Gå til innhold

Bør man fortelle jobben når barna har Corona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par hysteriske på jobb. Uten å bære i risikogruppe. Men følge jeg gjør noe uærlig og galt med å ikke fortelle det.

Anonymkode: a517f...f0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde holdt kjeft 🤫

Anonymkode: 363e3...4e8

Skrevet

Jeg synes det, men så har jeg nærkontakter i risikogruppen og jeg vet om en til på jobb som har det.. men det er vel ingen som bryr seg om dem i disse dager…

Anonymkode: 187f0...c11

• Hjerte 1
Skrevet

Du gjør ikke noe galt. Vær ekstra nøye med håndhygiene og hold litt avstand til de hysteriske. Da hadde min samvittighet vært ren i alle fall.

Anonymkode: cf403...ab4

• Liker 1
Skrevet

Takk. Er bare så redd for å få bråk. Men som sagt, de er sjukt hysteriske.

Skrevet

Du har ingen plikt til å fortelle, men siden de er så hysteriske ville jeg gjort det. Hva risikerer du med det? Så lenge du følger retningslinjene 

Anonymkode: 7f86c...915

• Liker 1
Skrevet

Du gjør ikke noe galt, men personlig hadde jeg fortalt det. Man vet aldri hvem som har familie og omgangskrets i risikogruppe. Da kan kollegaene velge å holde litt avstand til deg. Personlig hadde jeg satt enorm pris på å få vite at en kollega hadde syke unger hjemme. Jeg er ikke i risikogruppe, men jeg har fremdeles ikke lyst til å friste skjebnen med å blir syk. Har selv opplevd at nære kollegaer har hatt syke familiemedlemmer og de første dagene har jeg valgt og bare holde en meter eller to avstand til disse. Ingen sure miner fra noen.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er man hysterisk fordi man ønsker å redusere sjansen for å bli syk? Er man hysterisk om man ønsker å unngå omgangssyken? Folk har fått kritikk her inne før for å gå på jobb når barna har omgangssyke. Til opplysning har sykdomsforløpet her hjemme inneholdt både sykdomsforløp som tilsvarer influensa, omgangssyke og hjernerystelse. Jeg skjønner godt de som ikke ønsker å få dette (før de må).  

Anonymkode: 227c4...a49

• Liker 2
Skrevet

Hva vet vel du om noen er i risikogruppe? Jeg har en kronisk, usynlig sykdom som setter meg i høyrisikogruppe, og det vet ingen av kollegene mine. Synes du skal holde fordømmingen din for deg selv og vise et minimum av respekt for folk som ønsker å unngå en potensielt svært alvorlig sykdom. Selvfølgelig forteller man om det når man vet at andre vil unngå sykdom. Det er fremdeles mulig å bruke hodet selv om tiltakene er over for denne gang.

Anonymkode: 57082...0e0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har et par hysteriske på jobb. Uten å bære i risikogruppe. Men følge jeg gjør noe uærlig og galt med å ikke fortelle det.

Hysterisk og hysterisk. Skjønner godt at folk ikke vil ha det. Og en del sliter med skikkelig sykdom av kun Omikron og.  Noen og med senvirkninger. Og du vet ikke hven som er i risikogruppen eller ikke, eller om de har noen hjemme eller andre nære de må skjerme!

Det er jo åpnet for å gå på jobb med korona no, selv om de anbefaler at du holder deg hjemme 4døgn. Men det driter vel du og en del andre i!

Har barna det så får du det og snart. 

Om de er syk og ikke du trenger du ikke fortelle det men du kan no prøve å holde litt avstand og hygiene? Og blir du syk så kanskje vurdere å bli hjemme ett par dager? Hjemmekontor?

Anonymkode: f18f1...f55

• Liker 1
Skrevet

Hva er retningslinjene på din arbeidsplass, kan du eksempelvis ha hjemmekontor hvis du har smitte hjemme? Hvis ikke er det liten grunn til å si noe til kollegene, hvis du uansett må på jobb.

Anonymkode: 83020...314

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...