Gå til innhold

Hva er typisk klær for en kvinne på slutten av 30-årene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er typisk klær for en kvinne på slutten av 30-årene? Og ikke minst farger? Og ikke minst har født barn, men har noen kg for mye..

Anonymkode: d3d83...8a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Født barn? Sånn utenom lett overvekt som kanskje kan følge en fødsel så er jeg litt nysgjerrig på hvordan tidligere født barn på noen måte er definerende for klesvalg. 

Anonymkode: 4f65d...e73

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er da ikke noe typisk klesstil? Eller farger? 

Jeg fylte nettopp 40, og kler meg på samme måte jeg har gjort siden jeg var i tyve-årene. Det er ikke noen Uniform blant mine jevnaldrende. Noen går med kjoler og skjørt, noen bare med jeans, andre med litt av hvert, og i alle mulige slags farger. 

Gå med DU liker, enkelt og greit. Det er vel nærmeste jeg kommer en fellesnevner: i den alderen har man gjerne kommet litt over det at man må kle seg sånn som "alle andre"; og heller kler seg i det man selv vil. 

Anonymkode: e2b1d...632

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Det du selv liker,  er typisk å kle seg i. 

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Sixpence lue, blomstrete gul/oransje kjole og pelskledde boots/pumps. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 39. Vanlige klær for meg og mange av de jeg omgås er; 

Etuikjoler (særlig glad i Tiger of Sweden) (passer både på kontoret og i selskap/middager). Ankelkorte chinos i sort eller beige, med boyfriendskjorte, en bluse, eller bare en enkel bomulls t-skjorte. Leggings fra Zara med en ensfarget topp, og blazer. Om sommeren liker jeg lange bomullskjoler med tynne skulderstropper, høye/løse stoffbukser med en enkel topp, eller lange, blomstrete kjoler. 

Hjemme går jeg gjerne i tights og lang genser. Eller en behagelig bomullskjole. 

Sko varierer mellom hvite sneakers, sorte ankelstøvletter, pumps og mokasiner. 

Må sies jeg har dresscode på jobb, og har hatt det i 15 år. Da blir jo stilen påvirket av det. 

Anonymkode: 556c2...ab5

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet faktisk ikke helt, sånn om jeg skal beskrive helt konkrete klær jeg ser folk på min egen alder går med. Noen går mer sporty kledd eller i T-skjorte og dongeribukse med en strikkejakke over, andre er mer formelle i stilen. Men felles er kanskje at man ikke hopper på alt av små og store trender, man har råd til å kjøpe flere klær av bedre kvalitet (?), samtidig som man følger trender mer enn mer voksne damer. 

Selv går jeg vel 50/50 med bukser og skjørt eller kjole. Og både i nøytrale og mer fargesterke klær. Kler meg etter humør, og kan gå i olabukse og en romslig strikkegenser en dag og lang kjole den neste. Liker mye ved den tidlige 90-talls-stilen, med løsere bukser med høyt liv og generelt mer farger og humor i klesveien. Men jeg går også i enkle skjørt med vidde til rett over kneet og strikk i livet, med tynn genser oppi. Eller cordfløyelbukse med høyt liv og en bluse, mer 70-talls. Blir nesten vanskelig å forklare en stil sånn i ord. Men jeg er ikke helt upåvirket av trender. Samtidig som jeg ikke akkurat ser til ungdommen for å finne klestips, jeg bare kler meg i det jeg liker, og tenker ikke på om jeg burde kle meg på en viss måte ettersom jeg blir eldre.

• Liker 2
Skrevet

Hm, jeg er 36 og jeg og mine venner kler oss som regel i jeans (momfit/straightfit, ikke skinny...), kule sneakers eller sorte litt chunky boots,  oversized strikkegenser/cardigan, en kul skjorte, en søt bluse osv. Det varierer litt hva man skal! :)

Anonymkode: 96a5d...a58

Skrevet

I dag har jeg på meg sorte chelsea boots, en svart jeans (straight legs), en beige lett oversized kashmirgenser fra Kashmina, små enkle gulløredobber, grått kashmirskjerf, rutete kåpe i beige, grått og brunt fra Day Birger et Mikkelsen og en vintage konjakkfarget skinnveske. Liker best nøytrale farger. 

Anonymkode: 3d9c7...1e2

• Liker 2
Skrevet

Det du liker i fargene du liker. 

• Liker 2
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg ville heller ha funnet plagg som er flatterende på din kropp, klær som du føler deg komfortabel i og finne farger som passer deg.

Det hjelper lite at jeg skriver hva jeg går med om det ikke er noe du liker :)

Tror du hadde fått flere svar om du hadde skrevet litt kroppstype, stil og kanskje alder.

Skrevet (endret)

Jeg er snart 41, i dag hadde jeg på meg en casual sort knekort kjole med puffermer fra Gestuz og sorte chelseaboots. 

Grønn parkas og cognacfarget skinnveske. 

Ville gått med det samme når jeg var 30 år. For meg er dette hverdagsantrekk, har aldri hatt dresscode i jobbsammenheng. 

Var supertynn etter fødsel, men medisiner nå nylig gav meg 15 kilo pluss og overvekt 🙃 Kler meg i likt tøy, bare større størrelser. Kjøper bokstavelig talt de samme plaggene bare varierer i size.

Etter fødsel var det minisize, nå er det samme buksa bare ørten sizes større. 

Endret av Fløff
Skrevet

39. I dag har jeg på meg sorte chinos og en bluse med strikk i hals og håndledd, i går hadde jeg en trang kjole med høy hals og cardigan utenpå og ullstrømpebukse under, dagen før det hadde jeg skinny jeans og ullgenser. Skinnsko. 

Anonymkode: 09463...679

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 11.45):

Født barn? Sånn utenom lett overvekt som kanskje kan følge en fødsel så er jeg litt nysgjerrig på hvordan tidligere født barn på noen måte er definerende for klesvalg. 

Anonymkode: 4f65d...e73

30% av alle kvinner vil etter fødsel ha delte magemuskler. For mange vil det bety at magen er stor, selv om de er slanke. Det er ganske definerende for klesvalg. 

Anonymkode: b82e2...21a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...