AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Jeg har fått innkallelse til jobbintervju. Hva bør jeg som søker spørre i jobbintervjuet? Samt hvilke kritiske ting bør jeg tenke over før jeg signerer på en kontrakt. Det skal sies at jeg har søkt sporadiske mange retninger både geografisk og yrker utover min reelle kompetanse fordi her jeg bor er det ikke jobber. Er det riktig? Anonymkode: 8f96a...67d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #2 Skrevet 16. februar 2022 57 minutter siden, AnonymBruker said: Det skal sies at jeg har søkt sporadiske mange retninger både geografisk og yrker utover min reelle kompetanse fordi her jeg bor er det ikke jobber. Er det riktig? Ja, det er klart det er riktig. Hva skulle alternativet være? Får man ikke jobb i yrket man ønsker/har utdannelse eller kompetanse, så må man se seg om etter alternativer. Det er en del utdanninger der ute som gir få muligheter på jobbmarkedet. Det bidrar til at flere kommer i en slik posisjon. Da er det ikke så mye annet man kan gjøre om man ikke får jobben man ønsker. Ellers har jeg ikke pleid å spørre om så mye i jobbintervjuer, men de stedene som har vært aktuelle har også lagt frem informasjonen som har vært viktig for meg, ev. har jeg funnet den selv ved å lese meg opp. Som eksempler: fleksitidordning, bedriftsidrett, hjemmekontormuligheter og annet. Det er nok veldig individuelt hva som er viktig å få spurt om, etter hva som betyr mye for deg. Tenk igjennom hva du ønsker å vite fra arbeidsplassen. Anonymkode: ef0fa...8fc
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 Jeg har ikke stilt veldig mye spørsmål i førstegangsintervjuet bortsett fra arbeidstid og sånne helt generelle spørsmål. Spurte litt mer på andregangsintervju, feks praksis om hjemmekontor, miljø, hvordan de jobber. Goder og lønn venter jeg med til et evt tilbud. Anonymkode: 88778...c99
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 Hvis de ikke allerede har informert om det pleier jeg å spørre om hvor mange som jobber i avdelingen, hvordan de er organisert (enheter/team/grupper), og "hvem" som jobber der. Tanken bak det siste er å få en viss oversikt over aldersfordeling, faglig bakgrunn og hvor lenge de har jobbet der. Særlig det siste har jeg lært på den harde måten, da jeg en gang hadde en stilling hvor hvor gjennomtrekken hadde vært stor, og det var det gode grunner til. En annen ting jeg pleier å spørre om er hvilke framtidsplaner virksomheten har, og som kan ha innvirkning på stillingen. Det være seg omorganiseringer, flytteprosesser, sammenslåinger med andre osv; saker som både kan medføre utviklingsmuligheter og begrensninger. Før noen henger seg opp i dette: jeg mener selvsagt ting som ikke er hemmelige, men som som man vet at kommer til å skje. Anonymkode: 29f1d...066 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå