Gå til innhold

Positiv test etter en time... alle symptomer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok to tester en på morgen og en på kveld  begge ble positive etter en time, i dag blir ikke testene positive etter tiden. pcr er negativ... smitte I huset og har alle symptomer 🤷‍♀️

Screenshot_20220212-123529_Messages.jpg

Screenshot_20220212-123454_Messages.jpg

Skrevet
Mina123l skrev (16 minutter siden):

Tok to tester en på morgen og en på kveld  begge ble positive etter en time, i dag blir ikke testene positive etter tiden. pcr er negativ... smitte I huset og har alle symptomer 🤷‍♀️

Screenshot_20220212-123529_Messages.jpg

Screenshot_20220212-123454_Messages.jpg

Begge disse testene er jo positive..?

Skrevet
rosemarin skrev (11 minutter siden):

Begge disse testene er jo positive..?

Ja men de er tatt bilde av når det har gått en time 🤷‍♀️ ble ikke positive før det.... aldri skjedd før og skjer ikke i dag heller 🤷‍♀️

Skrevet

Da hadde jeg gått utifra at du mest sannsynlig har korona. 

Skrevet
bluedot skrev (1 minutt siden):

Nei. 

Tester avlest etter 15-30 minutt er ugyldige og skal ikke leses av. Folk må seriøst begynne å lese på pakningsvedlegget.

Skrevet
ATLAS6 skrev (Akkurat nå):

Nei. 

Tester avlest etter 15-30 minutt er ugyldige og skal ikke leses av. Folk må seriøst begynne å lese på pakningsvedlegget.

Hun skriver at hun har smitte i huset og har alle symptomer.  Da ville iallfall jeg tenkt at det mest sannsynlig var korona. Ellers vet jeg at en ikke skal lese av tester etter 15-30 min, takk. 

Skrevet
bluedot skrev (1 minutt siden):

Hun skriver at hun har smitte i huset og har alle symptomer.  Da ville iallfall jeg tenkt at det mest sannsynlig var korona. Ellers vet jeg at en ikke skal lese av tester etter 15-30 min, takk. 

Ts har høyere risiko ja, men man kan ikke at man har korona basert på ugyldige testresultat. 

Gjest Krokanrullene
Skrevet
bluedot skrev (12 timer siden):

Nei. De skal kastes etter bruk, mange tester vil se slik ut etter en time. Les på pakningsvedlegget. 

Skrevet
Krokanrullene skrev (4 timer siden):

Nei. De skal kastes etter bruk, mange tester vil se slik ut etter en time. Les på pakningsvedlegget. 

Ingen negative tester har sett slik ut her etter en time (egentlig urelevant info), men ja er enig i at en ikke skal gå utifra dette testresultatet. Men det var ikke det jeg la mest til grunn for svaret jeg ga. Det betyr ikke at jeg mente at vedkommende skal melde inn positiv koronatest til kommunen osv, men at jeg hadde vært forsiktig  med tanke på at det er høy sannsynlighet for at personen er smittet.  Men det er selvsagt ikke sikkert. Som jeg skriver lenger oppe, vet jeg godt at tester ikke skal leses av etter en viss tid og at den skal kastes ja. Så beklager dersom det var lett å misforstå meg. 

Skrevet
bluedot skrev (1 time siden):

Ingen negative tester har sett slik ut her etter en time (egentlig urelevant info), men ja er enig i at en ikke skal gå utifra dette testresultatet. Men det var ikke det jeg la mest til grunn for svaret jeg ga. Det betyr ikke at jeg mente at vedkommende skal melde inn positiv koronatest til kommunen osv, men at jeg hadde vært forsiktig  med tanke på at det er høy sannsynlighet for at personen er smittet.  Men det er selvsagt ikke sikkert. Som jeg skriver lenger oppe, vet jeg godt at tester ikke skal leses av etter en viss tid og at den skal kastes ja. Så beklager dersom det var lett å misforstå meg. 

De positive testene jeg har tatt har heller ikke forandret seg noe særlig etter det kvarteret. De som hadde svak positiv strek etter 15 min ble ikke noe sterkere heller

• Liker 2
  • Opprett ny...