Gå til innhold

Hvorfor hater dere valentinsdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at mange svarer nei på om de feirer Valentinesdagen her inne. Det er jo opp til hver enkelt. Men mange tilføyer at grunnen er at valentines er tull og tøys, at det ikke er noe voksne mennesker burde bry seg om, at det er teit, bortkastet tid osv osv.

Jeg skjønner at ikke alle ønsker å ta del i alt som skjer, men hvorfor blir dere så sure 😂

Anonymkode: f4e9f...84f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi 1.april og 14.februar har noe til felles🤓

Anonymkode: 2ae9a...762

• Liker 2
Skrevet

Hater man valentinsdagen fordi man ikke feirer den? 

Anonymkode: e838b...280

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje fordi 1.april og 14.februar har noe til felles🤓

Anonymkode: 2ae9a...762

Hater du 1. april også? Den dagen er jo så morsom!

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hater man valentinsdagen fordi man ikke feirer den? 

Anonymkode: e838b...280

Skrev jeg så utydelig? Jeg mente at jeg skjønner godt at man ikke ønsker å feire den. Akkurat som at noen ikke feirer halloween, påske whatever. Men hvorfor må man skrive at den dagen er for fjortisser, hjernevaskede eller tullinger osv? Hvis det ikke er deg så gjelder ikke innlegget deg altså.

Skrevet

man kan kjøpe blomster til kjæresten eller dra ut å spise middage en hvilken som helst annen dato hele året, det betyr mer enn å gjøre noe den dagen alle butikker "minner deg på det" osv.

• Liker 5
Skrevet

Hat er et sterkt ord, og jeg hater ikke valentines. 

Men jeg er imot å skulle bruke penger på noe som liksom er en ekstra romantisk dag. Syns ikke det er noe ekstra romantisk med 14. Februar. Jeg vil heller gi mannen en oppmerksomhet en helt vanlig hverdag hvor han ikke forventer det.

Støtter ikke disse dagene hvor handelsstanden sier at NÅ må du vise at du er glad i folk, akkurat i dag! Og du må bruke penger for å bevise det. Nope, nei takk du. 

Anonymkode: 5b87c...aed

• Liker 4
Skrevet

Hater den ikke, har bare ikke et forhold til den. 

Kose oss sammen gjør vi ukentlig, når det passer. Små gaver og blomster dukker opp her og der. Så har man jo bryllupsdag, dagen vi traff hverandre, bursdager, og enkelte andre dager i året der man gjør litt ekstra ut av det. Så trenger egentlig ikke enda en dag til dette? 

Anonymkode: e7930...ad2

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skrev jeg så utydelig? Jeg mente at jeg skjønner godt at man ikke ønsker å feire den. Akkurat som at noen ikke feirer halloween, påske whatever. Men hvorfor må man skrive at den dagen er for fjortisser, hjernevaskede eller tullinger osv? Hvis det ikke er deg så gjelder ikke innlegget deg altså.

Nei, du skrev ganske tydelig, men du skrev kanskje ikke det du mente? Hat er en veldig sterk følelse. De fleste av oss er bare likegyldige eller lett negative til dagen pga. det kommersielle aspektet.

Anonymkode: 7d8d8...194

• Liker 2
Skrevet

Om jeg hverken har kjæreste eller noen i kikkerten så er jo ikke dagen noe å feire. Og dermed likegyldig til den dagen, angår ikke meg. Antar vi er mange i samme båt

Anonymkode: d6f4f...04e

Gjest Ghostface
Skrevet

Fordi det er tullete. Det er ingen dager for single folk. Det burde ha vært en dag for begge deler.

Skrevet

Fordi hele dette opplegget går ut på at handelsstanden skal tjene mest mulig penger fra alle de dumme kundene deres. 

Anonymkode: 1ac0a...495

• Nyttig 1
Gjest Huldretusse
Skrevet
Ghostface skrev (13 minutter siden):

Fordi det er tullete. Det er ingen dager for single folk. Det burde ha vært en dag for begge deler.

Singel dagen er 11 november. 

Skrevet (endret)

Jeg syntes det rett og slett er tull, derfor!😆

Når det er sagt elsker jeg å overraske mannen min ved å foreksempel plutselig pynte huset og ha candle Night dinner eller legge helt ny genser i skuffen hans med en sløyfe, men akkuratt 14.februar er ikke noe spesielt. Det er ikke en dag jeg planlegger noe eller ser frem til. 

Fordi det er en oppdiktet dag, den egentlig valentinsdag er jubeleum (dagen dere møttes eller giftet dere)  En stor dag i året som jeg faktisk vil feire for den har mening i vårt livet! Et historie! 

Jeg har et inntrykk av at det er en dag for de av folk som er lei av kona ellers og dermed bruker denne dagen for å late som de setter pris henne, ved at de får påminnelse av butikkene og reklamene 🤣

Endret av Pyar
Gjest Ghostface
Skrevet
Huldretusse skrev (12 minutter siden):

Singel dagen er 11 november. 

Og så, hvorfor blir det ikke like markedsført som 14. februar?

Gjest Huldretusse
Skrevet
Ghostface skrev (1 minutt siden):

Vet ikke. Kanskje single ikke bryr seg like mye generelt om å ha en sånn dag? Jeg er singel og bryr meg verken om singel dagen eller valentines dagen. 

Gjest Ghostface
Skrevet
Huldretusse skrev (1 minutt siden):

Vet ikke. Kanskje single ikke bryr seg like mye generelt om å ha en sånn dag? Jeg er singel og bryr meg verken om singel dagen eller valentines dagen. 

Hallo, det er jo derfor jeg mener at Valentine's Day er tullete. Foretrekker å leve i bakgrunnen.

Skrevet
Ghostface skrev (8 minutter siden):

kanskje fordi det er mye lettere å tjene penger på Valentinsdagen?  

Anonymkode: 1ac0a...495

Skrevet

Jeg hater på ingen måte 14.februar, men jeg synes den er tøvete.. Når det er sagt så synes jeg også dette "handelsstanden" argumentet er kanskje like tøvete. I allfall om den blir brukt av de samme som gir presanger til jul, eller bruker penger fordi det er påske. Handelsstanden er alltid inntresert i å få oss forbrukere til å kjøpe ting og de fleste av oss bruker mer penger til enkelte datoer eller høytider.. Vi feirer jul så det jomer etter i lommebøkene våre og vi kjøper gule lys til påske, således skiller ikke verken halloween eller valentinsdagen seg noe ut. Om en bruker handelsstanden som et argument for å ikke like dagen så burde handelsstanden være et argument for å ikke like jul, men jul er likevel nordmenn sin favoritt tid, go figure

Anonymkode: e98c7...f7e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Huldretusse
Skrevet
Ghostface skrev (1 minutt siden):

Hallo, det er jo derfor jeg mener at Valentine's Day er tullete. Foretrekker å leve i bakgrunnen.

Selvfølgelig er det tullete. Det er bare for at folk skal bruke penger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...