AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Del Skrevet 16. februar 2022 Har kjøpt meg et par og går med dem hver gang ute nå fordi de er så utrolig gode å gå i. Føler at jeg har mer makt, og at jeg går mer feminint. Ser noen få andre som går med det, men det er mest flate støvler, sneakers, joggesko, Moonboots og Dr. Martens (Oslo). Er det kun pga været at folk går flatt eller er det andre ting? Hva synes dere generelt om folk som går med det? Anonymkode: 4dc97...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #2 Del Skrevet 16. februar 2022 Høyhælte støvler? Mener du støvletter, eller boots..? Aldri sett høyhælte støvler. Det er da mange grunner til å ikke gå med høyhælte sko. Helsen, blant annet. Høyhælte sko kan gi store plager i føtter, ledd, og rygg. Belastningen blir feil. Så har man faren for å vrikke ankelen. Brostein, ujevnt underlag, skulle løpe etter unger, etter bussen, osv. Jeg elsker å gå med høye hæler, men gjør det ikke så ofte som jeg vil, av overnevnte årsaker. Anonymkode: 94ea7...98e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Del Skrevet 16. februar 2022 Føret er en viktig grunn for meg, i alle fall. Det er ikke til å komme bort fra at man blir litt mer ustø på høye hæler, og med litt snø, en del is, noen issvuller, litt bart føre, knapt med grus: altså høyst variabelt føre, er høye hæler ikke det ultimate. Anonymkode: 73797...66c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #4 Del Skrevet 16. februar 2022 Nesten alltid høye hæler. Både vinter og sommer. Anonymkode: d6294...da1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #5 Del Skrevet 16. februar 2022 Kun om jeg skal ut på noe, til hverdags vil jeg ha flate, behagelige sko. Anonymkode: 302d9...086 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #6 Del Skrevet 16. februar 2022 Det skal jeg aldri ha. Foretrekker gode sko. Anonymkode: 2b92d...59d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 16. februar 2022 #7 Del Skrevet 16. februar 2022 Ser et lite generasjonsskifte her, de yngre går mest i sneakers, boots og andre flats hele året uansett føre. Trenger de å komme opp i høyden så har det vært feite såler på sneakersene eller bootsene. Ser mer kvinner 40+ i støvletter med hæler. Den høyhælte skolen er vel til en viss grad i en periode hvor den er litt "ut", som hverdagssko iallfall. Tror pandemien også har tatt litt knekken på den. Kommer sikkert tilbake en dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annemor1444 Skrevet 16. februar 2022 #8 Del Skrevet 16. februar 2022 Jeg går med høye hæler når jeg har lyst og det passer meg🤣 Kjører mc så har selvfølgelig mc boots med høye hæler🤣 forøvrig bryr jeg meg ikke om hva andre syns om hva jeg har på beina på lik linje med at jeg ikke bryr meg om hva andre har på seg🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 16. februar 2022 #9 Del Skrevet 16. februar 2022 (endret) Jeg bruker sko som er gode for bena mine, og da utgår alt som har høye hæler. Som regel bruker jeg sneakers, og bytter til litt penere innesko når jeg kommer på jobb. Føler meg absolutt som girl-boss med fete sneakers, trenger ikke hæler for det. Høy er jeg uansett. Endret 16. februar 2022 av 17.11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #10 Del Skrevet 16. februar 2022 Mer makt?😅 ok. Jeg har vel ett par høyhælte boots. De har jeg brukt i et kostyme, og til et julebord en gang. De passer ikke min stil til hverdags. Jeg foretrekker Chelsea boots. Anonymkode: bbc3a...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #11 Del Skrevet 16. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Høyhælte støvler? Mener du støvletter, eller boots..? Aldri sett høyhælte støvler. Helsen, blant annet. Høyhælte sko kan gi store plager i føtter, ledd, og rygg. Belastningen blir feil. Anonymkode: 94ea7...98e Hva er forskjell på støvler (/boots) med hæl og støvletter med hæl? Har ikke det noe å si om man finner et par som passer føttene godt? (Jeg har hatt høyhælte støvler før, har gått gjennom et hav med varianter. Endelig funnet et par som sitter som støpt på mine smale føtter, og endelig kan jeg gå normalt uten å sette ned forfoten først.) 2 hours ago, Cuntzilla said: Ser et lite generasjonsskifte her, de yngre går mest i sneakers, boots og andre flats hele året uansett føre. Trenger de å komme opp i høyden så har det vært feite såler på sneakersene eller bootsene. Ser mer kvinner 40+ i støvletter med hæler. Jeg var så ufattelig lei av å gå i Dr. Martens, sneakers og Converse at jeg ville ha noe nytt. < får jo føttene til å se digre ut. Har lest at mange synes kvinner er mer attraktive, feminine og også sexy med høyhælte sko. Er det noe i det? Anonymkode: 4dc97...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #12 Del Skrevet 16. februar 2022 Går alltid i høye hæler, og støvletter går jeg med året rundt men mest nå på høst og nå på vinteren Anonymkode: 76974...d6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 17. februar 2022 #13 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva er forskjell på støvler (/boots) med hæl og støvletter med hæl? Har ikke det noe å si om man finner et par som passer føttene godt? (Jeg har hatt høyhælte støvler før, har gått gjennom et hav med varianter. Endelig funnet et par som sitter som støpt på mine smale føtter, og endelig kan jeg gå normalt uten å sette ned forfoten først.) Jeg var så ufattelig lei av å gå i Dr. Martens, sneakers og Converse at jeg ville ha noe nytt. < får jo føttene til å se digre ut. Har lest at mange synes kvinner er mer attraktive, feminine og også sexy med høyhælte sko. Er det noe i det? Anonymkode: 4dc97...fa4 Selvsagt er det noe i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #14 Del Skrevet 17. februar 2022 Sluttet å bruke hæler for mange år siden. Bruker ikke sko for at menn skal få ståpikk. Beina skal vare livet ut. Anonymkode: d8642...eaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #15 Del Skrevet 17. februar 2022 Jeg går overalt hvor jeg skal så det blir mange skritt om dagen, er derfor både upraktisk, går saktere og blir unødvendig slitasje på hæler om jeg velger høyhælt fottøy. Skal jeg derimot bli hentet i bil, eller på et arrangement hvor jeg er inne har jeg alltid høye hæler da det får meg til å føle meg fin Anonymkode: a8820...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #16 Del Skrevet 17. februar 2022 Jeg har levd i høyhælte sko siden tidenes morgen, og har en stor samling lekre pumps, skoletter og støvletter. Plutselig en dag innså jeg at jeg hadde tviholdt på en stil som nå er ut, og jeg satte alle høye hæler på hylla. Egentlig litt trist i mine øyne, men jeg må innrømme at den moderne skomoten er lettere å gå rundt i. Det går faktisk fortere å gå gjennom byen nå, enn å klikke rundt i høye hæler (og jeg KAN gå i høye hæler). Så for tiden forholdet jeg meg til lavere sko, rett og slett for å følge moten litt. Jeg er btw 37. Anonymkode: dfd0e...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #17 Del Skrevet 17. februar 2022 På kontoret, på konsert, i middager.. Når jeg tar bil eller taxi tur-retur. Men om jeg skal gå ute velger jeg alltid flate sko. Føler penere skinnsko blir så raskt ødelagt, særlig om vinteren. Så du ser nok aldri meg med høye hæler utendørs. Anonymkode: e4036...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #18 Del Skrevet 17. februar 2022 Skal jeg ut og spise middag med venninner, julebord, klassisk konsert og lignende, så bruker jeg hæler. Ellers er det flate sko. I hverdagen går jeg for å levere i barnehagen, går på jobb, tur med hund osv., så det er helt uaktuelt. Anonymkode: c0106...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 17. februar 2022 #19 Del Skrevet 17. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har lest at mange synes kvinner er mer attraktive, feminine og også sexy med høyhælte sko. Er det noe i det? Anonymkode: 4dc97...fa4 Ja, det er klart det er noe i det, det blir sett på som sexy. Det er en grunn til filmbransjen kan finne på å kle opp selv actionheltinner i det, som om høyhælte sko liksom ville vært førstevalget når du skal løpe og hoppe fra bygning til bygning og sloss med skurker. Det er en mann som har valgt de kostymene der. Du sier du føler du har mer makt i høye hæler, men du blir jo fysisk sett mer hjelpesløs. Du løper ikke fra en voldtektsmann i hæler. I (eldre) Hollywoodfilmer er jo også den hjelpesløse kvinnen som løper dårlig og sakte i hæler og må reddes av mennene en klassisker. Man kan også trekke paralleller til de kinesiske "liljeføttene", hvor føttene ble bundet sånn at kvinner knapt kan gå i det hele tatt. Fra et feministisk perspektiv på motehistorien så er dette litt av årsaken til at menn har puttet kvinner i hæler og liker dem i det. Det har opp gjennom årene vært mange eksempler på mote som hemmer kvinnes bevegelsesfrihet. For å være litt mindre rødstrømpe så er det nok også noe med holdningen man får i høye hæler, rumpa er litt ut, man får den buede formen på ankel/legg og ikke minst så blir beina lengre. Så sexy er det nok fremdeles Men det har for tiden mistet sin status som kult fottøy. Jeg tror de fleste jeg kjenner bare bruker hæler i anledninger hvor man bruker pene kjoler, og knapt nok da. Det var mye flats eller til nøds veldig lave kitten heels på julebordet i fjor. Endret 17. februar 2022 av Cuntzilla 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #20 Del Skrevet 17. februar 2022 Cuntzilla skrev (37 minutter siden): Ja, det er klart det er noe i det, det blir sett på som sexy. Det er en grunn til filmbransjen kan finne på å kle opp selv actionheltinner i det, som om høyhælte sko liksom ville vært førstevalget når du skal løpe og hoppe fra bygning til bygning og sloss med skurker. Det er en mann som har valgt de kostymene der. Du sier du føler du har mer makt i høye hæler, men du blir jo fysisk sett mer hjelpesløs. Du løper ikke fra en voldtektsmann i hæler. I (eldre) Hollywoodfilmer er jo også den hjelpesløse kvinnen som løper dårlig og sakte i hæler og må reddes av mennene en klassisker. Man kan også trekke paralleller til de kinesiske "liljeføttene", hvor føttene ble bundet sånn at kvinner knapt kan gå i det hele tatt. Fra et feministisk perspektiv på motehistorien så er dette litt av årsaken til at menn har puttet kvinner i hæler og liker dem i det. Det har opp gjennom årene vært mange eksempler på mote som hemmer kvinnes bevegelsesfrihet. For å være litt mindre rødstrømpe så er det nok også noe med holdningen man får i høye hæler, rumpa er litt ut, man får den buede formen på ankel/legg og ikke minst så blir beina lengre. Så sexy er det nok fremdeles Men det har for tiden mistet sin status som kult fottøy. Jeg tror de fleste jeg kjenner bare bruker hæler i anledninger hvor man bruker pene kjoler, og knapt nok da. Det var mye flats eller til nøds veldig lave kitten heels på julebordet i fjor. Det har vel bare vært mindre i trendbildet fordi vi alle har vært hjemme utrolig mye de siste to årene, og det er bare de færreste som går med hæler hjemme eller for en kjapp tur på butikken. Hæler er spådd en ny vår i 2022 og det flommer over av forskjellige høyder, hæltykkelser og med og uten plattform. Hæler blir altså kult igjen i 2022, men flate sko er heldigvis ikke ut, så begge deler kan brukes. Anonymkode: 5b20f...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå