AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 På hvilken måte gjøre det strategisk at jeg kommer i søkelyset til bedrifter og kontakter? Anonymkode: 2ea33...019
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #2 Skrevet 16. februar 2022 Søke på ledige jobber? Anonymkode: a4786...83e 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 Sende inn åpen søknad til en drøss aktuelle bedrifter. Før eller siden vil noen nappe. Anonymkode: ef641...4da 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sende inn åpen søknad til en drøss aktuelle bedrifter. Før eller siden vil noen nappe. Anonymkode: ef641...4da jeg tenker litt at når jeg sender mange jobbsøknader utenfor min kompetanse, så går jeg jo også glipp av verdifull arbeid der jeg får benyttet min virkelige kompetanse. Og jeg regner med bedrifter som ansetter de vil ha ansette i mange år, så derfor er det ikke lett at jeg vingler hit og dit. Anonymkode: 2ea33...019
nomore82 Skrevet 16. februar 2022 #5 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): jeg tenker litt at når jeg sender mange jobbsøknader utenfor min kompetanse, så går jeg jo også glipp av verdifull arbeid der jeg får benyttet min virkelige kompetanse. Og jeg regner med bedrifter som ansetter de vil ha ansette i mange år, så derfor er det ikke lett at jeg vingler hit og dit. Anonymkode: 2ea33...019 Men innimellom er det kanskje viktigere å ha jobb enn å ha rett jobb? Det er lettere for en med jobb å få seg ny jobb, enn for en uten fast jobb å få seg jobb. 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #6 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sende inn åpen søknad til en drøss aktuelle bedrifter. Før eller siden vil noen nappe. Anonymkode: ef641...4da Ikke ts, men har du noen gode tips om hvordan gå frem her? Jeg er også i samme situasjon som ts, uten jobb og kontakter her jeg bor Anonymkode: 64891...a1e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #7 Skrevet 16. februar 2022 Det er vel ikke annet å gjøre enn play the numbers game? Du vil mest sannsynlig blir ignorert eller avvist, så det eneste du kan gjøre er å sende så mange som mulig. Hvis du heller ikke har referanser kan du fort bli droppet pga. det og, så da må du bare sende enda flere, til du møter på en arbeidsgiver som kan akseptere det. Anonymkode: 3ae39...d07
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #8 Skrevet 16. februar 2022 Bemanningsbyrå. Anonymkode: b72a9...aa4 1
lillevill Skrevet 16. februar 2022 #9 Skrevet 16. februar 2022 Uten jobb og kontakter, men har du utdanning? Om du sliter med å få jobb med utdannigne din, hadde jeg tatt kurs feks. Kanskje snakket med en karriere veileder så får du vite hva slags kurs du bør ta for å øke din attraksjon som jobbsøker.
Gjest Ærlige Ærna Skrevet 16. februar 2022 #10 Skrevet 16. februar 2022 Bemanningsbyrå - ta kontakt og få intervju hos dem. Følg opp jevnlig med dem om de har noe passende som dukker opp LinkedIn - gjennomgå og oppdatere profilen din, og sett status som åpen for muligheter Finn.no - registrere CV-en din og gjør den aktiv. Man kan fort få napp av bemanningsbyråer, så vær klar til å ta telefonen Indeed - en app hvor stillinger samles på tvers av Finn, nav, bemanningsbyråer mm, her kan det dukke opp flere muligheter enn på Finn Søke stillinger (selvsagt) Det er mangel på arbeidskraft nå, så det er virkelig muligheter! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #11 Skrevet 16. februar 2022 Frivillighet kan også være en måte å få nettverk på. Anonymkode: 029a9...9ac
Alauda Skrevet 16. februar 2022 #12 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sende inn åpen søknad til en drøss aktuelle bedrifter. Før eller siden vil noen nappe. Anonymkode: ef641...4da AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke ts, men har du noen gode tips om hvordan gå frem her? Jeg er også i samme situasjon som ts, uten jobb og kontakter her jeg bor Anonymkode: 64891...a1e Nei, man blir sjelden valgt ut på denne måten. Da skal man ha veldig flaks. Jeg ansetter en del og stusser veldig over søknader som virker helt uten motivasjon eller relevans. Utelukket å innkalle slike "dusinvare"-søkere til intervju. Men kommer muligens litt an på hva slags jobb det er - kanskje det kan nytte om det ikke er behov for kvalifikasjoner eller motivasjon. Mitt råd er: Skriv en knallgod og litt utfyllende CV og skriv motiverte søknader, dvs. begrunn hvorfor du søker på jobben og hvorfor de bør ansette akkurat deg. Ellers kan vikarbyråer også være et godt utgangspunkt; mange får jobb på den måten, og en del blir tilbudt fast stilling etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #13 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sende inn åpen søknad til en drøss aktuelle bedrifter. Før eller siden vil noen nappe. Anonymkode: ef641...4da du mener jeg ikke skal få noen negative tanker når jeg sender åpen søknad og null respons tilbake? iallfall så følte jeg at ga feil energi feil vei når jeg visste interesse å jobbe i bedriften. Det ville betydd mye mer om bedrifter på langt bedre måte kunne snakke profesjonelt enn å formidle taushet. Anonymkode: 2ea33...019
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #14 Skrevet 16. februar 2022 Alauda skrev (2 minutter siden): Nei, man blir sjelden valgt ut på denne måten. Da skal man ha veldig flaks. Jeg ansetter en del og stusser veldig over søknader som virker helt uten motivasjon eller relevans. Utelukket å innkalle slike "dusinvare"-søkere til intervju. Men kommer muligens litt an på hva slags jobb det er - kanskje det kan nytte om det ikke er behov for kvalifikasjoner eller motivasjon. Mitt råd er: Skriv en knallgod og litt utfyllende CV og skriv motiverte søknader, dvs. begrunn hvorfor du søker på jobben og hvorfor de bør ansette akkurat deg. Ellers kan vikarbyråer også være et godt utgangspunkt; mange får jobb på den måten, og en del blir tilbudt fast stilling etterhvert. men om kandidater ringer på forhånd, så vil vel jobbsøknaden være mer "bærekraftig for deg" når du leser? hva er din erfaring? Anonymkode: 2ea33...019
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #15 Skrevet 16. februar 2022 Du sender en åpen søknad til alle steder du vil jobbe. Eller så kontakter du barnehage, sfo og skole kontorer. De ansetter på dagen nå pga stor underbemanning. Anonymkode: 0d989...a1f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #16 Skrevet 16. februar 2022 jeg føler mange dårlige erfaringer får stor innvirkning på alle mine valg. Jeg føler også jeg har behov for at bedrifter er langt mer tydeligere med utvikling og imøtekommende når det gjelder at man skal få bruke sitt talent på rett plass. Anonymkode: 2ea33...019
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #17 Skrevet 16. februar 2022 jeg har berørt innleie til bedrifter og det er det mest usunne opplevelsen jeg har fått. Det er særdeles uheldig, og det er ikke lett å vite hvem jeg er når jeg skal skifte "miljø" til stadighet, nye "kollegaer" osv. Håper det er noen forstår at det spillet gir ikke mye glede og trygghet. Anonymkode: 2ea33...019
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #18 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): jeg har berørt innleie til bedrifter og det er det mest usunne opplevelsen jeg har fått. Det er særdeles uheldig, og det er ikke lett å vite hvem jeg er når jeg skal skifte "miljø" til stadighet, nye "kollegaer" osv. Håper det er noen forstår at det spillet gir ikke mye glede og trygghet. Anonymkode: 2ea33...019 Men det er jo en fin mulighet til å få foten innenfor i en bedrift? hvordan mener du at du skal få jobb da? Bare fortsette å sende åpne søknader og håpe på det beste? Inntekt gjennom oppdrag gir da bedre trygghet enn ingen inntekt eller dagpenger? jeg har flere år jobbet gjennom bemanningsbyrå og har utelukkende gode erfaringer, man får opparbeidet seg erfaring fra forskjellige bransjer og skapt seg ett nettverk. Samtidig får man ett godt rykte hos både bedriften man har oppdrag hos, og bemanningsselskapet hvis man gjør en god jobb. Anonymkode: b72a9...aa4
Alauda Skrevet 16. februar 2022 #19 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): men om kandidater ringer på forhånd, så vil vel jobbsøknaden være mer "bærekraftig for deg" når du leser? hva er din erfaring? Anonymkode: 2ea33...019 Å ringe bare for å ringe har absolutt ingen ting for seg. Man må sette seg inn i hva stillingen gjelder (om den er annonsert) og ha noen relevante spørsmål. Har man først relevante spørsmål har man vel noe mer å skrive i søknaden også.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #20 Skrevet 16. februar 2022 Alauda skrev (1 minutt siden): Å ringe bare for å ringe har absolutt ingen ting for seg. Man må sette seg inn i hva stillingen gjelder (om den er annonsert) og ha noen relevante spørsmål. Har man først relevante spørsmål har man vel noe mer å skrive i søknaden også. hvordan opplever du når du har ansatt ny person da? og hvor mange kandidater oppnår jobbintervju status hos deg? Anonymkode: 2ea33...019
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå