Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Truffet en hyggelig mann… men skremmer meg litt, så gammel, med så små barn. Jeg har store ungdommer selv. Og «ferdig» med barn. Noen som har vert i samme/lignende situasjon? Hva var utfordringen?

Anonymkode: db7ce...5f8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utfordringen med å være steforelder til en 10åring? 

Tror ikke kombinasjonen 54 og far til 10åring gir ekstra utfordringer? 

Er du ferdig med å forholde deg til barn i hverdagen (ikke vil bo med denne faren) eller bare ferdig med å føde egne/ha baby?

Hva tenker du selv er utfordringen?

Anonymkode: 0095d...102

• Liker 12
Skrevet

Ikke gjør det. Han er så bundet i mange mange år til. Når dine er utflyttet vil du kjenne på å ta «livet litt tilbake» med reiser og alt som medfører. Da har du ingen å gjøre det med for han er bundet.

Er ikke i helt lik situasjon men nesten, hadde aldri gjort det igjen.

Anonymkode: 15237...e36

• Liker 7
Skrevet

For min del ville det vært dealbreaker. Selv dengang jeg var først i 40årene med store barn, og singel, var menn med barn under 16 ikke aktuelle. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg ville ikke orket. Jeg har vært gjennom småbarnstiden, og ønsker ikke på noen som helst måte å gå tilbake dit igjen. 

Anonymkode: 8a12f...dd7

• Liker 4
Skrevet

Jeg er litt i samme situasjon, men jeg har ikke barn fra før og møtt en på 52 med en 6åring.. det er barn fra hans første seriøse forhold, han er åpen om at han har vært sjenert hele livet og da han traff eksen var det første sjans til familieliv og hun ble gravid omtrent første uka. 

Men jeg er 35 og aner ikke noe om å være stemor eller hva det innebærer for ham at han er i 60åra før barnet blir 18.. 

Anonymkode: 4f24e...3d0

• Liker 1
Skrevet

Om det er en mann Jeg virkelig hadde likt og det var gjensidig så hadde det ikke spilt noen rolle. Mitt yngste barn er 11 så jeg ser ikke sånn utfordring med et barn på 10.

Men klart.. kommer an på forhold du ønsker. For meg hadde det vært helt topp å treffes "avogtil" og ikke involvere barn i så stor grad. Men samboerskap utgår så klart for min del.

Anonymkode: 437ab...fed

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om det er en mann Jeg virkelig hadde likt og det var gjensidig så hadde det ikke spilt noen rolle. Mitt yngste barn er 11 så jeg ser ikke sånn utfordring med et barn på 10.

Men klart.. kommer an på forhold du ønsker. For meg hadde det vært helt topp å treffes "avogtil" og ikke involvere barn i så stor grad. Men samboerskap utgår så klart for min del.

Anonymkode: 437ab...fed

Det er to barn under ti år.

Skrevet

Hadde vært uaktuelt for min del. Har voksne barn selv og bestemor. Passer barnebarn så ofte jeg kan, men vil ikke binde meg til en som skal ha barnet sitt annenhver uke og på ferier i mange år fremover. 

Jeg er i begynnelsen av 50 årene selv, så hverken vil eller ønsker å ha barn på fast basis.

• Liker 8
Skrevet

54 år? Faren min er 55, jeg er 27 år og har en datter på 6 år. Han har kommet i en bestefar alder, skjønner godt at du ikke gidder for å si det sånn.🙇‍♀️

Anonymkode: 2a683...12c

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde ikke orket, men det må du kjenne på selv. Btw, jeg er 37, mitt eldre barn er 13 og min far er 56. Når jeg er ferdig med barn, da er jeg ferdig. Da skal jeg ikke begynne på nytt, det er i alle fall mine tanker pr nå, men hva jeg tenker når mine barn har flyttet ut, det vet jeg ikke.  Planen nå er at når jeg er 50, da skal jeg leve livet, reise, ha tid til meg selv og pleie meg selv.

Anonymkode: 425c6...d8c

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

54 år? Faren min er 55, jeg er 27 år og har en datter på 6 år. Han har kommet i en bestefar alder, skjønner godt at du ikke gidder for å si det sånn.🙇‍♀️

Å bruke deg selv som eksempel for å dra en slutning om hva som er bestefarsalder, blir litt søkt. De fleste nå til dags får ikke barn som 21-åring. Nå ønsker flere å ta høyere utdannelse først.  Uten at det på noen måte er noe galt i å bli mor som ung voksen. Ditt valg! Men det er kanskje her snakk om en moden, flott og ansvarsfull pappa. Det er da det viktigste. Poenget mitt er at aldersshaming må vi slutte med her inne! 

ift. at det for TS er mye å ta inn, da hun ønsker en ny tid nå med mer tid til annet enn barn, er da noe annet. Å shame menn for å bli fedre som godt voksne provoserer meg skikkelig. Det samme gjør aldersshaming mot når kvinner velger å bli mødre. 

Jeg tror ikke det var dette TS la opp til? 

Anonymkode: 77b63...4a0

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvis du uansett ser for deg særboerskap i noen år med en potensiell ny partner så er kanskje ikke dette så stort problem. Det jeg ville ha vært var for er om det så ut som han forventet at jeg skulle ta meg av barnet mens han drev på med andre ting. Eller at han hadde masse drama med eksen og prøvde å dra meg inn. Jeg er absolutt for at man støtter hverandre i tykt og tynt, men akkurat den andre forelderen til barnet synes jeg skal være unntaket. Det bør en mann på over 50 være i stand til å håndtere selv.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Merkelig å si at noen er i "bestefaralder". Det har da null og niks å si. 

Poenget er vel om man ønsker å binde seg til en som har små barn og vil være "Hemmet" av dem i lang tid eller ei. Ikke at han har fått barn i en annen alder enn hva du og din far har fått... 

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å bli sammen med en med barn på alder med mine barn. Det er det å bli sammen med en som gjør at jeg må gjennom alt "dritet" med småbarn, tween-fasen, osv, en gang til, jeg ikke ønsker. 

Anonymkode: 8a12f...dd7

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Truffet en hyggelig mann… men skremmer meg litt, så gammel, med så små barn. Jeg har store ungdommer selv. Og «ferdig» med barn. Noen som har vert i samme/lignende situasjon? Hva var utfordringen?

Kanskje han ikke er helt rett om du ikke ønsker å være rundt små barn? han trenger nok en dame med bra energi, da han sikkert har det selv. 

Skrevet

Jeg har fortsatt barn som er små (yngste er 8 år). Jeg er veeeeldig ferdig med små barn. Om min mann og jeg hadde gått fra hverandre om noen år hadde jeg ikke gått inn i et forhold dersom mannen hadde små barn.

Anonymkode: b5522...d2c

• Liker 2
Skrevet

Hadde aldri gått inn i et forhold med småbarn nei. Om 5 år er jeg 50 og minsteungen er 18. Skal ikke bruke 50 årene på å gjøre unge-ting som jeg allerede har brukt 25 år på! 

Anonymkode: 38d42...067

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Å bruke deg selv som eksempel for å dra en slutning om hva som er bestefarsalder, blir litt søkt. De fleste nå til dags får ikke barn som 21-åring. Nå ønsker flere å ta høyere utdannelse først.  Uten at det på noen måte er noe galt i å bli mor som ung voksen. Ditt valg! Men det er kanskje her snakk om en moden, flott og ansvarsfull pappa. Det er da det viktigste. Poenget mitt er at aldersshaming må vi slutte med her inne! 

ift. at det for TS er mye å ta inn, da hun ønsker en ny tid nå med mer tid til annet enn barn, er da noe annet. Å shame menn for å bli fedre som godt voksne provoserer meg skikkelig. Det samme gjør aldersshaming mot når kvinner velger å bli mødre. 

Jeg tror ikke det var dette TS la opp til? 

Anonymkode: 77b63...4a0

Du aldersshamer jo litt meg også da? Har en bachelor grad i boks så plis, ikke. Jeg har klart meg bra  selv om jeg ble ung mamma🙇‍♀️  synes bare at når man er over 50 år så burde man gjort seg ferdig med den fasen, men bare min mening! Virker ikke veldig gøy å ha en pappa på 70 år når man ikke er 30 engang.

• Liker 5
Skrevet

Spørsmålet er hvilke forventninger han har fra deg i forhold til ungene, og om du er villig til å innfri de forventningene.

Husk også at disse barna er de viktigste i livet hans, og har du betenkninger til dette, så gi slipp på han så han kan finne seg ei som VIRKELIG ønsker å gå inn i en familie med småbarn.

Anonymkode: 84188...681

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du aldersshamer jo litt meg også da? Har en bachelor grad i boks så plis, ikke. Jeg har klart meg bra  selv om jeg ble ung mamma🙇‍♀️  synes bare at når man er over 50 år så burde man gjort seg ferdig med den fasen, men bare min mening! Virker ikke veldig gøy å ha en pappa på 70 år når man ikke er 30 engang.

Enig.. "Mange" nå om dagen som ikke prioriteter familielivet før det nesten er "for sent". Men det kommer nok til å bli helt motsatt igjen nå snart, de som vokser opp med gamle foreldre vil ikke videreføre det o.l .. 

Jeg er 29 år og skal ha barn innen de to neste årene  (helst ett år) :)

Anonymkode: c9516...2d5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...