AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Jeg har alltid ønsket langt, tykt hår. Frisøren sier jeg har masse hår, men tynne hårstrå. Jeg opplever at når håret vokser til litt lengre enn skulderlengde, så blir det bare tynnere og mer slitt mot bunnen. Om jeg stusser håret oftere, rekker ikke håret å vokse en gang før jeg må klippe det igjen. Det virker som at jeg må velge mellom å ha tykt, friskt skulderlangt hår eller tynt, tørt og slitt lengre hår. Jeg bruker god frisørsjampo, hårkur og hårolje. Har hørt om alle disse kosttilskuddene og vitaminene som skal få håret til å vokse fort og bli tykkere, men det høres litt for godt ut til å være sant. Er det bare sånn at det er forutbestemt hvilken lengde ulike folk kan få på håret sitt? Får jeg bare nøye meg med kort hår, eller er det noen som har tips? Anonymkode: 530a2...616
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 Det er helt klart sånn at noen har hår som gror mye fortere enn andres. Søsteren og moren min har tjukt hår som vokser fort, mens jeg har masse tynt, fint hår uten volum. Urettferdig! Anonymkode: 45b21...e98
Djungelvrål Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 Nei, tror ikke det. Jeg har selv samme hår som deg, utrolig tynt som bare vokser til skuldrene. Har begynt å bruke, Olaplex, Kerastase sjampo, silkeputetrekk og fuktighetskurer for å se om det utgjør en forandring. Håret mitt brekker lett. Brukte også The Ordinary Hårserum, 3 flasker men så ingen effekt. Ser jo at det vokser for får fort ettervekst (har nylig bleket håret) men vi har forskjellige vekstfaser. Mitt hår detter av raskere enn hos andre tydeligvis, siden det aldri blir langt. Tror kanskje det hadde gjort en forskjell om jeg hadde spist supersunt over lang tid, men har ikke prøvd.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Skrevet 20. februar 2022 Jeg er i samme situasjon. Har et håp om at når håret får vokst ut, og jeg får klipt bort alt av blekingen jeg har igjen i endene, så vil det bli bedre. Men har mine tvil. Føler det skjedde et skifte når jeg ble rundt 30, at håret har blitt tynnere/tåler mindre enn før. Har ikke de beste genene på det området. Kan og være tarm ubalansen jeg har slitt med i noen år som har hatt innvirkning. Jeg har lest en del om ingrediensene i flere hårvitamin-tilskudd på markedet, og har bestemt meg for å droppe de vitamin-kompleksene og bare prøve med MSM og Silicea, så får man se da om det vil ha noe effekt 😌 Anonymkode: e7fa6...dc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå