AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Hva er egentlig forskjellen på disse? Jeg har bipolar lidelse type 2 men sliter også med psykotiske symptomer (hører stemmer). De blir mer plagsomme når jeg er deprimert og jeg håndterer de dårligere, men ellers er de relativt stabile. I hypomani bryr jeg meg ikke om de pga jeg har det så bra. Men jeg er ikke veldig åpen med behandler om stemmene på grunn av ubehag så han vet ikke så mye. Han vet at jeg hører stemmer og sånt men vi går ikke inn på detaljer. Men uansett, nå ønsker en nær venn av meg at jeg skal ta det opp med behandler. Hun har lest seg litt opp på det (hun er omtrent pårørende) og lurer på om jeg kan ha schizoaffektiv? Men jeg har lest at man kan ha psykotiske symptomer ved bipolar lidelse også.. Hva tenker dere? Anonymkode: 24842...72e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 Jeg tenker du bør ta dette opp med behandler selv om det er ukomfortabelt, behandler kjenner deg, og vil hjelpe deg. Anonymkode: f4343...2d4 1
Marye Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 Hvis du har psykoser utenfor mani og depresjon kan du ha schizoaffektiv jeg tror det skal mer til enn å høre stemmer, men jeg har ingen kompetanse annet enn at jeg har diagnosen selv 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå