AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Jeg har en liten stue og trenger oppbevaring. Lurer på om jeg skal sette en bokhylle eller to rett bak sofaen, altså skyve sofaen inntil. Vil dette se rart ut? Anonymkode: d1005...3fd
Ullvott Skrevet 16. februar 2022 #2 Skrevet 16. februar 2022 Ja, det vil se merkelig ut. Dessuten får du jo lite nytte av den nederste meteren av bokhyllene. Vegghengte hyller vil kanskje passe bedre, men de må henge høyt nok til at du ikke krasjer i dem hver gang du setter deg og reiser deg opp igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 Det vil se rart ut, ja. Det vil også være upraktisk. Du må jo skyve sofaen frem hver gang du skal ha fatt i noe i hyllene. Det kommer også til å samle seg mye støv i de hyllene som er gjemt bak sofaen. Og lett for at gjester river ned/dunker seg i hyllen, da man ikke er vant til at det henger ting rett i ryggen på en når man sitter i en sofa. Jeg ville heller hatt vegghengte hyller, som nevnt over, i fornuftig høyde, og heller oppbevart ting i bokser med lokk under sofaen, om du vil utnytte den plassen også. Anonymkode: 2e45c...e39 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 Jeg tror ikke det vil se rart ut, kan tenke meg at det kan se fint ut litt avhengig av form på stue, sofa osv...? Man får ikke brukt hyllene rett bak sofaen da. Tror det funker bedre i et hjørne også enn om sofaen står midt på en vegg, tenker sånn når man ser fra siden? Et alternativ kan kanskje være en sånn hylle/benk bak sofaen som gjør at det blir en flate rett bak sofaen, og så vegghengte hyller over der. Da er ikke de vegghengte hyllene ut over sofaen og man slipper de tomme hyllene bak sofaen? Med sånn bord/benk bak sofa mener jeg sånn konsollbord, noe ala det her: Anonymkode: af09f...c14
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #5 Skrevet 16. februar 2022 Eller om det er litt plass på sidene også kanskje du kan ordne en hylle som er noe ala det her der sofaen er litt inni hyllen? Google "book shelf behind couch" så ser du mange forskjellige eksempler Anonymkode: af09f...c14 1 1
Agathe Skrevet 16. februar 2022 #6 Skrevet 16. februar 2022 (endret) Jeg tenker at det kan fungere, dersom hyllen er minst like breie som sofaen og er bortimot takhøy. I de nedeste hyllene kan man lagre ting som ikke brukes så ofte. (ed: noe sånt f.eks) Endret 16. februar 2022 av Agathe 5
lillejeg Skrevet 16. februar 2022 #7 Skrevet 16. februar 2022 (endret) Hadde testet det ut. Har en venninne som har den løsningen og det ble veldig fint hos henne- hun må selvfølgelig velge ting som ikke stikker ut av hyllene- men det har virkelig ikke hvert noe problem. På de nederste hyllene som er vanskelig tilgjengelig har hun ting som sjeldent er i bruk. Endret 16. februar 2022 av lillejeg Skrivefeil 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #8 Skrevet 16. februar 2022 Sjekk helenehoue på insta. Hun har sofa foran takhøy bokhylle. Jeg synes det er fint Anonymkode: 9fe17...e08 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #9 Skrevet 16. februar 2022 Jeg bor på liten plass selv, og ser virkelig ikke problemet med bokhylle bak sofaen. Faktisk synes jeg sånne løsninger kan gi et kreativt og personlig preg til boligen. Anonymkode: 9de70...1f9 5
Gjest Lunaris Skrevet 16. februar 2022 #10 Skrevet 16. februar 2022 Nei, det kan bli veldig kult! Se @fabriksen på Instagram! Mest delte bilde fra apartmenttherapy også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå