Gå til innhold

Hvor diskre er dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Uforsiktig av meg
Skrevet

Min mor kommenterte her om dagen at jeg kanskje burde være litt mer forsiktig i fremtiden når jeg kjøpe inn bleier til min datter som fortsatt tisser i sengen i en alder av 5 år. Personlig har jeg aldri tenkt noe over dette, kun handlet inn bleier av ren vane når vi har vært på butikken uten tanke for at noen som ikke burde vite om dette skal se det. Så dere som har større barn som enda av en eller annen grunn fortsatt bruker bleier, tar dere forhåndsregler ved innkjøp slik at andre dere kjenner ikke ser dette? Barna kan jo bli mobbet, har jeg vært uforsiktig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mamma_*
Skrevet

Hemmelig? Vel man trenger jo ikke akuratt å reklamere for det, men hvem bryr seg med hva du har i handlekurven? Selv har jeg kjøpt babygrøt til min ene datter helt til hun ble 10 år! Hvete ned frukt og det var det beste hun visste og spiste det til frokost hver morgen. Men jeg fikk ikke lov til å fortelle det til noen og det gjorde jeg heller ikke! Vi handlet grøten i den lokale butikken og ingen lurte på hva jeg hadde i kurven! Ingen spurte i hverfall! :)

Hvis noen spurte sa jeg at jeg handlet for noen! (min søster)

Gjest Uforsiktig av meg
Skrevet
Hemmelig? Vel man trenger jo ikke akuratt å reklamere for det, men hvem bryr seg med hva du har i handlekurven?  Selv har jeg kjøpt babygrøt til min ene datter helt til hun ble 10 år!  Hvete ned frukt og det var det beste hun visste og spiste det til frokost hver morgen.  Men jeg fikk ikke lov til å fortelle det til noen og det gjorde jeg heller ikke!  Vi handlet grøten i den lokale butikken og ingen lurte på hva jeg hadde i kurven!  Ingen spurte i hverfall! :)

Hvis noen spurte sa jeg at jeg handlet for noen! (min søster)

Ja, problemet hennes er en hemmelighet ja. Nei vi reklamerer ikke for dette, men det er jo nettopp det min mor på en måte mener at vi gjør ved å kjøpe bleiene helt åpenlyst. At noen som kjenner oss tenker at vi har barn over vanlig bleiealder og at det kan bli snakk og i værste fall mobbing ut av det.
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg tror nok det ville vært mer påfallende med en person som prøver å skjule bleiene de kjøper, enn en som bare handler dem som normalt...

Skrevet
Jeg tror nok det ville vært mer påfallende med en person som prøver å skjule bleiene de kjøper, enn en som bare handler dem som normalt...

:Nikke:

Sånn meg selv pleier ikke å henge meg opp i andre handlekurver enn min egen, men mulig vi er forskjellige der også.

Det jeg kanskje heller ville fokusert på er å finne løsninger for å hjelpe barnet med å bli tørr på natta. Har dere noe opplegg for det? For neste år er det skolen og da kommer sånt fort ut og blir det snakk om å sove hos hverandre i helger og sånn. Noe vi starta med tidlig ihverfall. Og da vil hun ikke være med på det og kan bli litt utenfor.

:)

Skrevet
:Nikke:

Sånn meg selv pleier ikke å henge meg opp i andre handlekurver enn min egen, men mulig vi er forskjellige der også.

Kommer nok an på hvor stort stedet trådstarter bor er. For meg høres dette ut som typisk bygdesladder, for meg her i byen er det helt uinteressant hva andre har i handlekurven. Desverre er det gjerne litt mer snakk på små steder, men det er jo mange positive sider ved å bo på et litt mindre sted også :)

Gjest Uforsiktig av meg
Skrevet
Kommer nok an på hvor stort stedet trådstarter bor er. For meg høres dette ut som typisk bygdesladder, for meg her i byen er det helt uinteressant hva andre har i handlekurven. Desverre er det gjerne litt mer snakk på små steder, men det er jo mange positive sider ved å bo på et litt mindre sted også :)

Ja, vi bor på et mindre sted der man veldig fort kan møte på kjente. Jeg er vel ikke så veldig bekymret for om noen voksne jeg kjenner skal se i handlekurven vår, sånn er ikke folk på bygda heller. Men man kan f.eks. se bleieposen når vi bærer ut i bilen eller i det vi bærer den inn her hjemme. Da kan jo f.eks. naboens barn, venner eller klassekamerater osv. oppdage dette. Det er det jeg mener. Men ut i fra reaksjonene her så virker det som om vi overdriver dette ja....

Gjest Very Victoria
Skrevet

Hvis dere bor på et lite sted så ville jeg utvist diskresjon av hensyn til barnet. Men det betyr ikke at dere omtrent skal gå undercover når dere er på butikken. Legg bleiepakkene i tett pose, ikke bær dem slik folk bærer toalettpapir feks.

Skrevet

I familien vår er det desverre tradisjon med sengevæting. Vi har 3 barn og 2 av de har foreløpig fått dette problemet. Minstemann er det for tidlig å si noe om da han fortsatt er bleiebarn. Den elste gutten vår sa en dag i fra om akkurat det den problemstilling du tar opp, at han var redd for at noen skulle se at vi kjøpte bleier i butikken. Han ba pent om å få slippe å være med når vi skulle kjøpe bleier (sånn at andre barn ikke skulle forstå), og vi måtte love å pakke bleieposen ned i en bærepose så fort som mulig. I dag får vi bleier til han og lillebror på blåresept direkte tilkjørt fra en bandasjist, så nå er det ikke lenger noen som ser at vi handler bleier.

Skrevet (endret)

Hei!

Det første som slo meg var at du kan be om bleier på blåresept av legen til barnet ditt. Disse henter du da på apoteket - og de kan sikkert putte bleiene i pose før du får dem utlevert, hvis du skulle ønske det.

Vet om flere som har litt større barn som får resept på bleier pga sengevæting.

Lykke til. :)

Endret av Natalia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...