Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir gal av meg selv og hodet mitt. Kjæresten er veldig aktiv på instagram, følger mange og har mange følgere. Stort sett personer fra nærområdet som han har møtt via hobbyer. Klart flest kjempefine damer. Han har vært singel lenge, så greit nok det. Men jeg blir så usikker! Jeg stoler på han, og ser at han har endret oppførselen sin fra da han var singel. Ikke kommenterer at de er fine, pene, søte og sånt lengre. Men han liker hver eneste selfie som blir lagt ut av dem (men sjeldent andre typer bilder fra samme folk), og innimellom når jeg ser privat-meldingene på telefonen hans (når han sitter ved siden av meg, kunne ikke falle meg inn å sjekke telefonen hans!), så ser jeg jo at han sender meldinger med mange av  dem også. Mest sannsynlig bare kommentarer på stories og sånt. Jeg tror faktisk ikke at det er noe som helst upassende, likevel gnager usikkerheten, og jeg merker at jeg blir litt stille og rar når han sitter på instagram. Vi har felles hobbyer og jeg skal være med han på dette sammen med flere nå. Mange av dem nettopp disse damene. Og jeg ser ikke frem til å komme der, møte dem, og vite at han han har kommentert at de er fine, pene, søte, smilyer med hjerter i øynene osv før. Og så kommer jeg da, frøken helt gjennomsnittlig og kjedelig. 

Synes det er kjempevanskelig å forholde meg til, selv om jeg faktisk er trygg på at han ikke gjør noe upassende. Er vel kanskje bare redd for å bli byttet ut eller noe, ikke vet jeg hvorfor jeg reagerer og blir så usikker på meg selv.

Anonymkode: e6276...850

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Slapp av! 

Du er usikker på deg selv, sånn som du skriver, virker det ikke som du har noen som helst grunn til å være usikker på kjæresten din. 

Ikke sjekk hva han driver med på instagram, det er det lureste du gjør. Ikke bry deg om telefonen hans eller hva han gjør på sosiale medier, tenk heller på deg selv og at dere er sammen. 

Det er du som må jobbe med deg selv her, og det beste du gjør, er å bry deg om deg selv, ikke hva andre gjør. Tenk at du er mer enn bra nok, ikke snakk om deg selv om kjedelig og gjennomsnittlig! Å undergrave seg selv, er fasiten på dårlig selvfølelse. 

Det er en grunn til at han vil være sammen med deg, kanskje det er mange grunner også :)  Det er hvordan han oppfører seg sammen med deg som betyr noe. 

Skrevet

Åh, du har så rett, så rett. Det er absolutt ingenting han gjør som skal få meg så usikker hvert fall. Han fremhever meg i sosiale medier, han er romantisk og oppmerksom, sender masse søte meldinger i løpet av dagen, gir komplimenter... Det er jo jeg som ikke føler meg bra nok, og selvpiner meg å legge merke til hans "liv" på sosiale medier. Og jeg forstår faktisk ikke behovet for å gi disse damene såpass med oppmerksomhet at han må kommentere på stories, og synes det er relativt påfallende at det er selfiene som får oppmerksomhet, mens andre hverdagsbilder forbigås i stillhet. Jeg har null behov for å gi andre menn såpass med oppmerksomhet. Noen av disse damene har han hvert fall ikke møtt siden før pandemien heller, så det er ikke akkurat omgangsvenner - de har jeg møtt og er venner med også, og det plager meg ikke. Men, jeg vet også at dette er min usikkerhet, ikke hans. 

Jeg må prøve å snakke meg selv litt opp som du sier 🙂🙃 er ganske god på det motsatte...

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg blir gal av meg selv og hodet mitt. Kjæresten er veldig aktiv på instagram, følger mange og har mange følgere. Stort sett personer fra nærområdet som han har møtt via hobbyer. Klart flest kjempefine damer. Han har vært singel lenge, så greit nok det. Men jeg blir så usikker! Jeg stoler på han, og ser at han har endret oppførselen sin fra da han var singel. Ikke kommenterer at de er fine, pene, søte og sånt lengre. Men han liker hver eneste selfie som blir lagt ut av dem (men sjeldent andre typer bilder fra samme folk), og innimellom når jeg ser privat-meldingene på telefonen hans (når han sitter ved siden av meg, kunne ikke falle meg inn å sjekke telefonen hans!), så ser jeg jo at han sender meldinger med mange av  dem også. Mest sannsynlig bare kommentarer på stories og sånt. Jeg tror faktisk ikke at det er noe som helst upassende, likevel gnager usikkerheten, og jeg merker at jeg blir litt stille og rar når han sitter på instagram. Vi har felles hobbyer og jeg skal være med han på dette sammen med flere nå. Mange av dem nettopp disse damene. Og jeg ser ikke frem til å komme der, møte dem, og vite at han han har kommentert at de er fine, pene, søte, smilyer med hjerter i øynene osv før. Og så kommer jeg da, frøken helt gjennomsnittlig og kjedelig. 

Synes det er kjempevanskelig å forholde meg til, selv om jeg faktisk er trygg på at han ikke gjør noe upassende. Er vel kanskje bare redd for å bli byttet ut eller noe, ikke vet jeg hvorfor jeg reagerer og blir så usikker på meg selv.

Skjønner ikke at menn må gjøre dette når de går inn i ett forhold. Sosiale medier er en uting i forhold ofte desverre! Si til han hva du føler. Og se hva han tenker. Kanskje han ikke har tenkt over det siden du ikke sier noe?

Anonymkode: 39efb...6e8

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Føler på mye av det samme. Hater sosiale media.. 

Har lyst å slette hele driten, og at han skal gjøre det samme. 

Men skjønner at det ikke er mulig å kreve slikt. 

Rives i stykker av usikkerhet knyttet til dette. Hater tanken på at han nyter synet av fine damer på sosiale plattformer. Og skjønner ikke hvordan jeg skal bli sterk nok i meg selv til å takle det. 

Lurer av og til på om det er best at jeg er singel, da hadde jeg sluppet unna all denne redselen. 

Har ingen gode råd, men du er ikke alene hvertfall ❤️

Anonymkode: 0a1ba...0ee

• Liker 6
Skrevet (endret)

Forståelig om man blir usikker på dette, og jeg vet ikke hvorfor du føler deg så trygg på at det ikke foregår noe mer. 

Han bør absolutt roe ned komplimentene, fordele responsen jevnt over de han kjenner og ikke bare kommentere og like når de peneste legger ut noe.

Endret av norw
  • Liker 4
Skrevet
norw skrev (15 minutter siden):

Forståelig om man blir usikker på dette, og jeg vet ikke hvorfor du føler deg så trygg på at det ikke foregår noe mer. 

Han bør absolutt roe ned komplimentene, fordele responsen jevnt over de han kjenner og ikke bare kommentere og like når de peneste legger ut noe.

Sant nok. Det å være trygg er vanskelig å forklare, handler vel om magefølelse og hvordan han er i hverdagen. Helt sikker kan ingen være noen gang, men skal man tenke sånn blir man gal... 

Og jeg tror du misforstod, han kommenterer ikke komplimenter lengre (det var før vi ble sammen), kun liker bildene som legges ut. Men det er fortsatt utelukkende selfiesene han liker, og ikke andre bilder de legger ut. Og det er klart at jeg ikke forstår behovet for å kommentere på stories eller hva det er som gjør at de ligger i private meldinger boksen på rekke og rad heller. Men dette har han nok alltid gjort, det er vel sikkert en del av hans sosiale væremåte uten at det legges noe mer i det. 

Skrevet

Mikro-uttroskap det han driver med. 
Han burde ha såpass respekt for deg at han kuttet unødvendige kommentarer til disse damene. Ok om det er noe som skal planlegges ifm en hobby, ellers ikke. Be han om å få se medlingene. 

Anonymkode: f5db7...e19

• Liker 6
Skrevet

Han burde kutte ut disse damene nå da han har deg. En ting er venner en har hatt lenge, noe annet er kommunikasjon en har fått via bilder på SoMe. 

Anonymkode: 30dcf...037

• Liker 4
Skrevet
norw skrev (54 minutter siden):

Enig i dette. Klart det foregår mer om han får napp med disse flotte damene. Menn er ikke så lojale at de dropper de vakreste kvinnene om de har sjans på de. Han flørter nok med de, men spørsmålet er om du syns det er ok med slik nettkontakt eller ikke. 

Ingen grunn til å være naiv. Og argumentet "men han valgte jo deg!" er en fattig trøst, da det er velkjent at det er kvinner som velger mennene, ikke omvendt. 

Han vil alltid se på pene damer. Fantasere om andre. Men om han har sjans på de er en annen sak. At han kommuniserer med de viser at han fortsatt har håp. Det må du nesten bare finne deg i, for han slutter ikke selv om det sårer deg. Han blir bare flinkere til å skjule kontakten og trygge deg. 

Sånn er menn dessverre. 

Anonymkode: c0dba...70a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Mikro-uttroskap det han driver med. 
Han burde ha såpass respekt for deg at han kuttet unødvendige kommentarer til disse damene. Ok om det er noe som skal planlegges ifm en hobby, ellers ikke. Be han om å få se medlingene. 

Det TS beskriver har ingen ting med mikro-utroskap å gjøre og alt å gjøre med TS usikkerhet. Hadde vært tilbøyelig til å være enig dersom han konsekvente fulgte og likte bildene til Instagram-modeller, men nå er det jo ikke det som er tilfelle her.

"Be han om å få se meldingene" er et rødt flagg så stort som du kan få det, spesielt når det ikke foreligger noen som helst grunn. Jeg har vært i forhold i 25 år og har aldri blitt avkrevd meldinger eller bedt noen andre om å gjøre det. Du frasier deg ikke retten til privatliv bare fordi du er i et forhold.

Anonymkode: cc391...e74

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det TS beskriver har ingen ting med mikro-utroskap å gjøre og alt å gjøre med TS usikkerhet. Hadde vært tilbøyelig til å være enig dersom han konsekvente fulgte og likte bildene til Instagram-modeller, men nå er det jo ikke det som er tilfelle her.

"Be han om å få se meldingene" er et rødt flagg så stort som du kan få det, spesielt når det ikke foreligger noen som helst grunn. Jeg har vært i forhold i 25 år og har aldri blitt avkrevd meldinger eller bedt noen andre om å gjøre det. Du frasier deg ikke retten til privatliv bare fordi du er i et forhold.

Jovist et et mikro-utroskap. En subtil form for flirt det han driver med. Det er små handlinger han har med andre damer utenfor sitt eget forhold. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jovist et et mikro-utroskap. En subtil form for flirt det han driver med. Det er små handlinger han har med andre damer utenfor sitt eget forhold. 

Skal man være med en mann må man nesten finne seg i slikt. Du finner ikke en mann som vil unngå å gi andre kvinner oppmerksomhet, flørte med andre kvinner osv. Med mindre du er supermodell-pen selv, men til og med de mennene liker å se på andre kvinner også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skal man være med en mann må man nesten finne seg i slikt. Du finner ikke en mann som vil unngå å gi andre kvinner oppmerksomhet, flørte med andre kvinner osv. Med mindre du er supermodell-pen selv, men til og med de mennene liker å se på andre kvinner også. 

Da burde de lære seg å slutte med det for det er jo helt på trynet! Absolutt ikke greit i det hele tatt det du beskriver her. Ville aldri gjort det selv i et forhold. 

Anonymkode: f97bf...28b

• Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Her er det ikke snakk om å se på kvinner, men chatte og trykke liker på deres Insta selfies. Ganske forskjellig. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Da burde de lære seg å slutte med det for det er jo helt på trynet! Absolutt ikke greit i det hele tatt det du beskriver her. Ville aldri gjort det selv i et forhold. 

Anonymkode: f97bf...28b

Helt enig. Finnes menn som behandler kjæresten sin med respekt

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er det ikke snakk om å se på kvinner, men chatte og trykke liker på deres Insta selfies. Ganske forskjellig. 

Det er jo det samme? Han ser på kvinnene. Er interessert. Chatter med de på DM (trådstarter skriver det). 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig. Finnes menn som behandler kjæresten sin med respekt

Nei, det finnes menn som er flinkere til å lyve og skjule ting enn andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det er jo ikke random damer, det er jo tydeligvis folk han kjenner fra før og TS sier i tillegg at hun IKKE mistenker at det er noe upassende. Hender jeg chatter med damer jeg også, men det er venner jeg har hatt lengre enn jeg har vært sammen med kjæresten min. Skulle jeg kuttet de ut?

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dette er akkurat like mye bullshit som at dette er noe man må finne seg i når man er sammen med en kvinne. Jeg er veldig lite aktiv og sosiale medier selv, så alle kjærester(jeg er mann) har vært mer aktiv på chatting/sosiale medier enn jeg er. Jeg vet jo at de chatter med andre menn også, men de har ikke gitt meg noen grunn til å ikke stole på de, så derfor velger jeg å gjøre det.

• Liker 4
Skrevet

Min kjæreste er sånn som ts sin kjæreste, og jeg syntes det var ubehagelig men lot han leve livet sitt uten at jeg ble sjalu.

Oppdaget tilfeldigvis da jeg lånte mac'n hans og leste på messenger at han har sendt flørtende meldinger i åresvis med disse damene, og også hatt sex med noen av de😧

Anonymkode: becfc...e0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...