AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Del Skrevet 16. februar 2022 Hva er det som er best? Skal bli lærer og står mellom disse fagene. Har egentlig lyst til å undervise i begge fag, men jeg har blitt frarådet det pga. arbeidsmengden, og nå er jeg usikker på hvilke av de jeg skal velge. Anonymkode: d7066...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #2 Del Skrevet 16. februar 2022 Det er ikke så mye jobb hvis du tenker barneskole, men på ungdomsskole og vgs er norsk mest rettearbeid pga flere karakterer. På 9.og 10.trinn er det f.eks tre karakterer i norsk og én i engelsk. Anonymkode: 25229...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 16. februar 2022 #3 Del Skrevet 16. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er det som er best? Skal bli lærer og står mellom disse fagene. Har egentlig lyst til å undervise i begge fag, men jeg har blitt frarådet det pga. arbeidsmengden, og nå er jeg usikker på hvilke av de jeg skal velge. Anonymkode: d7066...ddb Jeg er engelsklærer av utdanning, men jeg har også engelsk familiebakgrunn. Så derfor ble dette naturlig for meg. Jeg oversetter også mellom norsk og engelsk. Fordelen med engelsk er at det er et større utvalg av kulturelle ting å bruke i undervisningen. Norsk litteratur, selv om den er betydlig i forhold til folketallet, blir jo litt mindre. På den annen side, for å beherske noe fremmed, må man ofte beherske det kjente først. Skriver man dårlig på eget språk, skriver man antagelig verre på andre. Endret 16. februar 2022 av Michaelhe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #4 Del Skrevet 16. februar 2022 Engelsk er mer interessant og det er mindre meningsløs bullshit å gå gjennom. Det er lettere å gjøre timene interessante og morsomme, noe som gir læreren et bedre arbeidsmiljø. I tillegg slipper du sidemål. Anonymkode: 4ed35...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 16. februar 2022 #5 Del Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Engelsk er mer interessant og det er mindre meningsløs bullshit å gå gjennom. Det er lettere å gjøre timene interessante og morsomme, noe som gir læreren et bedre arbeidsmiljø. I tillegg slipper du sidemål. Anonymkode: 4ed35...f9b Som lærer kjemper man en evig kamp om elevenes oppmerksomhet. En del ting i norskfaget var gørrkjedelig, Arne Garborg, Per Sivle etc. Det er vanskelig å spice det opp. Da jeg undeviste historie var det greit. Sett på noen holocaust filmer og skrem vettet av dem. De sovnet ihvertfall ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå