AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Som overskriften sier så sliter jeg med dårlig samvittighet. For å gjøre det kort. Jeg hadde parkert bilen på en times parkering i byen. Hadde med meg hunden min som er en liten Chihuahua. Når vi var på vei tilbake og rett ved bilen der jeg parkerte så bæsjet hunden min på asfalten helt inntil noe mur greier ved Gina Tricot butikken. Dette er midt i byen som sagt. Jeg hadde ingen pose på meg der og da men hadde pose i bilen som jeg skulle gå å hente for å plukke det opp, men før jeg kom så langt så fikk en mann øye på dette å sa «hunden din gjorde fra seg der» så pekte han bort på det. Jeg svarte tilbake «Ja jeg er klar over det» med ordentlig frekk stemme. Jeg ble så sinna inni meg der og da for at liksom andre skulle blande seg inn med meg når jeg faktisk hadde tenkt til å ta opp dritten bare jeg måtte hente posen i bilen først (noe jeg også gjorde). Men nå sitter jeg her med den dårlige samvittigheten. Han mannen var ikke frekk på noe som helst måte, han sa jo bare høflig i fra. Han trodde sikkert jeg ikke hadde tenkt til å plukke det opp. Han var i sikkert 50-60 åra, vanskelig å si. Men jeg angrer på at jeg svarte så frekt tilbake til han. Hvis noen kjenner denne mannen eller høre noen dere kjenner nevne en sånn hendelsen som det her så hver så snill å si unnskyld fra meg. Her var det jeg som oppførte meg dårlig, ikke han. Han burde ikke fått en så frekk tone tilbake for det hadde han ikke gjort seg fortjent til. Anonymkode: 4ba49...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #2 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Som overskriften sier så sliter jeg med dårlig samvittighet. For å gjøre det kort. Jeg hadde parkert bilen på en times parkering i byen. Hadde med meg hunden min som er en liten Chihuahua. Når vi var på vei tilbake og rett ved bilen der jeg parkerte så bæsjet hunden min på asfalten helt inntil noe mur greier ved Gina Tricot butikken. Dette er midt i byen som sagt. Jeg hadde ingen pose på meg der og da men hadde pose i bilen som jeg skulle gå å hente for å plukke det opp, men før jeg kom så langt så fikk en mann øye på dette å sa «hunden din gjorde fra seg der» så pekte han bort på det. Jeg svarte tilbake «Ja jeg er klar over det» med ordentlig frekk stemme. Jeg ble så sinna inni meg der og da for at liksom andre skulle blande seg inn med meg når jeg faktisk hadde tenkt til å ta opp dritten bare jeg måtte hente posen i bilen først (noe jeg også gjorde). Men nå sitter jeg her med den dårlige samvittigheten. Han mannen var ikke frekk på noe som helst måte, han sa jo bare høflig i fra. Han trodde sikkert jeg ikke hadde tenkt til å plukke det opp. Han var i sikkert 50-60 åra, vanskelig å si. Men jeg angrer på at jeg svarte så frekt tilbake til han. Hvis noen kjenner denne mannen eller høre noen dere kjenner nevne en sånn hendelsen som det her så hver så snill å si unnskyld fra meg. Her var det jeg som oppførte meg dårlig, ikke han. Han burde ikke fått en så frekk tone tilbake for det hadde han ikke gjort seg fortjent til. Anonymkode: 4ba49...9e4 Det går nok bra Anonymkode: 2b60c...2ad 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 Skjønner ikke at du ofrer dette en tanke. Føler at sånne ting x 1000 skjer meg hele tiden! Anonymkode: 95cc6...830 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 "Ja jeg skal plukke det opp altså, posene er i bilen." Anonymkode: 1f8d4...047 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #5 Skrevet 16. februar 2022 Jaja da vet du det til neste gang. Ikke noe mer å tenke på. Anonymkode: 3c99d...942
Chantielle Skrevet 16. februar 2022 #6 Skrevet 16. februar 2022 (endret) Ryddet for manglende respekt for moderator. Det er også ryddet etter denne regelen : Sitat Det er ikke lov å diskutere med seg selv, eller utgi seg for å være flere personer i en tråd, ved å benytte flere kontoer eller AnonymBruker-funksjonen. Chantielle mod. Endret 16. februar 2022 av Chantielle
Gjest loveli Skrevet 16. februar 2022 #7 Skrevet 16. februar 2022 Hvorfor svarte du ikke bare at du skulle hente posene i bilen? Jeg skjønner godt at han sa ifra, men jeg skjønner ikke at du reagerte på at han sa ifra. Jeg som ikke er hundeeier synes hundeeiere tar seg veldig tilrette.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #8 Skrevet 16. februar 2022 Er et noe menn i 50-60-åra liker å bruke tida si på, så er det å fortelle unge kvinner hvordan ting skal være/ikke være. Er vel en måte å prøve få kontakt med omverdenen på. Ellers er de jo usynlige, så de må syte og klage hele tiden. Har gått tur med bikkja mi og møtt på så mange gamle gretne gamle gubber som slenger ut av seg kommentarer "ikke la hunden tisse på buskene mine", "å, så hunden din trekker i båndet, du har ikke lært den å gå pent i bånd nei (bikkja har på seg trekksele og får lov til å trekke med den selen), "hunden din bæsja her, har du tenkt å plukke opp (bikkja har knapt fått 1/3 av avføringa ut av rompehullet sitt mens Gamlefar står og ser på og venter på at jeg skal plukke opp). ETC ETC ETC. DU skal ikke ha dårlig samvittighet. Han burde heller gå i seg selv. Man trenger ikke påpeke alt mulig bare fordi man er en gammal gubbe. Anonymkode: 31ec9...bad 1 1
Kaneel Skrevet 16. februar 2022 #9 Skrevet 16. februar 2022 Han fikk som fortjent! Sånne folk må taes s kanskje de slutter å leke politi og blande seg i alt mulig de ikke har noe med. 2
Kaneel Skrevet 16. februar 2022 #10 Skrevet 16. februar 2022 Jeg hadde nok svart jeg er blind jeg s fint du ser og kan ta det opp da! Hadde han sagt noe hadde jeg ropt rasist! Gått videre 1
Gjest loveli Skrevet 21. februar 2022 #11 Skrevet 21. februar 2022 Kaneel skrev (På 16.2.2022 den 12.02): Jeg hadde nok svart jeg er blind jeg s fint du ser og kan ta det opp da! Hadde han sagt noe hadde jeg ropt rasist! Gått videre Ikke lurt å piske opp stemningen slik.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #12 Skrevet 21. februar 2022 Hvis du følte han var belærende så skjønner jeg du reagerte. Er fort gjort å bli overrasket og ikke si det man burde si. Forhåpentligvis er han såpass gammel at han ikke bryr seg om din reaksjon. Greia er nok det at folk er lei av all hundedritten de ser overalt, jeg er også det. Blir ofte veldig gretten av å se det, så da blir folk litt stressa når det ser ut som noen bare lar det ligge. Anonymkode: f38d9...7af
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #13 Skrevet 21. februar 2022 Det kan være fryktelig irriterende når folk skal belære oss om dagligdagse ting, så forstår litt reaksjonen. Men neste gang(hvis dette skulle skje igjen), så bare ta det med et 😊. Jeg har blitt belært av en veninne i over 30 år nå(vi er i 50-årene), og jeg er mektig lei…Ikke ber jeg om råd heller. Pga henne kan jeg fint klikke i vinkel nå og da🤪glem dette ts. Det har nok den mannen☺️ Anonymkode: 0e582...d22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå