Gå til innhold

Ny resept på helsenorge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger reseptbelagt medisin, og legekontoret sier jeg må gå på helsenorge og bestille det fra fastlegen.

Hva velger jeg der da? Resept er kun for å fornye noe jeg har hatt fra før.

Må jeg virkelig velge e-konsultasjon? Det blir ganske dyre tabletter, for å si det sånn.

Anonymkode: 05085...d74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må uannsett ha en legetime for å få resept på nye medisiner. Da må du enten ha en fysisk legetime eller en e-konsultasjon. Det skal vel koste det samme?

Det kan hende skranken misforsto deg og trodde du skulle fornye siden de foreslo helsenorge heller enn vanlig legetime.  

Anonymkode: 65f36...940

• Liker 3
Skrevet

Og ja alle som skal ha resept på medisiner de ikke har brukt før må betale for en legetime for å få resepten, en legetime er ikke så dyr... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må uannsett ha en legetime for å få resept på nye medisiner. Da må du enten ha en fysisk legetime eller en e-konsultasjon. Det skal vel koste det samme?

Det kan hende skranken misforsto deg og trodde du skulle fornye siden de foreslo helsenorge heller enn vanlig legetime.  

Man trenger selvsagt ikke ny legetime for å få ny resept på noe man har fått resept på før.

Anonymkode: c904e...871

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg trenger reseptbelagt medisin, og legekontoret sier jeg må gå på helsenorge og bestille det fra fastlegen.

Hva velger jeg der da? Resept er kun for å fornye noe jeg har hatt fra før.

Må jeg virkelig velge e-konsultasjon? Det blir ganske dyre tabletter, for å si det sånn.

Anonymkode: 05085...d74

Jeg går på pasientsky. Kanskje det var det de mente.

Skrevet

DITT legekontor vet om de bruker pasientsky, eller hva de bruker. Og så kan de også guide deg igjennom hvor du skal gå inn og trykke, og om du skal fornye eller om det er helt ny medisin og du må ha ny time / e-konsultasjon. Dette må du altså snakke med DITT legekontor om, så ta en telefon nå 😊

Anonymkode: 4024d...89a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg går på pasientsky. Kanskje det var det de mente.

Det står Forny Resept nesten helt oppe på siden etter du har logget inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...