AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Jeg er gradert sykemeldt, skal jobbe 40 % denne uka. Hva skjer hvis jeg kun jobber 20 %? Jeg rakk akkurat ikke å spørre nav før de stengte chat, og jeg finner ikke tydelig nok svar Anonymkode: 165f7...45d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg er gradert sykemeldt, skal jobbe 40 % denne uka. Hva skjer hvis jeg kun jobber 20 %? Jeg rakk akkurat ikke å spørre nav før de stengte chat, og jeg finner ikke tydelig nok svar Anonymkode: 165f7...45d Da får du sykepenger for 60%, lønn for 20% og ingenting for 20%. Dersom du er for syk til å jobbe 40% må evt legen skrive ny sykemelding. Anonymkode: b4b27...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er gradert sykemeldt, skal jobbe 40 % denne uka. Hva skjer hvis jeg kun jobber 20 %? Jeg rakk akkurat ikke å spørre nav før de stengte chat, og jeg finner ikke tydelig nok svar Anonymkode: 165f7...45d Det er mellom deg og arbeidsplassen din. NAV dekker 60% sykepenger, enten direkte til deg eller til arbeidsgiver. De 40% du skal jobbe er akkurat som vanlig jobb, altså ikke noe NAV har noe med. Det vanlige er vel at du enten blir trukket i lønn eller må jobbe inn timene du ikke jobbet (i min jobb kunne jeg feks hatt det som minustimer på fleks-saldo og jobbet dem inn en annen gang). Snakk med sjefen din eller med HR på arbeidsplassen. Det er ikke vits å kontakte NAV for dette.. Om du er for syk for å klare å jobbe det du skal må du snakke med legen om å få utvidet sykemelding, du burde isåfall kontakte legen så fort som mulig, jeg ville ringt når de åpner i morgen. Men merk at legen ikke kan tilbakedatere en ny sykemelding. Anonymkode: 0ef19...cee 1
DollyDelux Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 Gradert sykemelding går ikke bare på timeantallet, det kan også være arbeidsoppgaver, eller oppmøtetid, eller hjemmekontor, osv. Du bør ha snakket med arbeidsgiver om dette. Dette kan du spørre NAV om hvis du ikke opplever å bli hørt av arbeisgiver.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #5 Skrevet 16. februar 2022 Greie svar, men strengt tatt er det som skjer at du ikke gjør jobben din etter avtale, så det bør du få fikset. For å sette det på spissen, det blir som om jeg skulle la være å jobbe fredager, selv om jeg har 100% stilling. Hva som da skjer varierer nok fra sted til sted, så snakk med arbeidsgiver om dette Anonymkode: 62830...72b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå