Gå til innhold

Er dette greit ? Jeg og far er veldig uenig, Far mener det ikke er greit,mens jeg synes det er helt greit, men hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 3 fine gutter sammen, de er 17,14 og snart 4, vi er enig om det meste,men nå er det sånn at mellomste har lyst til og slutte på Fotballen, da han heller vil satse på Innebandy, dette mener far er ugreit da han mener han er mye bedre i Fotball enn Innebandy,men gutten liker best innebandy, Selv synes jeg at han skal få velge selv, og forstår det ikke er lett og satse på begge da de trener 3 dager i uka på begge + ofte kamper og cuper i helger.

Så han synes han får for lite tid med venner og andre ting når det er så mye trening. Hva tenker dere om dette? største sønnen har alltid bare gått på fotball og han gjør det ennå, mens mellomste har gått på Fotball siden han var 5 og innebandy siden han var 6.

Og tenker jo med tiden blir det vanskeligere og prioterer så mye trening i forhold til skole og utdannelse og slik

Anonymkode: b7b0d...b96

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten er 14år og må selvsagt få velge selv. Han er i alderen der de fleste kun satser på 1 idrett og om hans valg er innebandy så blir det innebandy 

Anonymkode: 8f9b6...9b8

• Liker 46
Skrevet (endret)

La ungen få velge den idretten han vil. Far er teit hvis han skal presse sønn til å gå på fotball når sønn heller vil gå på innebandy .. 

Endret av FruR
  • Liker 18
Skrevet

Jeg tenker at guttungen er mer en stor nok til å velge dette selv. 

• Liker 12
Skrevet

Ekstremt enkelt svar: Gutten får spille innebandy.

Anonymkode: e513e...926

• Liker 18
Skrevet

Herregud- ungen er 14! Dette er han fullstendig kompetent til å velge selv! Her hadde jeg satt hardt mot hardt. 

Anonymkode: 90a24...97e

• Liker 13
Skrevet

Bør få velge selv, men fullføre sesong/semester/termin (den lengden kontigent er betalt for).

Er vel neppe sånn at for det om man er god, så er det det man trives med. Ei heller gitt av man skal leve av det som voksen.

• Liker 7
Skrevet

Hvor god er han i fotball? Er det slik at dere har med en kommende landslagspiller? 

Hvis han er langt over snittet god -så ville jeg nok motivert til å holde  på fotball, er det slik at han er helt normal flink så bør ban få slutte .. 

Anonymkode: c2ce2...9f0

• Liker 1
Skrevet

Egentlig har jo ikke dere noe dere skulle ha sagt. 

Anonymkode: 00153...92e

• Liker 4
Skrevet

Tenker at far får bli voksen og forstå at han ikke kan leve gjennom sønnen. At han sjøl ikke ble den nye Zlatan eller Beckham skal ikke  sønnen din  lide for.

Anonymkode: babb8...2d3

• Liker 21
Skrevet

Jeg er enig med deg. Gutten er aktiv, så det er helt greit å ha én aktivitet som han faktisk ønsker å holde på med selv. Hva er poenget med å drive med to idretter, dersom summen av dem bidrar til «stress». Det er mest nærliggende å prioritere den som gir ham mest glede.

Anonymkode: 55950...0ab

• Liker 3
Skrevet

Han MÅ få bestemme selv! 

Moren min prøvde å tvinge meg til å like golf, og nektet meg å drive med hest med mindre jeg også gikk på golfkurs. 

endte med at jeg sluttet med hest også, den ene tingen jeg faktisk elsket, for å slippe den jævla golfen. Jeg var 16. 

Anonymkode: e7f25...464

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi har 3 fine gutter sammen, de er 17,14 og snart 4, vi er enig om det meste,men nå er det sånn at mellomste har lyst til og slutte på Fotballen, da han heller vil satse på Innebandy, dette mener far er ugreit da han mener han er mye bedre i Fotball enn Innebandy,men gutten liker best innebandy, Selv synes jeg at han skal få velge selv, og forstår det ikke er lett og satse på begge da de trener 3 dager i uka på begge + ofte kamper og cuper i helger.

Så han synes han får for lite tid med venner og andre ting når det er så mye trening. Hva tenker dere om dette? største sønnen har alltid bare gått på fotball og han gjør det ennå, mens mellomste har gått på Fotball siden han var 5 og innebandy siden han var 6.

Og tenker jo med tiden blir det vanskeligere og prioterer så mye trening i forhold til skole og utdannelse og slik

Velge selv, ikke press 

Anonymkode: d1788...d99

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor god er han i fotball? Er det slik at dere har med en kommende landslagspiller? 

Hvis han er langt over snittet god -så ville jeg nok motivert til å holde  på fotball, er det slik at han er helt normal flink så bør ban få slutte .. 

Hvorfor? Det er fotball, ikke banebrytende medisinsk forskning som redder verden.

Anonymkode: babb8...2d3

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Tusen takk for svar

Bra og se de fleste er enig med meg.. Ja han kunne nok komme med på landslaget med tiden, han var på treningsleir med Lillestrøm fotball klubb i sommer, han er en av de beste på laget.

Men jeg personlig synes han er veldig flink i innebandy også og han spiller mye som 3 andre gutter også gjør, så trener er tydeligvis fornøyd med han

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg tenker at man fortsetter ut terminen og så kan han velge da.

Han må få velge selv under de betingelsene.

Skrevet

La gutten få bestemme selv! Ellers risikerer dere at han ender opp med å droppe all idrett.

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

dette mener far er ugreit da han mener han er mye bedre i Fotball enn Innebandy

Far får sette ned ølen å bli bedre i fotball selv? Han sønn får velge det som er riktig. 

Endret av Mannegenser
  • Liker 2
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Selvfølgelig må gutten få velge selv. Det er han  som må gjøre det han selv vil og liker. Ikke det faren eller andre voksne liker og vil han skal gjøre. Det er ikke farens drøm han skal følge. Da får faren spille fotball selv og ikke tvinge ungen sin til noe han ikke vil. La gutten få velge selv. Ingen voksne har rett til å bestemme hvilken interesse og sport barna skal holde på med. Ingen barn skal måtte følge de voksnes drømmer.

Endret av Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tusen takk for svar

Bra og se de fleste er enig med meg.. Ja han kunne nok komme med på landslaget med tiden, han var på treningsleir med Lillestrøm fotball klubb i sommer, han er en av de beste på laget.

Men jeg personlig synes han er veldig flink i innebandy også og han spiller mye som 3 andre gutter også gjør, så trener er tydeligvis fornøyd med han

Er utrolig mange toppidretsutøvere som er der de er i dag fordi foreldrene motiverte dem til å fortsette når de var kommet til det punktet at de ville droppet av sporten.. karrieremessig er det mer å hente på fotball enn innebandy.. litt synd at det kanskje er et par kompiser som blir med videre et par år til i livet som gjør at han ikke blir sitt fulle potensiale.. men for all del.. man skal trives også..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...