AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Del Skrevet 16. februar 2022 Det er snakk om et par hundre tusnen. Jeg har en sms der eks samboer beviser at han skyller meg penger, men ikke noe annet bevis enn at jeg har betalt regninger for et husprosjekt han hadde og overføringer til hans konto i den perioden. Er det noen som har klart å få igjen penger uten kontrakt? Eventuelt andre som har peiling på dette? Anonymkode: 89a37...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 16. februar 2022 #2 Del Skrevet 16. februar 2022 Det høres ut som om det er en tapt sak. Vurder å få en vurdering av en advokat. Men det store spørsmålet blir - er det penger å hente hos eksen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosi Skrevet 16. februar 2022 #3 Del Skrevet 16. februar 2022 Ta kontakt ned advokat, de kan hjelpe deg med å drive inn via riktige instanser. Google inndrive privat gjeld så får du opp en del info. Så lenge du har skriftlig bekreftelse (sms) på at han skylder deg er det håp så lenge det er penger å hente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #4 Del Skrevet 16. februar 2022 Sak for Konfliktrådet? Anonymkode: 9c7f5...f35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #5 Del Skrevet 16. februar 2022 Rosi skrev (53 minutter siden): Ta kontakt ned advokat, de kan hjelpe deg med å drive inn via riktige instanser. Google inndrive privat gjeld så får du opp en del info. Så lenge du har skriftlig bekreftelse (sms) på at han skylder deg er det håp så lenge det er penger å hente. Takk for råd, det er penger å hente ved felles hus som vi skal selge. Anonymkode: 89a37...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #6 Del Skrevet 16. februar 2022 nomore82 skrev (59 minutter siden): Det høres ut som om det er en tapt sak. Vurder å få en vurdering av en advokat. Men det store spørsmålet blir - er det penger å hente hos eksen? Ja det er penger i huset vi skal selge. Håper virkelig jeg kan få pengene tilbake. Han lovde meg 3% rente også når han lånte pengene🤦 Anonymkode: 89a37...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Del Skrevet 17. februar 2022 Er det ingen som har vært borti dette? Det er over 3 år siden han lånte de🥲 Advokaten min vil skrive et krav i fordelingen ved salg av bolig, men tviler han går med på det... Vil en rett kunne dømme at han må tilbake betale eller er det håpløst siden det er gått over 3 år... Anonymkode: 89a37...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Del Skrevet 17. februar 2022 Hvor dum går det an å bli? Har du ikke engang notert i nettbanken på overføringen at det er lån til samboer? Anonymkode: b3630...442 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #9 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor dum går det an å bli? Har du ikke engang notert i nettbanken på overføringen at det er lån til samboer? Anonymkode: b3630...442 Nei desverre, men betalt regninger for han med store summer til ulike selskaper å hans firma. Har sms der han vedkjenner lånet. Jeg har vært stokkdum jeg vet🤦 Anonymkode: 89a37...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #10 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 14.18): Takk for råd, det er penger å hente ved felles hus som vi skal selge. Anonymkode: 89a37...ce4 Du må huske at pantsetter får dekket sin gjeld først. Siden dere ikke har noen form for låneavtale så kan det bli en langvarig og ikke minst en dyr prosess å få inndrevet den gjelden som privatperson. Anonymkode: 96bdd...1db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #11 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du må huske at pantsetter får dekket sin gjeld først. Siden dere ikke har noen form for låneavtale så kan det bli en langvarig og ikke minst en dyr prosess å få inndrevet den gjelden som privatperson. Anonymkode: 96bdd...1db Jeg vet.. Heldigvis har jeg gratis advokat gjennom fagforeningen. Anonymkode: 89a37...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #12 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ingen som har vært borti dette? Det er over 3 år siden han lånte de🥲 Advokaten min vil skrive et krav i fordelingen ved salg av bolig, men tviler han går med på det... Vil en rett kunne dømme at han må tilbake betale eller er det håpløst siden det er gått over 3 år... Anonymkode: 89a37...ce4 Prøv, ikke gi deg på dette før det begynner å koste, overbevis HAM om at dere har en sterk sak, bløff deg gjennom det! Heier på deg! Anonymkode: ae99f...6ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #13 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Prøv, ikke gi deg på dette før det begynner å koste, overbevis HAM om at dere har en sterk sak, bløff deg gjennom det! Heier på deg! Anonymkode: ae99f...6ef Takk jeg skal prøve så godt jeg kan. Han må vel på et eller annet tidspunkt ha advokat han også vil jeg tro? Han har vist seg å være skikkelig sleip, så er redd han kan lage enda mer økonomiske problemer for meg! Advokaten min sa i dag at jeg var raus i forhold til hva minste kravet mitt er med tanke på fordelingen. Jeg taper uansett penger på dette her! Anonymkode: 89a37...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #14 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk jeg skal prøve så godt jeg kan. Han må vel på et eller annet tidspunkt ha advokat han også vil jeg tro? Han har vist seg å være skikkelig sleip, så er redd han kan lage enda mer økonomiske problemer for meg! Advokaten min sa i dag at jeg var raus i forhold til hva minste kravet mitt er med tanke på fordelingen. Jeg taper uansett penger på dette her! Anonymkode: 89a37...ce4 Jeg føler med deg, det er noe dritt det her, håper på best mulig utfall for deg og at du i allefall får noen av pengene igjen! Anonymkode: ae99f...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #15 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg føler med deg, det er noe dritt det her, håper på best mulig utfall for deg og at du i allefall får noen av pengene igjen! Anonymkode: ae99f...6ef Tusen takk🤞❤ det er virkelig dritt. Blir dårlig av å tenke på det! Anonymkode: 89a37...ce4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #16 Del Skrevet 18. februar 2022 Snakk med han, sett på opptak på mobilen din Anonymkode: d3dc1...a13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 18. februar 2022 #17 Del Skrevet 18. februar 2022 Forsøk konfliktrådet. Eksen min fikk igjen 10.000 fra en kamerat der det var ord mot ord. Han kunne vise til kontoutskrift der han hadde betalt ut pengene i tillegg til sms samtaler som beviser lånet. Det han ikke fikk igjen var renter som kompisen hadde lovet å betale, til tross for at han hadde det skriftlig også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #18 Del Skrevet 18. februar 2022 Inwe skrev (36 minutter siden): Forsøk konfliktrådet. Eksen min fikk igjen 10.000 fra en kamerat der det var ord mot ord. Han kunne vise til kontoutskrift der han hadde betalt ut pengene i tillegg til sms samtaler som beviser lånet. Det han ikke fikk igjen var renter som kompisen hadde lovet å betale, til tross for at han hadde det skriftlig også. Takk for tips, men var det etter 3 år han fikk igjen dette? Anonymkode: 89a37...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 18. februar 2022 #19 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for tips, men var det etter 3 år han fikk igjen dette? Anonymkode: 89a37...ce4 Litt usikker på akkurat antall år, men det hadde gått noen år ja. Han brukte mye tid på å få igjen pengene uten å blande inn andre instanser først. Det var over 2 år, da de ble lånt ut før vil ble sammen og saken ble tatt opp når vi hadde vært sammen i litt over 2 år, så mellom 2-5 år vil jeg tippe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå