Gå til innhold

Voldtekt eller overdrivelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen andre si meining om noe som skjedde for 3 år siden. 

Jeg møtte han på tinder, trivelig og hyggelig kar, var litt att å fram med chatting og korte kafé-møter. Jeg følte kansje ikkje jeg var hodestups forelsket men. Han hjalp meg å kjøpe ny bil, vi kjørte 6 timer for å hente den. Og når vi var nesten hjemme fekk jeg tilbud om å sove over med han i camping-vognen, jeg kunne ikkje hjem uansett for jeg hadde ikkje rukket det, skulle tidlig opp på eksamen dagen etter og var en god time å kjøre hjem, og en halvtime til eksamen andre veien. SÅ TOK VALGET Å OVERNATTE MED HAN...

Så prøvde han seg, og jeg har dårlig selvkontroll og bare ble med på sex den natten, følte det ikkje var wow, og gleda mej til de var over for å sove😂 følte kansje jeg måtte gi noe tilbake siden han hadde hjelp meg med å kjøpe bil. Kansje? 

Morgen etterpå voknet jeg av at han drev å putta penis i meg, bakfra. Han hysja på meg og sa jeg måtte ligge stille. Jeg ble så satt ut jeg blei heilt stille. Tok ikkje lange tida før han kom å der fekk jeg kjøkkenpapir å vaske meg med. Spurta så videre på eksamen. 

Senere etter dette kutta jeg han ut, I starten var han frampå å ville kjøpe meg ting, om jeg trengte noke. Avviste han og fekk tilslutt ei melding der han beklaga om han hadde gjort meg noe vondt. 

No 3 år sener har jeg forferdelige sovevansker og smerter i vekken/rygg. Og e stygg redd om alt kan ha en sammenheng å der er ting å bearbeide. Hater å snakke om følelser. 

Ser dere på dette som voldtekt?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den siste situasjonen er voldtekt. Det er ikke uvanlig å fryse til når man opplever slik. At du valgte å overnatte spiller ingen rolle, han har ikke lov til å gjøre som han vil uansett. 

Anonymkode: 1c63f...cd1

• Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Ja, dette var uten tvil voldtekt. Jeg er så utrolig sint og lei meg for at denne jævlige fyren gjorde dette mot deg.

Det er vondt og vanskelig å snakke om et sånt traume - for det ER traumatisk, selv om han ikke var voldelig - men en psykolog vil veilede deg gjennom hvordan du kan bearbeide det. Jeg vil absolutt anbefale at du undersøker muligheten for å få hjelp. 

Endret av Crema
  • Liker 11
Skrevet

Voldtekt ja. Dessverre. Tenker du ofte på det bør du oppsøke noen å snakke med. 

Anonymkode: 65c4c...656

• Liker 6
Skrevet

Å ha uavtalt sex med noen som sover er voldtekt, ja. Selv om de hadde frivillig sex tidligere på kvelden/natten, så har man ingen rett til å forsyne seg senere!!!

Anonymkode: 70d56...e6f

• Liker 22
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, det er ikke voldtekt. Du burde jo sagt nei om du ikke ville. Når du lå stille og ikke sa noe så tok han jo dette som tegn på at det var ok. Det er pokker ikke lett å være mann idag, skal være tankeleser. Han trodde vel dere hadde noe på gang og sier du ikke fra så var det ikke lett for han å vite. det ropes voldtekt for den minste ting her inne til stadighet. Han manglet muligens noen antenner, men du burde kunne vist han at dette ikke var ok

Anonymkode: 3a876...251

• Liker 20
Skrevet

Absolutt ikke voldtekt. Du sa ikke nei

Anonymkode: 38625...e44

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke voldtekt. Du burde jo sagt nei om du ikke ville. Når du lå stille og ikke sa noe så tok han jo dette som tegn på at det var ok. Det er pokker ikke lett å være mann idag, skal være tankeleser. Han trodde vel dere hadde noe på gang og sier du ikke fra så var det ikke lett for han å vite. det ropes voldtekt for den minste ting her inne til stadighet. Han manglet muligens noen antenner, men du burde kunne vist han at dette ikke var ok

Når du våkner av at du blir penetrert, så er det voldtekt, jo! TS gikk i frys, som er en overlevelsesmodus / sjokkmodus som hun ikke kan kontrollere! Man skal ikke måtte ha skilt bakpå hodet mens man sover "vennligst ikke pul meg i søvne" sånn tilfelle denne drittsekken ikke skjønte at det ikke var ok.

• Liker 43
  • Hjerte 2
Skrevet

Absolutt voldtekt.

Anonymkode: 64b9d...bdd

• Liker 6
Skrevet

Det er dumt at du sliter med dette, og tenker du bør søke hjelp for tankene dine. Det sagt, så synes ikke jeg det var noe feil med denne situasjonen. Du bør virkelig unngå å sove sammen med menn, om du ikke er klar for litt kos. Har opplevd dette mange ganger, flere forskjellige menn, og synes det er deilig. Hvordan skulle han forstå at du ikke likte det, når du lå helt stille?

Anonymkode: de551...07d

• Liker 2
Skrevet
Fargerik-kamel skrev (2 timer siden):

Avviste han og fekk tilslutt ei melding der han beklaga om han hadde gjort meg noe vondt. 

Han vet jo tydeligvis selv at det han har gjort ikke er innafor.

Anonymkode: 4c6c0...6f3

• Liker 9
Skrevet

Jeg møtte han på tinder, trivelig og hyggelig kar, var litt att å fram med chatting og korte kafé-møter. Jeg følte kansje ikkje jeg var hodestups forelsket men. Han hjalp meg å kjøpe ny bil, vi kjørte 6 timer for å hente den. Og når vi var nesten hjemme fekk jeg tilbud om å sove over med han i camping-vognen, jeg kunne ikkje hjem uansett for jeg hadde ikkje rukket det, skulle tidlig opp på eksamen dagen etter og var en god time å kjøre hjem, og en halvtime til eksamen andre veien. SÅ TOK VALGET Å OVERNATTE MED HAN...

Så prøvde han seg, og jeg har dårlig selvkontroll og bare ble med på sex den natten, følte det ikkje var wow, og gleda mej til de var over for å sove😂 følte kansje jeg måtte gi noe tilbake siden han hadde hjelp meg med å kjøpe bil. Kansje? 

Morgen etterpå voknet jeg av at han drev å putta penis i meg, bakfra. Han hysja på meg og sa jeg måtte ligge stille. Jeg ble så satt ut jeg blei heilt stille. Tok ikkje lange tida før han kom å der fekk jeg kjøkkenpapir å vaske meg med. Spurta så videre på eksamen. 

Senere etter dette kutta jeg han ut, I starten var han frampå å ville kjøpe meg ting, om jeg trengte noke. Avviste han og fekk tilslutt ei melding der han beklaga om han hadde gjort meg noe vondt. 

No 3 år sener har jeg forferdelige sovevansker og smerter i vekken/rygg. Og e stygg redd om alt kan ha en sammenheng å der er ting å bearbeide. Hater å snakke om følelser. 

Det er sjeldent mannfolk synes det er gøy at kvinnen "bare ligger der", så at han ba deg være stille sier alt om hva som skjedde. At han begynte å penetrere deg mens du sov er også voldtekt. At han ba deg være rolig vitner bare om at han visste hva han holdt på med!

Du kommer dessverre ikke langt med å anmelde han, men du kan jo gjøre det hvis du orker. Kanskje det blir avgjørende i en rettsak senere hvis han har gjort dette mot flere andre son også anmelder.

Noen føler seg sterk av å ha anmeldt, fordi de føler de har stått opp for seg selv. Andre får bare enda flere traumer av det fordi man blir møtt på en dårlig måte når man anmelder og fordi den selvsagte henleggelsen blir nok et slag i trynet.

Du har blitt voldtatt og det kan være at du burde snakke med noen profesjonelle om det du har opplevd slik at du kan legge det mer bak deg.

Skrevet

Nei, ser ikke på dette som voldtekt. Dere sov sammen og hadde samleie, så våknet han og hadde lyst på mer. Du valgte å overnatte hos han. Var antagelig avklede også. Folk må slutte å rope ulv og beholde klærne på! Helst holde seg unna menn. Hilsen Kvinne.

Anonymkode: 77e82...963

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Han hadde allerede startet å ha sex med henne FØR hun i det hele tatt var i stand til å motstå handlingen - hun sov jo. Dersom du ønsker å ha sex med noen så må du få samtykke først. Du kan ikke bare ta deg til rette og krysse fingrene for at personen også ville ha sex.

• Liker 15
Skrevet
Miranda Bailey skrev (Akkurat nå):

Han hadde allerede startet å ha sex med henne FØR hun i det hele tatt var i stand til å motstå handlingen - hun sov jo. Dersom du ønsker å ha sex med noen så må du få samtykke først. Du kan ikke bare ta deg til rette og krysse fingrene for at personen også ville ha sex.

De knuller, sovner naken ved siden av hverandre, det er faktisk en invitasjon. De fleste kvinner liker å våkne opp til slikt. Dere som reagerer negativt på det må gå i dere selv, og begynne å gjøre tiltak for å ikke ende opp i slike situasjoner.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å ha uavtalt sex med noen som sover er voldtekt, ja. Selv om de hadde frivillig sex tidligere på kvelden/natten, så har man ingen rett til å forsyne seg senere!!!

ts protesterte jo ikke. Kan være han hadde inntrykk av at ts var helt med på dette. Syns det blir veldig gråsone iallefall.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er dumt at du sliter med dette, og tenker du bør søke hjelp for tankene dine. Det sagt, så synes ikke jeg det var noe feil med denne situasjonen. Du bør virkelig unngå å sove sammen med menn, om du ikke er klar for litt kos. Har opplevd dette mange ganger, flere forskjellige menn, og synes det er deilig. Hvordan skulle han forstå at du ikke likte det, når du lå helt stille?

Han skulle forstått det fordi hun sov. Det sier seg jo selv at man ikke samtykker når man sover. 

Anonymkode: 00aec...491

• Liker 11
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 22.03):

Nei, ser ikke på dette som voldtekt. Dere sov sammen og hadde samleie, så våknet han og hadde lyst på mer. Du valgte å overnatte hos han. Var antagelig avklede også. Folk må slutte å rope ulv og beholde klærne på! Helst holde seg unna menn. Hilsen Kvinne.

Anonymkode: 77e82...963

Så man skal holde seg unna menn til all evig tid? Hvordan skal man da få seg kjæreste? Betyr det å ha interesse for noen at man er fritt vilt? At det er greit å voldta bare fordi man valgte å involvere seg med det motsatte kjønn? Det er noe man bare bør regne med hvis man dater?

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 7
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

ts protesterte jo ikke. Kan være han hadde inntrykk av at ts var helt med på dette. Syns det blir veldig gråsone iallefall.

Jeg klarer virkelig ikke å se gråsonen i at han valgte å ha sex med henne mens hun sov. At hun våknet og ikke protesterte er totalt irrelevant, fordi han hadde allerede startet voldtekten.

• Liker 12
Skrevet
Maleficenta skrev (7 minutter siden):

Dette er grunnen til at vi trenger en samtykkelov.

Dette var ikke gråsone.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...