AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Jeg spør fordi jeg kjenner meg så merkelig. Har vært gravid tidligere i høst å da mistet jeg. Var hakket verre da i både kvalmen og i kroppen. Da følte jeg meg konstant fyllesyk. Holdt ikke ut. Denne gangen er jeg så uggen i magesekken kjennes d ut som. Som en tung sten inni der som ulmer å gjør meg kvalm. Litt sånn båtsyk..og ofte kjennes d ut som er syk sultfølelse/for mye magesyre inni magesekken. Er direkte vondt! Føler meg og mer og mer kvalm utover dagen å kvalmen sitter da i magesekken å halsen. Utrolig ekkelt.. som om jeg må spise for å døyve men det hjelper bare pittelitt. Er dette normal måte å være kvalm på? Bare spør for denne kvalmen er helt annerledes enn sist. 😞😞 blir sprø.. Anonymkode: dfd5f...a6a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spør fordi jeg kjenner meg så merkelig. Har vært gravid tidligere i høst å da mistet jeg. Var hakket verre da i både kvalmen og i kroppen. Da følte jeg meg konstant fyllesyk. Holdt ikke ut. Denne gangen er jeg så uggen i magesekken kjennes d ut som. Som en tung sten inni der som ulmer å gjør meg kvalm. Litt sånn båtsyk..og ofte kjennes d ut som er syk sultfølelse/for mye magesyre inni magesekken. Er direkte vondt! Føler meg og mer og mer kvalm utover dagen å kvalmen sitter da i magesekken å halsen. Utrolig ekkelt.. som om jeg må spise for å døyve men det hjelper bare pittelitt. Er dette normal måte å være kvalm på? Bare spør for denne kvalmen er helt annerledes enn sist. 😞😞 blir sprø.. Anonymkode: dfd5f...a6a Jeg vet bare om en måte å være kvalm på, så jeg skjønner ikke helt hva du spørr om. Kan man være kvalm på forskjellige måter mener du? Jeg vet ikke helt hva du lurer på, men jeg var skikkelig kvalm i alle mine tre svangerskap. Fra uke 6 til 12 ca. Kastet ikke opp. Anonymkode: dfe19...680
mereo Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 Kvalm, konstant. I en lang periode blei det også verre av bevegelse, lå i senga å følte meg sjøsjuk. Sluttet å være kvalm/kaste opp en uke etter ungen var født. Hyperemesis. Hva som er normal kvalme aner jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 For meg var kvalmen verre enn fyllesyke, jeg var kvalm på en annen måte. Men jeg har ikke sjans til å sette ord på det. Anonymkode: 818e7...bb3
Lilletrille79 Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spør fordi jeg kjenner meg så merkelig. Har vært gravid tidligere i høst å da mistet jeg. Var hakket verre da i både kvalmen og i kroppen. Da følte jeg meg konstant fyllesyk. Holdt ikke ut. Denne gangen er jeg så uggen i magesekken kjennes d ut som. Som en tung sten inni der som ulmer å gjør meg kvalm. Litt sånn båtsyk..og ofte kjennes d ut som er syk sultfølelse/for mye magesyre inni magesekken. Er direkte vondt! Føler meg og mer og mer kvalm utover dagen å kvalmen sitter da i magesekken å halsen. Utrolig ekkelt.. som om jeg må spise for å døyve men det hjelper bare pittelitt. Er dette normal måte å være kvalm på? Bare spør for denne kvalmen er helt annerledes enn sist. 😞😞 blir sprø.. Anonymkode: dfd5f...a6a Hei jeg kan kjenne meg igjen i dette. Føles litt bilsyk og er kvalm på en annen måte enn når jeg er syk med omgangssyke. Kvalm på en annen måte. Det hjelper å spise og hvile😅😆
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 Jeg kjenner også kvalmen som en uggen følelse i magen, som om det som er i magesekken er på vei opp. Dette går så over i sammentrekninger, som gjør at mageinnholdet kommer opp. Omgangssyke gir en annen type kvalme, der behovet for å kaste opp er større. Omgangssykekvalm er egentlig verre enn gravidkvalm, bare at gravidkvalm varer så lenge. Anonymkode: 26723...828
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #7 Skrevet 15. februar 2022 For meg var kvalmen i graviditeten som å være bilsyk, altså være uggen og kvalm uten oppkasttrangen man feks har ved en omgangssyke (jeg kastet aldri opp i graviditetene, var bare kvalm). Anonymkode: 64750...3ca
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #8 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg kjenner også kvalmen som en uggen følelse i magen, som om det som er i magesekken er på vei opp. Dette går så over i sammentrekninger, som gjør at mageinnholdet kommer opp. Omgangssyke gir en annen type kvalme, der behovet for å kaste opp er større. Omgangssykekvalm er egentlig verre enn gravidkvalm, bare at gravidkvalm varer så lenge. Anonymkode: 26723...828 Her var det motsatt, myyyyye verre med gravidkvalmen, omgangssyke kvalmen er ikke noe i forhold. Anonymkode: b563a...2d5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #9 Skrevet 16. februar 2022 Jeg har ikke hatt omgangsyken i voksen alder så vet ikke hvordan det er. Men etter å ha hatt hyperemesis og trodd jeg var døden nær i 10 uker, så tror jeg virkelig at omgangsyken er barnemat i forhold😂 Anonymkode: d0e28...1e1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #10 Skrevet 16. februar 2022 Konstant kvalme, kombinert med ulvehunger, null matlyst og avsmak for omtrent alt av mat.. Anonymkode: eb6c2...859
Lilletrille79 Skrevet 16. februar 2022 #11 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke hatt omgangsyken i voksen alder så vet ikke hvordan det er. Men etter å ha hatt hyperemesis og trodd jeg var døden nær i 10 uker, så tror jeg virkelig at omgangsyken er barnemat i forhold😂 Anonymkode: d0e28...1e1 Det er jo ikke så rart da😅omgangssyke er jo bare et par dager. Å kaste opp i 10 uker må jo være værre enn alt annet som finnes. Jeg er bare kvalm. Kaster ikke opp. Så for meg er omgangssyke døden😂🙈
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #12 Skrevet 16. februar 2022 Jeg var konstant kvalm fra morgen til kveld. Ingen trang til å kaste opp, men det lå liksom der hele tiden. Det kom som et lynnedslag i uke 6, før jeg visste at jeg var gravid. Så forsvant det plutselig på dagen i uke 16. kastet aldri opp, men ble helt satt ut av kvalmen (og trøttheten). Var begrenset med hva slags mat jeg klarte å spise, og rørte ikke noe som lignet godteri (akkurat det kunne gjerne fortsatt😅). fikk gradert sykemelding og det hjalp litt i forhold til jobb. det viste seg at det var tvillinger i magen, så det er nok grunnen til at kvalmen var så heftig. Man kunne ikke se dem på første ultralyd, så var litt av et sjokk🙈 Anonymkode: 5da8c...e13
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #13 Skrevet 16. februar 2022 ingefærkjeks ❤️ til å småspise på gjennom dagen.. mariekjeks funker også til nød Anonymkode: 5075f...238
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå