Anya66 Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 https://steigan.no/2022/02/til-opposisjonen-godtar-dere-de-nye-diktatoriske-koronaforskriftene-ja-eller-nei/ Hva tenker folket om dette? 3
Frustrert husfrue Skrevet 16. februar 2022 #2 Skrevet 16. februar 2022 Tar ikke kilder som bruker ord som diktatorisk seriøst når vi bor i et land som Norge. 23 2
Illuminatum Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 Jeg tenker det er helt greit at muligheten for å sette i gang koronasertifikatet forlenges med ett år, som er det forskriften omhandler. 1
nebbete fugl Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 Jeg tenker at jeg ikke tar bloggen til kverulant-kommunisten Steigan så veldig seriøst. 8 3
lalaB Skrevet 16. februar 2022 #5 Skrevet 16. februar 2022 DetVarIkkeMeg skrev (6 timer siden): Tar ikke kilder som bruker ord som diktatorisk seriøst når vi bor i et land som Norge. Jeg veit ikke hvor du har bodd de siste to åra, men den styringsformen som har blitt brukt i Norge under koronaen minner da mer om diktatur enn noe annet. 11 2 1
Tunique Skrevet 16. februar 2022 #6 Skrevet 16. februar 2022 (endret) Ja, opprettet en tråd om dette tidligere, men den ble sletta av admin. Jeg har sendt høringssvar mot dette da jeg er imot tvangsvaksinering. Endret 16. februar 2022 av Tunique 9 1
Duff Skrevet 16. februar 2022 #7 Skrevet 16. februar 2022 lalaB skrev (1 minutt siden): Jeg veit ikke hvor du har bodd de siste to åra, men den styringsformen som har blitt brukt i Norge under koronaen minner da mer om diktatur enn noe annet. Jeg ser på det som omsorg. 4 1
Robert Koch Skrevet 16. februar 2022 #8 Skrevet 16. februar 2022 Jeg tenker at Steigan selv neppe har lest dette så grundig. Dette er virkelig ikke noe skummelt. Vi klargjør lovanvendelse og rettspraksis for situasjoner vi til nå sjelden har sett, men som vi må påregne at kommer til å inntreffe hyppigere i fremtiden. Det er en del av det vi kaller beredskap, og som man har hylt opp om mangelen av tidligere i pandemien. Egentlig ligger adgangen til alle disse tiltakene allerede i smittevernloven. Hvorfor forstãr ikke folk dette? Og hvorfor tror man at alle demokratiske prinsipper settes ut av kraft når det helt tydelig understrekes at slike tiltak skal være midlertidige, medisinfaglig begrunnet og tidsbegrensede. Dette er virkelig ikke noe å reagere på. Man burde snarere applaudere at lovforståelsen og -andvendelsen sikres for senere situasjoner. 6 2
Gjest Villfisker Skrevet 16. februar 2022 #9 Skrevet 16. februar 2022 Ja. Har også sett høringsnotatet han uttaler seg om. Der kan man lese hva som faktisk står. Dere som syns dette er greit, bør gå noen runder til i dere selv. Vil dere virkelig ha tvang, slik at dere ikke kan nekte en ny vaksine ingen vet virkningen av en annen gang? Å godta noe sånt, er jo som å gi staten eierskap over ens egen kropp. Det nekter i hvert fall jeg å gjøre. Dette åpner også opp for å diskriminere flere i samfunnet. Det er det siste vi trenger. Bedre å jobbe for det motsatte. Kjenner jeg blir forbanna over hvor stille dette foregår. Går folk flest hus forbi.
Gjest Villfisker Skrevet 16. februar 2022 #10 Skrevet 16. februar 2022 Duff skrev (2 timer siden): Jeg ser på det som omsorg. Kunne ikke vært mer uenig.
Agnesjenta Skrevet 16. februar 2022 #11 Skrevet 16. februar 2022 Jeg syns det er dritskummelt. Anbefaler alle å sende inn høringssvar. Dette strider mot menneskerettighetene! 9 1
Agnesjenta Skrevet 16. februar 2022 #12 Skrevet 16. februar 2022 nebbete fugl skrev (2 timer siden): Jeg tenker at jeg ikke tar bloggen til kverulant-kommunisten Steigan så veldig seriøst. Hvis du leser regjeringens forslag uten å blande inn Steigan da? 4
Gjest Villfisker Skrevet 16. februar 2022 #13 Skrevet 16. februar 2022 Agnesjenta skrev (4 minutter siden): Jeg syns det er dritskummelt. Anbefaler alle å sende inn høringssvar. Dette strider mot menneskerettighetene! Og bryter grunnloven, men det er ikke første gang. Skal absolutt sende inn høringssvar ja. Kommer til å si akkurat hva jeg mener.
Robert Koch Skrevet 16. februar 2022 #14 Skrevet 16. februar 2022 9 minutter siden, Agnesjenta said: Jeg syns det er dritskummelt. Anbefaler alle å sende inn høringssvar. Dette strider mot menneskerettighetene! Menneskerettighetene beskytter også din rett til sikkerhet og ivaretagelse av helse. Å ikke beskytte mot allmennfarlig smittsom sykdom er brudd på artikkel 3 og 25, samt artikkel 12 i ØSK-konvensjonen. Les mer her: https://tidsskriftet.no/2011/10/kronikk/helse-som-menneskerettighet 5 4
Agnesjenta Skrevet 16. februar 2022 #15 Skrevet 16. februar 2022 Robert Koch skrev (Akkurat nå): Menneskerettighetene beskytter også din rett til sikkerhet og ivaretagelse av helse. Å ikke beskytte mot allmennfarlig smittsom sykdom er brudd på artikkel 3 og 25, samt artikkel 12 i ØSK-konvensjonen. Les mer her: https://tidsskriftet.no/2011/10/kronikk/helse-som-menneskerettighet Det frie valg, og rett til selvbestemmelse over egen kropp trumfer dette. Vi er frie individer, ikke slaver. Vi vil også som individer ta de valg som er best for oss selv og samfunnet. 6
Robert Koch Skrevet 16. februar 2022 #17 Skrevet 16. februar 2022 14 minutter siden, Agnesjenta said: Det frie valg, og rett til selvbestemmelse over egen kropp trumfer dette. Vi er frie individer, ikke slaver. Vi vil også som individer ta de valg som er best for oss selv og samfunnet. Hvis din frihet truer hele samfunnet er ikke prioriteringen slik. Vi lar ikke samfunnet kollapse fordi noen ikke tåler midlertidige begrensninger i sin frihet på grunn av en konkret trussel. Det står deg fritt å stille til valg for å endre dette. Men resten av verden ser det nok annerledes. 4 1
Gjest Warrior Skrevet 16. februar 2022 #18 Skrevet 16. februar 2022 Jeg er i mot tvangsvaksinering og isolasjon av uvaksinerte, med mindre det dukker opp en livsfarlig variant så man ikke har noe valg. Ellers får folk velge selv tenker jeg og ta ansvar for seg selv. Jeg vil at folk som er syke skal være isolert til de er smittefri både vaksinerte og uvaksinerte. Ingen andre som skal måtte isolere seg. Helt greit at barn vaksineres men det må foreldrene få bestemme selv. Jeg er for vaksinepass
Agnesjenta Skrevet 16. februar 2022 #19 Skrevet 16. februar 2022 Robert Koch skrev (16 minutter siden): Hvis din frihet truer hele samfunnet er ikke prioriteringen slik. Vi lar ikke samfunnet kollapse fordi noen ikke tåler midlertidige begrensninger i sin frihet på grunn av en konkret trussel. Det står deg fritt å stille til valg for å endre dette. Men resten av verden ser det nok annerledes. De aller fleste er ikke enig med deg, sett en gang en folkeavstemming du! 6
Gjest Adobyen Skrevet 16. februar 2022 #20 Skrevet 16. februar 2022 Det er vel for å være føre var ved nye hendelser. Ingen vet hva som kan komme av nye sykdommer, og nå har de jo sett hvor vanskelig det har vært med konspirasjonsteorier. De venter sikkert motstand. Jeg er litt spent på om de får noe av dette igjennom.
Anbefalte innlegg