Gå til innhold

Angrepet av Rottis

Anbefalte innlegg

Gjest flyforbanna
Skrevet

Nå har det skjedd igjen. En jente ble angrepet i går av en rottis.

Hun er skadet og sendt til sykehus.

jeg er lei meg på vegne av jenten og andre rottiseiere.

Nå vet vi ikke hva som har skjedd eller hvordan hunden hadde det.

i følge avisene så var den mye løs og vist aggresjon tidligere.

Den gikk til angrep på hennes hund som var i bånd og hun prøvde å skille de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike historier øker bare ansvaret vi andre har for å gi et godt inntrykk av rasen.

Gjest Violetta
Skrevet

Og det viser igjen at barn ikke har noe å gjøre på tur med hund. Man går ikke mellom to hunder som slåss slik, det kan være livsfarlig, i hvert fall for et barn.

Skrevet

Enig med Violetta. Et barn har ingen verdens ting å gjøre alene på tur som den ikke kan håndtere eller stole på om en slik situasjon som skjedde oppstår. Og ikke pokker om en skal gå imellom!

Gjest KissKissBangBang
Skrevet

Jeg er enig i at man ikke skal gå mellom to hunder som sloss, men helt særiøst så ville vel alle som er glad i hunden sin prøvd å få rottis-beistet til å gi seg?

Det hadde ihvertfall jeg gjort... :overrasket:

De avlivet rottisen, personlig synes jeg eieren skulle vært avlivet....en hund speiler eieren... :tristbla:

Skrevet

Heldigvis at hunden ble avlivet. Ikke fordi jeg ikke er glad i hunder, for jeg elsker de. Men om den har vært aggresiv tidligere kunne det fort gått veldig mye verre.

Og alle som vil prøve å skille hunder som sloss: Ta tak i bakbena på den ene hunden, løft opp og dra. Pleier å løse det hele, iallefall om ikke det er for alvorlig. Men husk; er du alene på tur med din hund og det kommer en annen hund og angriper din hund, så er det den andre hunden du skal løfte, og ikke din egen!

Skrevet

Jeg synes vel at det å kalle en 14-åring for et barn er litt drøyt, jenta er tenåring.

Tragisk sak forøvrig.

Skrevet

Nå er det vel ingen som kjenner situasjonen her annet enn utfra media. Da er det naturlig nok "den store skumle hunden og det lille barnet", men hvem vet hva hun evt gjorde med hunden? Kanskje hun sparket eller deljet løs på den med noe. Klart hunden forsvarer seg da.

Skrevet
Nå er det vel ingen som kjenner situasjonen her annet enn utfra media. Da er det naturlig nok "den store skumle hunden og det lille barnet", men hvem vet hva hun evt gjorde med hunden? Kanskje hun sparket eller deljet løs på den med noe. Klart hunden forsvarer seg da.

Litt enig her.

Dessuten så skjer det veldig ofte at det er den lille hunden som angriper, mens den store får skylda når den tar igjen...

Men det er ikke sikkert det er det som har skjedd her - tragisk situasjon uansett.

Skrevet

Men det er ikke sikkert det er det som har skjedd her - tragisk situasjon uansett.

Visst er det tragisk, men med mindre man faktisk var der så er det ingen som vet helt nøyaktig hva som skjedde.

Kanskje Rottweileren hadde blitt dårlig behandla hjemme og bar preg av det, kanskje jenta slo hunden slik at den bare forsvarte seg, kanskje den lille hunden angrep først... hvem vet. Men media har en tendens til å blåse opp slike ting, og da er det som oftest den største av hundene som får skylda, noe som bare hjelper til med å forsterke fordommene enkelte har mot hunder.

Skrevet

Her er jentas historie :

http://www.nordlys.no/nyheter/article1800495.ece

Hunden til jentas søster er en 8 måneder gammel hvalp.

Jeg tror kanskje at en Rottweiler ikke er så egnet for et liv i Kautokeino hvis den skal oppdras og leve på en måte som er typisk for hundene der oppe, men til sitt bruk er de veldig flott hunder.

De fleste hundene går løse og lever et ganske selvstendig liv der oppe.

Skrevet

hunden min ble uprovosert angrepet av en rottweiler for 3 uker siden, og nesten drept.

Ikke at det har noe med denne saken å gjøre..men det har vært mange stygge saker med rottweilere.

Skrevet

Eh, 70 kilo tung rottweiler? Var det murstein i denne hunden, eller?

Skrevet

"Tøffe" raser som rottis (dobber, pit bull, amstaff, bullterrier, engelsk staff +++) tiltrekker seg gjerne feil type folk. Og når disse folkene ikke gidder å sosialisere bikkjene, og i værste fall behandler de stygt, da skjer slike ting.

Og som vanlig er det den store, "slemme" hunden som kommer i fokus. :roll: Skrekkhistorier selger, det er jo en kjent sak.

Det er eiern sitt ansvar. Men han/hun blir jo aldri nevn i slike saker !

Dette er bare nok et bevis på at det burde blitt strengere regler på hvem som fikk skaffe seg bikkje. (Og ikke minst strengere krav mht båndtvang osv. Bikkjer burde ikke få lov til å gå løse rundt ute alene)

Å legge skylda på rasen er idiotisk.

Rottweiler er en (av altfor mange) misforstått rase.

Skrevet

Helt enig med gjest over.

Har en rottis her.. Har ikke hatt den siden den var kvalp (min nåværende sambo fikk den sammen med sin tidligere sambo)

Hun er nå 8 år gammel.

Har hatt en del med hunder å gjøre (har vært beredskapshjelp for hund i 2 år), men makan til snill hund som denne skal vi lete lenge etter..

Små barn kan dra henne i ørene og omtrent stikke hånden i halsen på henne.

Sterk hund,ja,men hjerte av gull..

Når jeg er lei meg,kommer hun til meg å vil gi oppmerksomhet, så tilitsfull og trofast.. Han har hatt problem med å gå turer med henne pga hun drar mye i bådet. Da tok jeg meg en liten tur på en times tid og bare trente og trente, og i går når jeg gikk på tur med henne,oppførte hun seg eksemplarisk. Gikk ved min side hele tiden.. Aldri for sent å lære med andre ord.

Må si jeg har vært litt redd slike hunder før pga. størrelse og krefter og at jeg aldri har kjent noen som har hatt slik stor hund.

Da jeg var liten,hadde vi en puddel. Hun ble skremt av et barn,og har aldri helt vært trygg på de siden,så hun bet om hun følte seg truet..

Et gammelt ektepar overtok henne.

Ble langt dette.. Skulle bare si at jeg var enig meg gjest...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...