Gjest klovnen Skrevet 25. oktober 2005 #1 Skrevet 25. oktober 2005 Ja, jeg er elendig på å sminke meg, kan det rett og slett ikke, hvis jeg prøver meg med noe annet enn helt lys øyenskygge, f.eks. rosa eller lys blå/grønn, så ser jeg ut som en mislykka klovn.. Hva gjør jeg feil?
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #2 Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Du må ha litt trening for å legge på mørkere øyenskygger. Lag en god base med en lys skygge eller litt pudder. Legg på litt av gangen. Ikke bruk de små svampene som er med i esken, men kjøp børster i medium størrelse. F.O.B fra H&M har noen som er både billige og bra. Ikke børst fargen på, men dytt den på. Husk å riste av overflødig farge på børsten. Ton godt ut med fingertuppene. Jeg synes det gir bedre presisjon enn en kost (som det også gjerne sitter igjen litt ekstra farge på). Ikke velg for mørk skygge. Mine øyelokk suger til seg farge, og jeg kan ikke bruke de som er altfor mørke. Du kan legge skygge på hele lokket for en sotet look, eller legge litt i globelinjen og tone godt ut. Unngå å legge skygge ovenfor globelinjen og opp mot brynene. Legg heller en lys skygge eller highlight der. Men ikke bruk hvit skygge eller noe med for mye glitter. Øv deg hjemme, trening er det som skal til Endret 25. oktober 2005 av Lilypie
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #3 Skrevet 25. oktober 2005 Øyenskygge er vanskelig! Har en venninne som er make up-artist, selv hun får det til å se i overkant hørete ut på meg av og til. Selv bruker jeg bare lyse skygger. en sjeden gang har jeg fått til mørkere farger, men da begynner jeg i det små og legger heller ørten lag. Er lettere det enn å skull få av litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå