Gå til innhold

Er 450 000 en normal inntekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvor på bygda får man greie hus til 3-4 mill?

Anonymkode: c7c33...e1e

Finn.no. Legg inn makspris på 3-4 mill og trykk "søk"

Anonymkode: 1014c...43d

• Liker 7
Skrevet

Jeg er ufør TS, minstesats, synes du tjener fett med penger jeg da. 😅

Anonymkode: a4198...cd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg sjekket på finn.no og til og med i disse hardt pressede tider på markedet hvor det er rekordfå boliger ute, så poppet det opp hele 1723 treff på enebolig under 4 mill 😊 Så det er veldig mulig. Og mange av disse eneboligene måtte du ha betalt 15 mill for om de hadde ligget på Oslo vest.

Anonymkode: d0563...296

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Gården har 1 million i inntekter, når jeg har betalt alt av forsikringer, kraftfòr, dyrefôr, diesel, gjødsel osv. Så sitter jeg igjen med 100 000kr for og leve på. Det går akkurat nå for driften, så lenge jeg ikke må investere, er veldig tungt privat. Må alltid være sparsommelig. Fælt og si, men får litt økonomisk hjelp av mine foreldre når det er helt krise. Har ikke noen lån nå, betalt ned på alt av utstyr. Er selvfølgelig veldig bekymret for fremtiden, hvordan jeg skal kunne betjene ett lån når noe ryker. Eller huset trenger reprasjoner. Visste sånn ca hva jeg gikk til av lønn da jeg overtok etter mine foreldre. Håpet jo at det skulle bli bedre inntjening, men den har fortsatt og gå ned vært år. Ikke bærekraftig i det heletatt hvordan det er nå. Får se hva fremtiden bringer. 

Anonymkode: 98d00...285

Kanskje du kan tenke nytt?

Her på Vestlandet har flere og flere gått over til utegangersau. Noen velger å se seg blind på at det gir lavere inntekter pga. mindre kjøttvekt, men man må se på det totale regnestykket; utgifter minus inntekter. Det er nesten ingen utgifter med utegangersau. 

Anonymkode: d6832...98b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke den du sitere, men ville svare utfra min arbeidsplass; kommune, ingen turnus og med krav om videreutdanning. De som tjener best har 598000 i året med 16 års (full) ansiennitet, ved eventuelt fullført master vil hen glatt bikke 600000. 

Anonymkode: 1b681...29c

Klar over det. Jeg jobber selv i kommune og har 630 000.- grunnlønn/før tillegg/variabel lønn.

Men sykepleier i kommune og spesialisthelsetjenesten tjener ikke 600 000.- i grunnlønn på vanlig sengepost. 
De ytterst få som gjør det er enten utviklingsstkepleiere, avdelingsledere, spesialsykepleiere eller sykepleiere med spesialfunksjon som har forhandlet seg opp selv. Da blir det irrelevant i forhold til å snakke om gjennomsnittslønn for sykepleiere.

Skrevet

Ganske normal lønn vil jeg si. Har 458 000 i årslønn. Barnevernspedagog (kun bachelor) i kommunen med 6 års ansiennitet.. 

Anonymkode: 9deeb...827

• Liker 1
Skrevet
norw skrev (5 timer siden):

Jeg tenker mest på at dette er fellesskapets penger. Nødhjelp på et vis. Det er for eksempel mulig å leve av hundre tusen mindre.

Absolutt. Og norn fortjener de pengene mer enn andre.

Anonymkode: 63509...081

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

En ferdig utdannet dyrepleier (bachelorgrad) tjener ikke stort mer enn 350K i året. Finnes mange jobber med lav lønn.

Anonymkode: 2a54f...74f

Jobber på dyreklinikk selv (assistent) og nyutdanna, autoriserte dyrepleiere starter på 400 000 hos oss... 

Anonymkode: 46e64...7e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vi bor på bygda, og kjøpte en stor enebolig MED utleiedel for 1,8 mill! 😅
Vet ikke om det i det hele tatt finnes hus her i kommunen med takst på over 4 mill.
Da er det i så fall bygget i 2021, og har en grunnflate på 400kv 😅 

Å bare så det er sagt så finnes det også hus i kommunen her som ligger på Finn.no til 1mill og nedover.
Ikke alle regner Holmestrand og NIttedal som "bygda"....

Anonymkode: cc2e4...dff

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ellers har «alle» på KG 600.000,- pluss, ingen boliglån, men eier bolig som er verdt minst 6mill…, ingen kreditt og minst 1 mill i fond. I tillegg er «alle» under 40 år…..

Anonymkode: 9f3ab...a8d

Ja det er merkelig dette her.

Bare 24 % av befolkningen i Norge har en bruttoinntekt over 600 000 kr i året, mens 90 % av de som svarer i trådene her inne har denne inntekten.

Anonymkode: 41c2c...d93

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det er merkelig dette her.

Bare 24 % av befolkningen i Norge har en bruttoinntekt over 600 000 kr i året, mens 90 % av de som svarer i trådene her inne har denne inntekten.

Det er jo ikke merkelig i det hele tatt. Selv ts sa hun sjeldent svarer i slike tråder. De som tjener mye er de som velger å svare. De andre gidder ikke. Ser det samme på graviditetsforumet, «hvordan var din fødsel?» stort sett folk med traumatiske fødsler som gidder å svare. Man må ikke forveksle svarene man får på KG med et representativt utvalg.

Anonymkode: 1f2fc...01e

• Liker 3
Skrevet

Jobber som administrasjonskonsulent, Utdannede helsesekretær. Tjener 493 000,- i året.

Anonymkode: 808b4...a64

Skrevet

Det folk ikke forstår om gjennomsnitt: 

Men gjennomsnitt er et svikefullt mål. Hvis du og jeg deler en pizza i åtte biter, jeg spiser sju og du bare én, så har vi i gjennomsnitt spist fire biter hver, hvis du skjønner.

Ca. 25 prosent av alle nordmenn hadde mellom 500.000-700.000 kroner i inntekt i 2019. Det er mange folk og det er jo ikke løgn å si at dette er «vanlig». Men her er saken. Nesten alle de andre tjener mindre enn dette. Det er noen få mennesker (statsråder, obosdirektører og andre) som tjener veldig mye (spiser mange pizzabiter), og derfor blir gjennomsnittet så høyt som det er, selv om de fleste av oss spiser færre pizzabiter

Hvis du studerer norske inntekter i «trinn» av 100.000 kroner, er det desidert mest vanlig å ha en inntekt på mellom 300.000 og 400.000 kroner. På andreplass kommer inntekter mellom 400.000 og 500.000 kroner.

Anonymkode: d5eac...157

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er jo ikke merkelig i det hele tatt. Selv ts sa hun sjeldent svarer i slike tråder. De som tjener mye er de som velger å svare. De andre gidder ikke. Ser det samme på graviditetsforumet, «hvordan var din fødsel?» stort sett folk med traumatiske fødsler som gidder å svare. Man må ikke forveksle svarene man får på KG med et representativt utvalg.

Anonymkode: 1f2fc...01e

Det jeg synes er merkelig er at det bare er høytlønnede som velger å svare.
Det må være en grunn til det at de med gjennomsnittlige og lavere årsinntekter holder seg i bakgrunnen.

(Jeg har mine tanker om hvorfor det er slik, men det er en helt annen tråd)

• Liker 1
Skrevet

Har Bachelor i Biologi og Master i Organisk kjemi. Startlønnen var på 450 000,- nå,  6 år senere tjener jeg 500 000,-

Anonymkode: 3b8f3...5ec

Skrevet

Tjener 451.000kr i året som autorisert helsesekretær på sykehus med full ansiennitet. Kommer ikke til å komme noe særlig høyere, annet enn den «normale» lønnsveksten som i praksis gjør at jeg blir mer lavtlønnet for hvert år som går fremover.

Anonymkode: a9d80...964

Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (På 16.2.2022 den 10.38):

Da har du forsikring, det er over maks ufør for 2021 i hvert fall;)

Nei, jeg har ingen forsikring. Jeg har jobbet i kommunen.

Anonymkode: b7ed1...418

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 22.31):

Jeg tjener 450 000 og føler meg som unntaket av lavtlønnede på kg. Når det blir laget inntektstråder her virker det som normalen er fra 500-1,5 Mill. Og de fleste er godt over 600/700.. leste inne på en ny artikkel om hva kvinner og menn tjener gjennomsnittlig i kommunene. Det viser seg jo at 450, slett ikke er så unormalt? Regner jo med de fleste her inne er kvinner.  Er det ikke noe med at gjennomsnittet også ofte blir dratt opp av noen få rike? 

https://www.rb.no/sa-mye-tjente-innbyggerne-i-din-kommune/s/5-43-1726703

Anonymkode: 38557...6f2

Har 460000 så ikke alle her med million lønn, er kvinne. +min samboer tjener likt som meg

Anonymkode: a6485...48a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, jeg har ingen forsikring. Jeg har jobbet i kommunen.

Anonymkode: b7ed1...418

Det er uansett mer enn det som er mulig å få i uføretrygd for 2021, så noe er det jo

Skrevet

450k er veldig lite. Tjener selv 950k og kjenner vel ingen som har under 800k

Anonymkode: 18f83...36d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...