Gå til innhold

Barneplan test, stor sjanse for falsk positiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en veldig svak strek. Har testet nå i kveld, da jeg har hatt noen diffuse plager som brått slo meg å kunne ligne på sist jeg var gravid. Men skjønner ikke hvordan det evt er mulig at jeg skal være gravid da vi bruker kondom, og den ikke har sprukket etter hva vi kjenner til. Kan det være at den er falsk positiv?

Skal få testet på nytt i morgen.

Har ikke helse til å bære fram et barn til. Og håper så inderlig jeg ikke må gjennom en abort.

Anonymkode: abc75...8bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilleggsinfo: så nå at testen gikk ut på dato for 3 år siden.

ts

Anonymkode: abc75...8bb

Skrevet

Når venter du mensen? Jeg ville testet på nytt med en ikke-utgått test om noen dager. Om du faktisk er gravid så vil hormonet testen slår ut på dobles ca annenhver dag, og da vil streken også bli sterkere etterhvert. En test tatt dagen etter forventet mens vil gi et >99% sikkert resultat. 

I utgangspunktet er det sånn at strek=positiv samme hvor svak den er, men den må ha farge og vises innen tidsfristen for at resultatet skal være gyldig. "Ekte" falsk positiv er sjelden, men med noen merker kan man se en svak, grå strek eller hakk der teststreken skulle vært når testen har tørket (såkalt "skyggestrek"). Om du har et bilde, er det en festet tråd for tolkning av graviditetstester i prøverforumet, der burde du få bedre svar.

Anonymkode: 176da...d91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...