Calla Skrevet 25. oktober 2005 #1 Del Skrevet 25. oktober 2005 Skal ha en liten halloweenfest til helgen, og blir glad for litt tips og inspirasjon. Noen forslag til billig, men morsom pynt? Noen som vet om noe "skummel" musikk jeg kan laste ned? Forslag til ekkel og skummel snacks? I tillegg har jeg ikke helt bestemt meg for hva jeg skal kle meg ut som... Fortell gjerne om halloween-fester du har vært på, og kostymer du likte godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #2 Del Skrevet 25. oktober 2005 på Jysk får du kjøpt tynn fløyel i 5-meters pakker til en rimeligpenge. Det funker utmerket som duker, drapering over møbler og "hekse"-gardiner ( heng opp med sikkerhetsnåler over de vanlige gardinene, klipp til frynser og hull...) Poser med "spindelvev" fra leke-eller hobbybutikk gjør seg godt over bilder på veggen. Edderkopper som konfetti på bordet , masse billig å få tak i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 25. oktober 2005 #3 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hei! Halloweenfest er gøy! Noen tips: * Uthulte gresskar er superfin pynt, da, og av gresskarrfrøene lager du enkelt snacks ved å riste dem i ovnen og salte dem. * Billig stoff/blonder/etc i mørke farger kan draperes over møbler og brukes som duk. * Du kan også klippe/rive istykker sorte søppelsekker og feste på veggen. * KJøp masse fake spindelvev og fest i taket, på møbler og overalt ellers. * Plastfolie kan festes over speil - det får speilet til å virke gammelt. Man kan også tegne på sprekker med sort tusj - det blir ganske bra! * Rød konditorfarge i cisternen på do gir også en kul effekt. * Visne blomster er fin pynt, og sorte stearinlys. * Hvis du har en mørk gang, kan du teipe sysnorer fra taket, slik at de børster over ansiktet til folk som går under. Det er ganske creepy, og gir fornemmelsen av å vandre inn i spindelvev. Mye ekkelt i matveien også, men det var jo ikke det du spurte om ... I fjor var jeg pirat og i år tror jeg jeg skal gå som TinkerHell ... får se hva de har på Standard til inspirasjon Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 25. oktober 2005 ååå, så mange fine tips! Tusen takk dere! Mente jeg hadde sett slik billig fløyel på jysk ja... det er jo ypperlig! Toys R us har sikker sånn spindelvev og slikt... Må ta en tur dit. Tenkte også jeg skulle skru av alle lys i huset, kun bruke stearinslys... Bare å komme med flere tips! Dette er morro!! Og Lilith : kom gjerne med tips om mat&drikke også! Skal servere litt mat, vet ikke hva enda, men er helt åpen for bruk av ekle farger osv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 25. oktober 2005 #5 Del Skrevet 25. oktober 2005 Og Lilith : kom gjerne med tips om mat&drikke også! Skal servere litt mat, vet ikke hva enda, men er helt åpen for bruk av ekle farger osv! ← Jaha! *puste dypt* Mat og drikke, altså. Drikke: * Sort vodka, blank vodka og grenadine (rød sirupsak) i fine lag i et whiskeyglass ser ganske kult ut. Smaker bæsj, men ser stilig ut :D * Punsj. Denne kan være alkofri om du vil. Med litt grenadine i, blir den rød. Her funker det fint å ha skrelte druer oppi - de ser litt ut som øyeepler. Har du isbitbrett, kan du legge en rosin i hver isbit - det ser ut som en flue i isbiten. * Jellyshots. Lag gele med vodka. Veldig kult, men innstill deg på å måtte vaske seig gele av vegger og gulv i laaang tid etterpå ... Mat: * Svart spaghetti med tomatsaus er passe ekkelt om du skal servere 'ordentlig' mat * Pizza kan gjøres ganske ekkelt bare ved å dandere ingrediensene til bilder. * Grønn konditorfarge i vaffelrøra (eller rød, om du har igjen fra blodet i cisternen ) gjør vaflene ganske ekle. * Paddemixen i siste Toxic (gutteblad) er også ganske ekkel: Smelt marshmallows i en bolle (i mikro). Tilsett frokostblanding, nonstop og grønn kondtorfarge og bland godt. Bruk en skje til å klæsje splatter utover en bakeplate og lag øyne med nonstop. Når paddene er avkjølt, er de klare til å spise. Ekkelt! * Også fra Toxic: Skrell hardkokte egg, del i to og ta ut plommen. Fyll hullet med filadelfiaost og trykk ned en fylt pimiento oliven i midten (det røde må vende opp). Dypp en tannpirker i rød konditorfarge og tegn striper i osten. Ekkelt øye! OK, litt barnslige, de Toxic-oppskriftene, men ikke til å komme fra at de er ekle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stinegull Skrevet 25. oktober 2005 #6 Del Skrevet 25. oktober 2005 På Standard ved Steen& Strøm har de ALT mulig til Halloween http://www.festmagasinet.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå