AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Jeg trenger litt hjelp her! Jeg har brønnvann, men selve filteret har falt av inntaksledningen. Jeg prøver å finne nytt på nettet, men jeg vet ikke hva den type filter heter og da det ligger på bunnen av brønnen så kan jeg ikke ta bilde av den og spørre heller🙈 Anonymkode: d7f5e...ba2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 Du må nok ringe en rørlegger, de vet nok. Anonymkode: 59556...d18 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 Ja, jeg tror det sikkert finnes såpass mange typer og størrelser at det beste er å spørre rørlegger hva de tenker. Eventuelt hvis brønnen er ny, kan du finne ut hvem som lagde den, og om de kan fortelle om hva slags filter de bruker? Anonymkode: 43099...bfe
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 Den er hundre år gammel, så det går ikke å spørre de😅 trodde bare ikke det fantes så mange typer til vanninntaket, iallfall ikke hva de kalles diameteren på størrelsen på slagen finner jeg jo ut av. Er jo bare et slikt filter som skal holde ute pinner, blad osv. Anonymkode: d7f5e...ba2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 Vi har også en gammel brønn, dog ikke hundre år gammel, men mer sånn 40 år gammel. Før i tiden brukte de ofte litt hjemmesnekra utstyr, med helt spesielle mål og sånn. Så selv om du vet diameteren på slangen er det ingen garanti for at den passer. Alt ettersom hva slags type brønn det er, kan det i verste fall hende at profesjonelle anbefaler deg å la den være mest mulig i fred. At hvis man går ned i den kan den begynne å kollapse, eller bli grumsete i lang tid fremover. Var iallefall det vi fikk beskjed om når vi snakket med noen om å fikse vår brønn når den hadde trøbbel. Siden brønnen var såpass gammel ble vi faktisk rådet til å bare lage en ny brønn, men vi hadde andre problemer enn deg da. Hadde jeg vært deg hadde jeg som sagt kontaktet rørlegger og hørt hva de sier. Jeg husker ikke hvilke type firma vi snakket med, for vi måtte snakke med flere før vi kom til vår konklusjon med vår problem, men de kan nok sende deg i rett retning. Noen må jo uansett ned i brønnen og erstatte det filteret, for det er der det filteret ligger, ikke sant? I inntaket til slangen inni brønnen? Mon tro om det da trengs to turer nedi, én for å sjekke størrelse og type, og én for å montere. Anonymkode: 43099...bfe
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 Du får dra opp slangen om det er mulig og ta mål av den. De selger det på jernvarehandel og hos rørleggere. Anonymkode: a9cef...dbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå