Gå til innhold

Kyllingsalat fra mandag - trygt å spise i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er så dårlig på sånt så spør her selv om jeg vet jeg burde kunne svaret. Noe jeg altså ikke kan. Jeg kjøpte en dyr og svært kyllingsalat mandag formiddag som skulle være middag. Ble koronasjuk og på få timer fikk formen fra fin til elendighet. Har spydd og ligget i én stilling i to små døgn. Våknet i dag og alt er meget bedre. Omsider har jeg matlyst og salaten står jo der enda. Er kyllingen trygg? Den ble stekt mandag vil jeg tro og har stått i kjøleskapet siden. Spør fordi jeg ikke makter tanken på å spy mer. Vil ikke utsette meg for å spise noe jeg kan bli dårlig og spy av

Anonymkode: ec2db...37b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge den ser bra ut og lukter godt kan du helt fint spise den. 

Anonymkode: 5c399...913

Skrevet

Lukt, lukter det godt, smak en liten bit, smaker det godt, da er tegnene at det er godt.

Jeg kastet akkurat noe mat, stått litt over en uke i kjøleskapet, har spist av det flere ganger, men nå var det littegran muggvekst på det, så da gikk det i bosset. Prøver å la være å kaste det jeg kan, men noen ganger skjer det.

Lukt og smak er alltid regelen.

Anonymkode: 04503...9e9

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Antar den har stått i kjøleskap og ikke på benken.

Anonymkode: 4dbfa...444

Skrevet

Sannsynligvis. Bruk sansene, du kjenner om den er dårlig. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

To dager i kjøleskapet er ikke lenge,  den kan du trygt spise. 

Skrevet

Tusen takk. Da husker jeg det til fremtiden: bruk sansene, lukt og smak. Mange takk. Maten var helt utmerket. 

ts

Anonymkode: ec2db...37b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...