Gå til innhold

Finnes det noe på apoteket for treg mage? (Gravid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe effektivt som virke raskt? Ikke si svisker og trening for det klarer jeg ikke akkurat nå😆

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den gruppen medikamenter kalles laksativer. Lakserende stoffer.

Anonymkode: b0bca...808

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, den gruppen medikamenter kalles laksativer. Lakserende stoffer.

Er det sånn at man får diare av dette? 😅

Skrevet

Jeg bruker laktulose, funker fint, men tar en dag eller to. 

Anonymkode: b805d...9fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker laktulose, funker fint, men tar en dag eller to. 

Anonymkode: b805d...9fa

Aha, ja kanskje det er lurt å prøve😀

Skrevet
Lilletrille79 skrev (3 minutter siden):

Er det sånn at man får diare av dette? 😅

Hvis du tar store nok doser. Ikke av "vanlig" bruk.

Spør på apoteket så hjelper de deg. Og/eller les pakningsvedlegget.

• Nyttig 1
Skrevet

Prøv Dulcosoft. Det fungerte i løpet av et par dager

Anonymkode: 1ac06...9e9

Skrevet

Lactulose er det jeg bruker og brukte i svangerskapet for å få mykere avføring. Man tar en høy startdose og deretter vedlikeholdsdose. Er som en tynn sirup som smaker søtt. Jeg blander den ut i et stort glass med saft slik at jeg får i meg nok væske. Lactulose sørger for å ta med mer væske i tarmen, men da må man også passe på å få i seg vann eller lignende. Om du er veldig forstoppet kan det også være greit å ha microlax liggende. Det smører og hjelper å få en eventuell propp i endetarmen ut. Prøvd mye forskjellig, men dette er mine beste råd. Vet hvor vanskelig det er å bevege seg og alle slitsomme kjerringråd... 

Anonymkode: 7e471...002

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Lactulose er det jeg bruker og brukte i svangerskapet for å få mykere avføring. Man tar en høy startdose og deretter vedlikeholdsdose. Er som en tynn sirup som smaker søtt. Jeg blander den ut i et stort glass med saft slik at jeg får i meg nok væske. Lactulose sørger for å ta med mer væske i tarmen, men da må man også passe på å få i seg vann eller lignende. Om du er veldig forstoppet kan det også være greit å ha microlax liggende. Det smører og hjelper å få en eventuell propp i endetarmen ut. Prøvd mye forskjellig, men dette er mine beste råd. Vet hvor vanskelig det er å bevege seg og alle slitsomme kjerringråd... 

Anonymkode: 7e471...002

Det hørtes lurt ut😀jeg drikker hele dagen fordi jeg er tørst. Har vært det siden dag 1. Går på do flere ganger om dagen men får liksom aldri tømt meg helt😅😂hadde vært deilig med noen dager uten mageknip og den slags 😆

Skrevet
Lilletrille79 skrev (1 time siden):

Noe effektivt som virke raskt? Ikke si svisker og trening for det klarer jeg ikke akkurat nå😆

Ja du kan i grunn bruke det meste som selges reseptfritt mot forstoppelse. Hør med de som jobber der eller sjekk felleskatalogen. Er det skikkelig ille kan du jo bare ta et miniklyx?

Anonymkode: 1a366...1e2

Skrevet

Movicol

Anonymkode: b8be7...0ae

Skrevet

Fibertilskudd Vi-Siblin. Litt mer forebyggende for treg mage enn en medisin. Litt dritt å få i seg, men funker 😊 

Anonymkode: 62768...282

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fibertilskudd Vi-Siblin. Litt mer forebyggende for treg mage enn en medisin. Litt dritt å få i seg, men funker 😊 

Anonymkode: 62768...282

Enig i denne anbefalingen. Det smaker ingenting hvis man blander det i saft.👍 I vann smaker det sagmugg.

Anonymkode: a7d5e...4d6

Skrevet

Det som funker fortest på meg er å spise en boks med lakrisdrops, sånne med xylotol (?). Får vondt i magen og så full gjennomtrekk. Veldig ubehagelig men effektivt. 

Anonymkode: c5f69...517

Skrevet

Jeg brukte duphalak (laktulose) i mitt svangerskap. Tok litt hver tredje dag eller noe, og spiste yoghurt med linfrø hver dag (det funket også mot hard mage)

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det som funker fortest på meg er å spise en boks med lakrisdrops, sånne med xylotol (?). Får vondt i magen og så full gjennomtrekk. Veldig ubehagelig men effektivt. 

😳 Store mengder lakris er ikke anbefalt i svangerskapet.

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Anonymkode: c0660...097

Skrevet

Jeg bruker dulcosoft hver dag for å holde avføringen myk 👍🏻 For meg blir lactulose bare ekstremt mye luft i magen, fiser hele tida av den. Må nevne at jeg reagerer op laktose.

Anonymkode: 77286...bae

Skrevet

Jeg spiser 3-5 svisker hver dag. Ellers viktig å få i seg nok væske. Spise mat med fiber, feks en del frukt.

Anonymkode: 0129d...9a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

😳 Store mengder lakris er ikke anbefalt i svangerskapet.

Anonymkode: c0660...097

En sånn pastillboks om det er «engangstilfelle» er ikke noe problem 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...