AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Hvis jeg overfører 2.mill til han som han betaler tilbake om 1,5 år, må man drive å rapportere og styre med skatteetaten for det? Anonymkode: 51f79...0eb
prt90 Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis jeg overfører 2.mill til han som han betaler tilbake om 1,5 år, må man drive å rapportere og styre med skatteetaten for det? Anonymkode: 51f79...0eb Husk gjeldsbrev.. 5 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis jeg overfører 2.mill til han som han betaler tilbake om 1,5 år, må man drive å rapportere og styre med skatteetaten for det? Anonymkode: 51f79...0eb Ja, det må dere melde inn, ja. Anonymkode: 1ed53...b83 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 Du må ikke finne på å låne noen penger bare ved å overføre uten å ha gjeldsbrev. Du er forøvrig sist i køen hvis han har gjeldsproblemer og du må innkreve gjelden. Hvis du låner noen så mye penger, regner jeg med at du ikke har noen problemer med å tape så mye penger. For det er selvsagt det du risikerer. Altså at du har en betydelig formue. Anonymkode: 926b0...2da 8 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 Beløp over 100 000,- må meldes inn til skatteetaten. Uavhengig om det er lån eller gave eller whatever. Anonymkode: 42e96...038 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du må ikke finne på å låne noen penger bare ved å overføre uten å ha gjeldsbrev. Du er forøvrig sist i køen hvis han har gjeldsproblemer og du må innkreve gjelden. Hvis du låner noen så mye penger, regner jeg med at du ikke har noen problemer med å tape så mye penger. For det er selvsagt det du risikerer. Altså at du har en betydelig formue. Anonymkode: 926b0...2da Men, har du svar på spørsmålet? Anonymkode: 143c6...d44
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #7 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Beløp over 100 000,- må meldes inn til skatteetaten. Uavhengig om det er lån eller gave eller whatever. Anonymkode: 42e96...038 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, det må dere melde inn, ja. Anonymkode: 1ed53...b83 Hvor melder man det? Som bankinnskudd?? Anonymkode: 51f79...0eb
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #8 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du må ikke finne på å låne noen penger bare ved å overføre uten å ha gjeldsbrev. Du er forøvrig sist i køen hvis han har gjeldsproblemer og du må innkreve gjelden. Hvis du låner noen så mye penger, regner jeg med at du ikke har noen problemer med å tape så mye penger. For det er selvsagt det du risikerer. Altså at du har en betydelig formue. Anonymkode: 926b0...2da prt90 skrev (22 minutter siden): Husk gjeldsbrev.. Ja har gjeldsbrev og tinglyser det. Har barn med denne mannen og han har ingen planer når miske problemer. Lånet han det til å nedbetale boliglån, kan ikke kjøpe meg inn da vis ksl flytte om under et år og jeg da må skatte av evt gevinster nesten. Så begge tjener på at vi gjør det slik. Anonymkode: 51f79...0eb
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #9 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor melder man det? Som bankinnskudd?? Anonymkode: 51f79...0eb Ta kontakt med skatteetaten. Men beløpet skal stå som formue på deg og som gjeld på mannen din. For det er dine penger som han låner. Husk gjeldsbrev undertegnet MED vitner! Anonymkode: 42e96...038 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #10 Skrevet 15. februar 2022 Han må opplyse skattetaten om det. Anonymkode: bc272...d4b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #11 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja har gjeldsbrev og tinglyser det. Har barn med denne mannen og han har ingen planer når miske problemer. Lånet han det til å nedbetale boliglån, kan ikke kjøpe meg inn da vis ksl flytte om under et år og jeg da må skatte av evt gevinster nesten. Så begge tjener på at vi gjør det slik. Anonymkode: 51f79...0eb Hva gjør du hvis han stikker rett etter at du har nedbetalt lånet hans da? Anonymkode: e98dd...639 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #12 Skrevet 15. februar 2022 Hvorfor ikke betale ned lånene direkte, uten å gå via hans konto? Anonymkode: 8d82c...0f0 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #13 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ta kontakt med skatteetaten. Men beløpet skal stå som formue på deg og som gjeld på mannen din. For det er dine penger som han låner. Husk gjeldsbrev undertegnet MED vitner! Anonymkode: 42e96...038 Håper alle her er klar over at hvis han dumper ts og gifter seg med noen andre eller flytter utenlands, så slutter det å gjelde Anonymkode: bc272...d4b 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #14 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Håper alle her er klar over at hvis han dumper ts og gifter seg med noen andre eller flytter utenlands, så slutter det å gjelde Anonymkode: bc272...d4b Hva mener du??? Gjeldsbrev slutter da ikke å gjelde selv om man får by partner og gifter seg, så mye dumt folk skriver her inne. Anonymkode: 51f79...0eb 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #15 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor ikke betale ned lånene direkte, uten å gå via hans konto? Anonymkode: 8d82c...0f0 Det er vel veldig dumt? Da kan de jo ikke spors fra min til hans konto som et lån. Hvorfor mener du det er en bedre ide? Kjempe fint om folk begrunner påstandene sine. Anonymkode: 51f79...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #16 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du??? Gjeldsbrev slutter da ikke å gjelde selv om man får by partner og gifter seg, så mye dumt folk skriver her inne. Anonymkode: 51f79...0eb Du, dette kommer jeg til å skrive til den dagen jeg faller fra. Jeg fikk dette forklart av advokaten som skrev gjeldsbrevet mellom meg og eksen min, han sa det som en advarsel til meg. Hvis sivilstatusen hans endrer seg ved ekteskap eller flytting til utlandet, så er ikke gjeldsbrevet mitt verdt fem flate øre og i allefall ikke om det er andte kreditorer. Jeg lyver ikke og det er ikke dumt. Anonymkode: bc272...d4b 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #17 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ja har gjeldsbrev og tinglyser det. Har barn med denne mannen og han har ingen planer når miske problemer. Lånet han det til å nedbetale boliglån, kan ikke kjøpe meg inn da vis ksl flytte om under et år og jeg da må skatte av evt gevinster nesten. Så begge tjener på at vi gjør det slik. Anonymkode: 51f79...0eb Er du sikker på dette? Anonymkode: 541db...d87
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #18 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du sikker på dette? Anonymkode: 541db...d87 Ja. Anonymkode: 51f79...0eb
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #19 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du, dette kommer jeg til å skrive til den dagen jeg faller fra. Jeg fikk dette forklart av advokaten som skrev gjeldsbrevet mellom meg og eksen min, han sa det som en advarsel til meg. Hvis sivilstatusen hans endrer seg ved ekteskap eller flytting til utlandet, så er ikke gjeldsbrevet mitt verdt fem flate øre og i allefall ikke om det er andte kreditorer. Jeg lyver ikke og det er ikke dumt. Anonymkode: bc272...d4b Det stemmer ikke, hvorfor står det da ikke i loven? Anonymkode: 51f79...0eb
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #20 Skrevet 15. februar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du, dette kommer jeg til å skrive til den dagen jeg faller fra. Jeg fikk dette forklart av advokaten som skrev gjeldsbrevet mellom meg og eksen min, han sa det som en advarsel til meg. Hvis sivilstatusen hans endrer seg ved ekteskap eller flytting til utlandet, så er ikke gjeldsbrevet mitt verdt fem flate øre og i allefall ikke om det er andte kreditorer. Jeg lyver ikke og det er ikke dumt. Anonymkode: bc272...d4b Hvorfor skal man ikke lenger måtte betale gjeld dersom man gifter seg? Flytte til utlandet kan jeg forstå da det sikkert blir vanskelig å kreve inn, men sivilstatus har da ingenting å si når det gjelder underskrifter på gjeld, kontrakter osv?? TS dere må føre i selvangivelsen. Jeg lånte 500k av familie, da skrev jeg det som privat gjeld i min selvangivelse, under punktene om gjeld. Jeg vil tro familiemedlemmet skrev noe også men vet ikke hva. Sjekk om det står hvordan det gjøres på skatteetaten.no Anonymkode: 53f1e...54f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå