Nordmor Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Fikk positiv test mandags formiddag. Jobben skal ut å spise fredag ettermiddag. Burde jeg melde avbud eller er det ok å dra? Etter nye regler er det vel lovlig, men er det umoralsk/risikere jeg å spre smitte? Etter planen skal jeg på jobb lørdag. Formen er grei nå, hoster litt og litt svimmel. Hadde såvidt feber mandags kveld, men ikke hatt siden da.
Babushka Skrevet 16. februar 2022 #2 Skrevet 16. februar 2022 Dette må du nesten spørre de du skal ut å spise med om er greit. Har mange allerede vært smittet er jo relevant? Ifølge nye regler er det ok, men du er mest sannsynlig fremdeles smittsom. Du kan jo alltids ta en hurtigtest er den positiv har du fremdeles aktive viruspartikler i kroppen.
rosemarin Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 Babushka skrev (22 minutter siden): Dette må du nesten spørre de du skal ut å spise med om er greit. Har mange allerede vært smittet er jo relevant? Ifølge nye regler er det ok, men du er mest sannsynlig fremdeles smittsom. Du kan jo alltids ta en hurtigtest er den positiv har du fremdeles aktive viruspartikler i kroppen. Hadde vært greit etter gamle regler også. Fire døgns isolasjon er jo isåfall over fredag formiddag. 1
Nordmor Skrevet 16. februar 2022 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2022 Takk for svar. Savne å være sosial og ute blant folk, men samtidig vil en jo ta hensyn til andre og ikke virke utenksom
Anbefalte innlegg