AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Hva er det viktigste jeg formidler i en jobbintervju? Jeg regner det vesentlige i jobbintervjuet er om de kan se at jeg "har det" som de trenger å få supplert inn i blant sine ansatte? Hvordan skal jeg forholde meg til i jobbintervjuet at jeg bor geografisk "på motsatt" side av der jobben er? Takk for alle svar. Anonymkode: e7d05...860
Ullvott Skrevet 16. februar 2022 #2 Skrevet 16. februar 2022 Bosted er ingen kvalifikasjon, så det er ikke noe arbeidsgiver har noe med å ta stilling til. Hvis de av en eller annen grunn spør hvordan du har tenkt å komme deg dit, så svarer du selvsagt på det (Jeg tar buss/tog/bane osv, og det tar xx tid.) Det er ditt problem, og ikke arbeidsgiver sitt, om reisetiden er lang. I jobbintervjuet skal du vise fram hvorfor du er den rette til stillingen. Det er det viktigste du formidler i intervjuet, og noe som bør ligge bak alle svarene du gir. Du skal vise fram hva som gjør deg unik, og hva du kan tilføre til stillingen og arbeidsplassen.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 Jeg var veldig ærlig i intervjuet og lot sprudlende personlighet dominere. Samtidig var jeg seriøs og hadde reflektert mye over hvorfor jeg ville ha jobben og hva jeg kunne bidra med og mine synspunkter på både jobb og miljø. Lo en del og tullet mye innimellom. Fikk 3 av 3 jobber jeg kom på intervju hos (den ene avslo likevel fordi de ikke kunne matche i nærheten av lønna og det ble avklart på intervju) og fikk tilbakemelding om at jeg skilte meg ut ved å ikke sitte prektig og stille med beina i kors men at jeg var åpen og sprudlende og personlig. Synes det var utrolig fint å få så gode tilbakemeldinger på min egen personlighet 😊 Tror flere burde tørre å by mer på seg selv! Anonymkode: 5b9d8...1f6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 Fremstå som interessert (ikke besserwisser). Lytt til arbeidsgiver og få med deg hva han formidler. Anonymkode: ea502...814
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #5 Skrevet 16. februar 2022 Jeg har brukt selvtillit for alt det er verdt. Åpenhet, positivitet og mye tro på seg selv, kommer man vanligvis langt med. Anonymkode: 764e1...450
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #6 Skrevet 16. februar 2022 Jeg prøver så godt jeg kan å vise min personlighet. Om jeg ikke får jobben fordi de ikke liker den så neivel, da ville jeg nok ikke ha trivdes der. Anonymkode: 2e68a...f68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå