Gå til innhold

Når kan jeg tenke at jeg ikke ble smittet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer fikk positiv test på lørdag. Jeg har hittil fått negativ. 
Leser at inkubasjonstiden er 4-5 dager, når kan jeg "senke skuldrene" og tenke at jeg slapp unna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hos oss gikk det 9 dager. Ville ikke slappa av helt enda.

Endret av Lille_My_
Skrevet
Nataljia skrev (14 minutter siden):

Min samboer fikk positiv test på lørdag. Jeg har hittil fått negativ. 
Leser at inkubasjonstiden er 4-5 dager, når kan jeg "senke skuldrene" og tenke at jeg slapp unna?

Har dere (nær)kontakt nå da, eller er han fullstendig isolert fra deg?

Skrevet

De forrige reglene var jo testing i 5 dager etter at familiemedlems isolasjonsperiode var slutt. Så altså 4+5 dager, og før det var det vel 6+5 dager. 

Dersom du har kontakt med ham hver dag, så kan han fortsatt smitte deg nå. 

Skrevet

Inkubasjonstiden for omikron er veldig kort, så disse svarene om 8, 9 og 10 dager er høyst sannsynlig basert på at det tok flere dager fra en i husholdningen slo ut positivt til de faktisk smittet noen andre. 

• Liker 1
Skrevet

Mannen min fikk positiv test 8 dager etter barnet vårt. Da var de veldig tett på hele tiden, type bli hostet og snørret på. I følge den japanske studien på smittsomheten til omikron så er du mest smittsom dag 3-6, så sansynligvis ble han først smittet en av de dagene.

Skrevet

Ts her, har fremdeles ikke testet positivt, men er tungpustet, og veldig trøtt. 
Er spent på om den slår ut snart, tror jeg kan slå meg til ro i helgen med at jeg ikke er smittet for da er det gått en uke siden samboer testet positivt. 

• Opprett ny...