Gjest loveli Skrevet 15. februar 2022 #41 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde jeg hatt sex med eksen min i kveld, og sovnet naken ved siden av, så håper jeg da virkelig at han hadde vekket meg med litt kos! Hadde jeg ikke ønsket sette, hadde jeg ikke satt meg i den situasjonen. Er det så vanskelig å forstå? Du får stå opp og ta på deg undertøy etter sex, det er en klar melding. Anonymkode: de551...07d Heldigvis er loven uenig med deg. Å være naken er ingen invitasjon, det er der enkelte sliter med å bruke huet. Noen er fortsatt på primalstadiet. For å forstå hva voldtekt er må man ha vett nok til å forstå abstrakte konsepter som fri vilje. Man må også ha empati, klare å forstå hvordan ens handlinger påvirker andre.
Gjest loveli Skrevet 15. februar 2022 #42 Skrevet 15. februar 2022 Tvillingsjel skrev (11 minutter siden): Ja, det er faktisk ganske interessant for her på forumet utvises det alvorlig skremmende holdninger. (PS: Dette er ikke mine holdninger, men andres holdninger jeg har sett på KG). - Når man dater er man fritt vilt - Overnatter man er man fritt vilt - Sier man ikke nei, fordi man har gått i frys, så er det ikke voldtekt - Det er overgriperen det er synd på hvis vedkommende blir anmeldt. Da har offeret overdrevet og ødelagt livet til den anmeldte. - Man er prippen hvis man ikke vil bli tatt på puppene eller i underlivet. - Overgriperen var jo kåt, må skjønne - Overgriperen visste ikke bedre. Ung og dum og full. - Hadde du sex i går så er det ikke voldtekt at han begynner igjen nå, selv om du sover - Generelt victimblaming. Man har selv satt seg i situasjonen hvis man blir utsatt for noe. - Det er overgriperen det er synd på som blir rammet av forferdelige beskyldninger. Kan jo snart ikke date lenger må tro, for kvinner skriker voldtekt om den minste ting. - Det er ikke voldtekt hvis man ikke gjør motstand. (Samtlige ignorerer eller kjenner ikke til freezetilstanden). - «Såpass må du tåle, lille snøfnugg» - Ikke anmeld, du kaster bort ressursene til virkelige overgrepsofre - Det er din skyld at du var naken og la deg i senga. Du skulle ikke ha invitert ham hjem. - Du bør egentlig holde deg unna menn. Trenger jeg å fortsette? Dette er bare noen av de holdningene som florerer. Vi som samfunn trenger å ta et oppgjør med overgrepskulturen vi er en del av. Eldre er det kanskje ikke håp om å snu, men til barn og unge MÅ vi lære at vi eier vår egen kropp, og hvis noen tar seg til rette så er det ikke din skyld. Man kan ikke ta ansvar for andres handlinger. Ergo, hvis noen gjør noe du ikke vil, så kan du ikke ta ansvar for det. Om du så var naken, døddrukken eller hadde hatt sex med samme fyr dagen før, det er IKKE din skyld at han forgrep seg på deg. Det er den som forgriper seg som har det fulle og hele ansvaret. Av og til lurer jeg på om jeg er på Incelguiden og ikke Kvinneguiden... Fy faen så mye dritt som blir skrevet til voldtektsofre. Det er jo ikke bare anonyme som skylder på voldtektsofrene, men kjerringer som har vært her på KG og skrevet flere hundre eller tusen fornuftige innlegg tidligere. Men voldtektstråder er en av Kvinneguidens store problemer, her skrives det så ufattelig mye kvinnefiendtlig jævelskap. Hvordan skal vi få gjort noe med voldtektskulturen når ikke engang kvinner selv vet hva voldtekt er?
Gjest AnomynBruker Skrevet 15. februar 2022 #43 Skrevet 15. februar 2022 (endret) Klart det er voldtekt. Dere som mener det ikke er det: Enn om jeg pissa deg i trynet mens du sov? Enn om jeg hadde bæsja deg i kjeften mens du sov? Enn om jeg hadde putta en flaske i rumpa di mens du sov? Enn om jeg hadde snytt meg i fitta di mens du sov? Enn om jeg hadde gnidd mensbindet mitt i trynet ditt mens du sov? Enn om jeg hadde spydd på kjønnet ditt mens du sov? Og peniser. Penis er akkurat like heslige når du får putta den i deg mens du sover. Fitter og peniser som blir tvingt på deg er jævlig ekle. For noen PTSD-ekle. Punktum. Endret 15. februar 2022 av AnomynBruker
Silva Pluvialis Skrevet 15. februar 2022 #44 Skrevet 15. februar 2022 loveli skrev (Akkurat nå): Av og til lurer jeg på om jeg er på Incelguiden og ikke Kvinneguiden... Fy faen så mye dritt som blir skrevet til voldtektsofre. Det er jo ikke bare anonyme som skylder på voldtektsofrene, men kjerringer som har vært her på KG og skrevet flere hundre eller tusen fornuftige innlegg tidligere. Men voldtektstråder er en av Kvinneguidens store problemer, her skrives det så ufattelig mye kvinnefiendtlig jævelskap. Hvordan skal vi få gjort noe med voldtektskulturen når ikke engang kvinner selv vet hva voldtekt er? Enig, det er rett og slett tragisk. Jeg blir så lei meg. 3
Silva Pluvialis Skrevet 15. februar 2022 #45 Skrevet 15. februar 2022 loveli skrev (10 minutter siden): Heldigvis er loven uenig med deg. Å være naken er ingen invitasjon, det er der enkelte sliter med å bruke huet. Noen er fortsatt på primalstadiet. For å forstå hva voldtekt er må man ha vett nok til å forstå abstrakte konsepter som fri vilje. Man må også ha empati, klare å forstå hvordan ens handlinger påvirker andre. Ingenting er en invitasjon uten om et aktivt samtykke.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #46 Skrevet 15. februar 2022 Den som tier samtykker..? Jeg mener ikke dette er voldtekt. Hadde du sagt stopp/slutt og han fortsatte hadde det derimot vært noe annet. Anonymkode: 5d546...5e3 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #47 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): De knuller, sovner naken ved siden av hverandre, det er faktisk en invitasjon. De fleste kvinner liker å våkne opp til slikt. Dere som reagerer negativt på det må gå i dere selv, og begynne å gjøre tiltak for å ikke ende opp i slike situasjoner. Anonymkode: de551...07d Dette. Hva vet vi om ts lå og gnikker seg til han? Ingen verdens ting. Spør man mannen har han sikkert en annen historie. Poenget er at kvinner gjør seg selv til ofre ved å utsette seg for slike situasjoner og sender misvisende signaler. Signaler er også nonverbal kommunikasjon. Hun sa ikke i fra og ba han stoppe. Mange fryser til ja, men jeg skal love deg at smerten ved voldtekt er såpass stor at da hyler man! Over grensa, absolutt. Don't talk the talk if you don't walk the walk! Anonymkode: 77e82...963 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #48 Skrevet 15. februar 2022 Hva hvis en dame våknet opp sprengkåt og ville overraske sexpartneren sin med å sette seg på han ,mens hun visket"ligg stille"? Kanskje var han ikke helt våken... kanskje han bare fortsatte der dere slapp og ikke var bevisst på at han hadde sovet i mellomtiden. Kanskje hun i søvne la seg tett inntil han og han tok det som en invitasjon? Det vil vi ikke få svaret på. Det kan være at hans versjon ville fått mange til å tenke seg om. Det viktigste alle damer må lære seg er å si NEI! Jeg er selv kvinne og er lei alle disse snøfnugg damene som lurer på om de kanskje kan kalle seg for et voldtektsoffer! Har selv blitt utsatt for grovt overfall av 2menn og føler disse kvinnene vil sidestilles med meg og damer med samme opplevelser! Det er ikke det samme!!! Anonymkode: f657b...04a 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #49 Skrevet 15. februar 2022 God natt ❤️ Anonymkode: 6e569...a92 1 2
Gjest AnomynBruker Skrevet 15. februar 2022 #50 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): God natt ❤️ Anonymkode: 6e569...a92 ♥️
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #51 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hva hvis en dame våknet opp sprengkåt og ville overraske sexpartneren sin med å sette seg på han ,mens hun visket"ligg stille"? Kanskje var han ikke helt våken... kanskje han bare fortsatte der dere slapp og ikke var bevisst på at han hadde sovet i mellomtiden. Kanskje hun i søvne la seg tett inntil han og han tok det som en invitasjon? Det vil vi ikke få svaret på. Det kan være at hans versjon ville fått mange til å tenke seg om. Det viktigste alle damer må lære seg er å si NEI! Jeg er selv kvinne og er lei alle disse snøfnugg damene som lurer på om de kanskje kan kalle seg for et voldtektsoffer! Har selv blitt utsatt for grovt overfall av 2menn og føler disse kvinnene vil sidestilles med meg og damer med samme opplevelser! Det er ikke det samme!!! Anonymkode: f657b...04a Beklager virkelig det du har opplevd men dette handler ikke om å sidestille ulike former for overgrep. Det er bare snakk om å anerkjenne at det er galt å ha sex med noen som ikke samtykker uavhengig av omstendighetene rundt, for det er aldri ok uansett. Man bør sjekke at den andre parten er våken og med på det. Anonymkode: 00aec...491 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #52 Skrevet 15. februar 2022 Jeg hadde sex med en dame. Rett før jeg skulle komme, ombestemte jeg. Siste jokken hun fullførte, gjorde at jeg kom likevel😔😔😔 har jeg blitt voldtatt??? Anonymkode: 87ba0...0d6 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #53 Skrevet 15. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 21.07): Nei, det er ikke voldtekt. Du burde jo sagt nei om du ikke ville. Når du lå stille og ikke sa noe så tok han jo dette som tegn på at det var ok. Det er pokker ikke lett å være mann idag, skal være tankeleser. Han trodde vel dere hadde noe på gang og sier du ikke fra så var det ikke lett for han å vite. det ropes voldtekt for den minste ting her inne til stadighet. Han manglet muligens noen antenner, men du burde kunne vist han at dette ikke var ok Anonymkode: 3a876...251 AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 21.10): Absolutt ikke voldtekt. Du sa ikke nei Anonymkode: 38625...e44 Dette er grunnene til at vi trenger en samtykkelov, noen folk må ha det inn med teskje at bare ja betyr ja AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 22.23): I så fall har jeg voldtatt min ektefelle. Jeg trodde han var våken, han oppførte seg som han pleide ved «trøtt sex» på natten. Essensen her er at jeg stoppet når jeg skjønte at han sov, og fortalte det dagen etterpå. Tenker du da han skulle anmeldt meg for voldtekt? 🤷♀️ Poenget med sovevoldtekt er hvorvidt man utnytter noen med overlegg som ikke er i stand til å gi samtykke. For eksempel i dyp søvn. Sovevoldtekt er IKKE å vekke noen med sex. Det blir først en voldtekt om man våkner, gir uttrykk for at man ikke ønsker - og vedkommende fortsetter mot den andres vilje. Det er helt normalt for endel å fremstå som relativt trøtte, men våkne - når de sover. Folk snakker og beveger seg i søvne. Men i denne situasjonen hvor hun opplever at han penetrerer OG sier hysj - så er jeg enig i at det virker å helle mot utnyttelse med vilje. Anonymkode: 2c52b...d53 At du og din ektefelle kjenner hverandre godt nok til å vite hvordan dere vil reagere på sex mens dere sover er ikke det samme som å ligge med en relativt ukjent tinder-date mens hun sover og så be henne "være stille" når hun våkner. AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 23.17): Hva hvis en dame våknet opp sprengkåt og ville overraske sexpartneren sin med å sette seg på han ,mens hun visket"ligg stille"? Kanskje var han ikke helt våken... kanskje han bare fortsatte der dere slapp og ikke var bevisst på at han hadde sovet i mellomtiden. Kanskje hun i søvne la seg tett inntil han og han tok det som en invitasjon? Det vil vi ikke få svaret på. Det kan være at hans versjon ville fått mange til å tenke seg om. Det viktigste alle damer må lære seg er å si NEI! Jeg er selv kvinne og er lei alle disse snøfnugg damene som lurer på om de kanskje kan kalle seg for et voldtektsoffer! Har selv blitt utsatt for grovt overfall av 2menn og føler disse kvinnene vil sidestilles med meg og damer med samme opplevelser! Det er ikke det samme!!! Anonymkode: f657b...04a Det er ikke det samme - du ble utsatt for en grov gjengvoldtekt og TS ble utsatt for en sovevoldtekt, men begge har blitt utsatt for voldtekt Anonymkode: 8ac9b...20b Endret 20. februar 2022 av Elaine Marley 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #54 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Beklager virkelig det du har opplevd men dette handler ikke om å sidestille ulike former for overgrep. Det er bare snakk om å anerkjenne at det er galt å ha sex med noen som ikke samtykker uavhengig av omstendighetene rundt, for det er aldri ok uansett. Man bør sjekke at den andre parten er våken og med på det. Anonymkode: 00aec...491 Man har to parter i en sak og her bli kun en side belyst. Utrolig mange som uten refleksjon hiver seg over og roper voldtekt. Man skal selvfølgelig aldri ha sex uten at begge parter er enige. Det er så mange gråsoner, særlig når begge er beruset og kanskje ikke engang husker hva som var det eksakte hendelsesforløpet. Anonymkode: f657b...04a 1
Miranda Bailey Skrevet 15. februar 2022 #55 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette. Hva vet vi om ts lå og gnikker seg til han? Ingen verdens ting. Spør man mannen har han sikkert en annen historie. Poenget er at kvinner gjør seg selv til ofre ved å utsette seg for slike situasjoner og sender misvisende signaler. Signaler er også nonverbal kommunikasjon. Hun sa ikke i fra og ba han stoppe. Mange fryser til ja, men jeg skal love deg at smerten ved voldtekt er såpass stor at da hyler man! Over grensa, absolutt. Don't talk the talk if you don't walk the walk! Anonymkode: 77e82...963 Med din logikk så setter vi kvinner oss i slike situasjoner bare ved å være kvinner. Alt er en risiko for oss. Vi kan ikke gå tur med hunden om kvelden uten å risikere voldtekt. Vi kan ikke ta taxi hjem fra byen uten å risikere voldtekt. Vi kan ikke gå i skjørt på sommeren uten å risikere voldtekt. Vi kan ikke engang ha sex med noen eller sove i samme seng med noen, uten å risikere voldtekt. Hører du hvor totalt hodeløst idiotisk dette blir? Det handler ikke om hvilke situasjoner vi utsetter oss selv for - så lenge det finnes voldtektsmenn, vil vi være utsatt. Det er ikke vi som er problemet, det er de som velger å voldta. Du skal også være jævlig forsiktig med å uttale deg om hvordan andre opplever en voldtekt. Noen fryser til, noen kjemper imot, noen begynner å gråte av smerte, andre får ufrivillig orgasme. Det er absolutt ingen fasit på hvordan man skal reagere til en slik hendelse. Ingen forventer at noe slikt skal skje, og når det skjer så kan man ikke kontrollere hvordan man reagerer. Og før du velger å dømme kvinner som fryser til og ikke klarer å si/kjempe imot: Jeg kjempet selv imot, og det landet meg på sykehuset. Voldtekten skjedde uansett, men om jeg hadde fryst til og tiet stille hadde jeg endt opp med langt mindre skader. Å fryse til er en overlevelsesteknikk. 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #56 Skrevet 15. februar 2022 Fargerik-kamel skrev (4 timer siden): Trenger noen andre si meining om noe som skjedde for 3 år siden. Jeg møtte han på tinder, trivelig og hyggelig kar, var litt att å fram med chatting og korte kafé-møter. Jeg følte kansje ikkje jeg var hodestups forelsket men. Han hjalp meg å kjøpe ny bil, vi kjørte 6 timer for å hente den. Og når vi var nesten hjemme fekk jeg tilbud om å sove over med han i camping-vognen, jeg kunne ikkje hjem uansett for jeg hadde ikkje rukket det, skulle tidlig opp på eksamen dagen etter og var en god time å kjøre hjem, og en halvtime til eksamen andre veien. SÅ TOK VALGET Å OVERNATTE MED HAN... Så prøvde han seg, og jeg har dårlig selvkontroll og bare ble med på sex den natten, følte det ikkje var wow, og gleda mej til de var over for å sove😂 følte kansje jeg måtte gi noe tilbake siden han hadde hjelp meg med å kjøpe bil. Kansje? Morgen etterpå voknet jeg av at han drev å putta penis i meg, bakfra. Han hysja på meg og sa jeg måtte ligge stille. Jeg ble så satt ut jeg blei heilt stille. Tok ikkje lange tida før han kom å der fekk jeg kjøkkenpapir å vaske meg med. Spurta så videre på eksamen. Senere etter dette kutta jeg han ut, I starten var han frampå å ville kjøpe meg ting, om jeg trengte noke. Avviste han og fekk tilslutt ei melding der han beklaga om han hadde gjort meg noe vondt. No 3 år sener har jeg forferdelige sovevansker og smerter i vekken/rygg. Og e stygg redd om alt kan ha en sammenheng å der er ting å bearbeide. Hater å snakke om følelser. Ser dere på dette som voldtekt? Ørsting ? Anonymkode: efce3...c33
Silva Pluvialis Skrevet 15. februar 2022 #57 Skrevet 15. februar 2022 (endret) Miranda Bailey skrev (12 minutter siden): Med din logikk så setter vi kvinner oss i slike situasjoner bare ved å være kvinner. Alt er en risiko for oss. Vi kan ikke gå tur med hunden om kvelden uten å risikere voldtekt. Vi kan ikke ta taxi hjem fra byen uten å risikere voldtekt. Vi kan ikke gå i skjørt på sommeren uten å risikere voldtekt. Vi kan ikke engang ha sex med noen eller sove i samme seng med noen, uten å risikere voldtekt. Hører du hvor totalt hodeløst idiotisk dette blir? Det handler ikke om hvilke situasjoner vi utsetter oss selv for - så lenge det finnes voldtektsmenn, vil vi være utsatt. Det er ikke vi som er problemet, det er de som velger å voldta. Du skal også være jævlig forsiktig med å uttale deg om hvordan andre opplever en voldtekt. Noen fryser til, noen kjemper imot, noen begynner å gråte av smerte, andre får ufrivillig orgasme. Det er absolutt ingen fasit på hvordan man skal reagere til en slik hendelse. Ingen forventer at noe slikt skal skje, og når det skjer så kan man ikke kontrollere hvordan man reagerer. Og før du velger å dømme kvinner som fryser til og ikke klarer å si/kjempe imot: Jeg kjempet selv imot, og det landet meg på sykehuset. Voldtekten skjedde uansett, men om jeg hadde fryst til og tiet stille hadde jeg endt opp med langt mindre skader. Å fryse til er en overlevelsesteknikk. Det har jeg hørt en psykolog også uttale seg om. Freeze forhindrer ofte alvorlige fysiske skader ettersom at det jevnt over vil utøves mindre fysisk vold hvis offeret stivner og overgir seg. Kjemper man imot, derimot, kan volden eskalere og man får dessverre oftere langt mer alvorlige fysiske skader. Å gå i freeze er derfor smart i en slik situasjon. Og nå mener jeg ikke at du gjorde noe feil. Reaksjonen kan man ikke styre og ingen skal klandres for den. Kamp, som du var i, er akkurat like normalt og ingenting feil. Dette er bare myntet på alle de som kritiserer de som ikke gjør motstand fordi de er i freeze. Å gå i freeze øker sjanser for overlevelse. Det virker det som at mange ikke forstår. Endret 15. februar 2022 av Tvillingsjel 4
Miranda Bailey Skrevet 15. februar 2022 #58 Skrevet 15. februar 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Det har jeg hørt en psykolog også uttale seg om. Freeze forhindrer ofte alvorlige fysiske skader ettersom at det jevnt over vil utøves mindre fysisk vold hvis offeret stivner og overgir seg. Kjemper man imot, derimot, kan volden eskalere og man får dessverre oftere langt mer alvorlige fysiske skader. Å gå i freeze er derfor smart i en slik situasjon. Og nå mener jeg ikke at du gjorde noe feil. Reaksjonen kan man ikke styre og ingen skal klandres for den. Kamp, som du var i, er akkurat like normalt og ingenting feil. Dette er bare myntet på alle de som kritiserer de som ikke gjør motstand. Det er voldtekt selv om man ikke gjør motstand. ❤️ Jeg har angret i lang tid over reaksjonen min på grunn av skadene jeg ble påført, men som du sier, det er virkelig ikke noe man kan styre. Men det er nettopp derfor jeg reagerer så sterkt når jeg ser andre "snakke ned" om mennesker som fryser til.. Man gjør det jo for å beskytte seg selv, fordi det man blir utsatt for er såpass traumatiserende for kroppen og hodet. 2 2
Silva Pluvialis Skrevet 15. februar 2022 #59 Skrevet 15. februar 2022 (endret) Miranda Bailey skrev (På 16.2.2022 den 0.33): ❤️ Jeg har angret i lang tid over reaksjonen min på grunn av skadene jeg ble påført, men som du sier, det er virkelig ikke noe man kan styre. Men det er nettopp derfor jeg reagerer så sterkt når jeg ser andre "snakke ned" om mennesker som fryser til.. Man gjør det jo for å beskytte seg selv, fordi det man blir utsatt for er såpass traumatiserende for kroppen og hodet. Du har overhodet IKKE gjort noe feil. I en traumatisk situasjon tar man i bruk de strategiene som er tilgjengelige der og da. Man kan ikke styre reaksjonene. Det er reptilhjernen som tar over og tar i bruk den strategien kroppen tror vil øke sjansene for overlevelse. Noen kjemper imot, noen flykter og noen fryser/kollapser. Noen forsøker først en av overlevelsesmekanismene, og går over til en annen hvis den første ikke fungerer. Noen bare overgir seg og andre kjemper imot til siste slutt. Det er INGEN reaksjon som er feil. Det er ingen som skal klandres for reaksjonen sin. Viktig: Det er reptilhjernen som tar over. Man kan ikke styre det. Det går på automatikk. Kroppen tar i bruk det som øker sjanse for overlevelse. Folk bør lese seg opp på de forskjellige kategoriene istedenfor å klandre de som ikke gjør motstand. Selv om de klarte å gjøre motstand betyr det ikke at andre klarer det. Det er helt individuelt. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #60 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mange fryser til ja, men jeg skal love deg at smerten ved voldtekt er såpass stor at da hyler man! Da vet du ikke hvordan hjernen fungerer i en slik situasjon. Heldigvis for deg... Anonymkode: 70d56...e6f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå