Jegerlost Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Hei! Første gang jeg forsøker meg på denne plattformen. Jeg skal skrive bacheloroppgaven min i sosialt arbeid og min midlertidige problemstilling er " Hvilken betydning har oppvekstvilkår for utvikling av rusavhengighet". Har aldri skrevet en slik oppgave tidligere og forstår ikke hvordan jeg skal ordne 600 sider med selvvalgt pensum... har noen tips eller ideer til hva man kan trekke inn? Eventuelt noen tips til pensum/ forskning?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/bitstream/handle/11250/139920/Jonassen_Edvardsen_Bendiksen.pdf?sequence=1 Anonymkode: 0caed...baa
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 Anbefaler å søke i Google Scholar Anonymkode: 0caed...baa
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 Tips: se hvilken litteratur andre som har skrevet om temaet har brukt Anonymkode: 0caed...baa
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 Hvis du gjør et litteraturstudie, er det jo en idé at du gjør syntesen først og ser på hvilke resultat du får, før du finner ut hvilken teori som er aktuell. Du må altså se på hva forskningen handler om, slik at teoridelen og resultatdelen din henger sammen slik at du kan diskutere resultatene opp mot teorien du har valgt. Anonymkode: e3539...8fa
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 600 er jo bare et estimat. En artikkel med alle vedlegg kan fint ha rundt 80-100 sider. Søk i pubmed, swemed osv. Dette er jo hovedmålet med bacheloroppgaven - finne forskning og anvende den. Anonymkode: 23fa9...6e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå