AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Jeg har et lite dilemma når det gjelder skolestart til høsten, alle vennene til barnet mitt begynner på 1 skole og min på en annen, så jeg bare lurer på hva jeg skal gjøre her? er 10 som begynner på samme skole, min begynner på en og 3 på en annen skole igjen, de 4 barnet leker mest med begynner på den skole de er 10. 1. Skal vi flytte ca 15 minutter som vi kommer i den skolekretsen de andre hører til ? vi har bare han som skal begynne på skolen, søsteren begynner i 2024 og broren 2026. 2. Prøve og begynne på den skolen vi hører til og håpe barnet trives og får nye venner, barnet er veldig sosialt, så går nok bra,men er så usikker 3. Flytte lengre vekk som vi egentlig har snakket om før største begynner på skolen, flytte til min og min manns hjemby, vi flyttet til andre siden av landet når vi begynte på høyskolen , og vi traff hverandre der, kjente hverandre litt fra før da vi gikk på samme ungdomsskole. Så hva tenker dere er best her? er egentlig kun han største som har en del venner i bhg, jenta har bare en fast venninne,mens lillebroren leker ikke med andre barn ennå, da han fyller 2 sent dette året Anonymkode: 49418...bb2
AprilLudgate Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har et lite dilemma når det gjelder skolestart til høsten, alle vennene til barnet mitt begynner på 1 skole og min på en annen, så jeg bare lurer på hva jeg skal gjøre her? er 10 som begynner på samme skole, min begynner på en og 3 på en annen skole igjen, de 4 barnet leker mest med begynner på den skole de er 10. 1. Skal vi flytte ca 15 minutter som vi kommer i den skolekretsen de andre hører til ? vi har bare han som skal begynne på skolen, søsteren begynner i 2024 og broren 2026. 2. Prøve og begynne på den skolen vi hører til og håpe barnet trives og får nye venner, barnet er veldig sosialt, så går nok bra,men er så usikker 3. Flytte lengre vekk som vi egentlig har snakket om før største begynner på skolen, flytte til min og min manns hjemby, vi flyttet til andre siden av landet når vi begynte på høyskolen , og vi traff hverandre der, kjente hverandre litt fra før da vi gikk på samme ungdomsskole. Så hva tenker dere er best her? er egentlig kun han største som har en del venner i bhg, jenta har bare en fast venninne,mens lillebroren leker ikke med andre barn ennå, da han fyller 2 sent dette året Anonymkode: 49418...bb2 Om dere uansett skal flytte etterhvert er 3 best. 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 Det går nok bra uansett. Tipper han får nye venner fort på ny skole. Selvsagt trist at de andre går i en annen retning, men barn er jo tilpasningsdyktige Anonymkode: 21722...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 Og du har heller ingen garanti for at han vil holde sammen med boen av de andre Anonymkode: 21722...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 Takk for fine svar Anonymkode: 49418...bb2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 Om det å flytte hjem er noe dere har tenkt på en stund. Flytt hjem Anonymkode: 11937...20c 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #7 Skrevet 15. februar 2022 Han får nye venner uansett, men dette er jo en fin anledning til å flytt til hjemplassen og nærmere familien. Anonymkode: 03090...f5c
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #8 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har et lite dilemma når det gjelder skolestart til høsten, alle vennene til barnet mitt begynner på 1 skole og min på en annen, så jeg bare lurer på hva jeg skal gjøre her? er 10 som begynner på samme skole, min begynner på en og 3 på en annen skole igjen, de 4 barnet leker mest med begynner på den skole de er 10. 1. Skal vi flytte ca 15 minutter som vi kommer i den skolekretsen de andre hører til ? vi har bare han som skal begynne på skolen, søsteren begynner i 2024 og broren 2026. 2. Prøve og begynne på den skolen vi hører til og håpe barnet trives og får nye venner, barnet er veldig sosialt, så går nok bra,men er så usikker 3. Flytte lengre vekk som vi egentlig har snakket om før største begynner på skolen, flytte til min og min manns hjemby, vi flyttet til andre siden av landet når vi begynte på høyskolen , og vi traff hverandre der, kjente hverandre litt fra før da vi gikk på samme ungdomsskole. Så hva tenker dere er best her? er egentlig kun han største som har en del venner i bhg, jenta har bare en fast venninne,mens lillebroren leker ikke med andre barn ennå, da han fyller 2 sent dette året Anonymkode: 49418...bb2 Jeg synes alternativ nr 3 høres ut som det beste valget for alle parter. Dere og barna får glede av å vokse opp med familie rundt seg. Og barna får vokse opp på deres hjemsted. De barna som barna mine var venner med i bhg er ikke deres venner nå i dag. De fikk nye venner da de begynte på skolen alle sammen. Og det er disse de fortsatt henger sammen med. Vennskap fra bhg er ikke såå betydningsfulle da barna fortsatt er veldig små. De glemmer også barnehageårene med tiden. Jeg tror jeg kan huske maks tre øyeblikk fra min barnehagetid og jeg er snart 40. Anonymkode: ac61e...423 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #9 Skrevet 15. februar 2022 Jeg hadde (og har selv) valgt nr.3 hvis det er noe som skal skje de neste årene uansett. Hvis det står mellom 1 og 2 hadde jeg sett på skolene og valgt skolen som er best. Nye venner får en uansett når en begynner på skolen. Anonymkode: ab93a...c56
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #10 Skrevet 15. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: 3. Flytte lengre vekk som vi egentlig har snakket om før største begynner på skolen, flytte til min og min manns hjemby, vi flyttet til andre siden av landet når vi begynte på høyskolen , og vi traff hverandre der, kjente hverandre litt fra før da vi gikk på samme ungdomsskole. Så hva tenker dere er best her? er egentlig kun han største som har en del venner i bhg, jenta har bare en fast venninne,mens lillebroren leker ikke med andre barn ennå, da han fyller 2 sent dette året Anonymkode: 49418...bb2 Den situasjonen var mindre foreldre i også. De valgte å flytte hjem da jeg var midt i barneskolen. Så jeg vil si, hvis dere uansett tenker å flytte hjem på sikt, gjør det nå, før skolestart. Mitt barn begynte på skolen sammen med flere venner fra barnehagen, og det var nok en trygghet de aller første dagene, men de som er hans beste venner i dag (4. klasse), de kjente han ikke før skolestart. Bestevennen fra barnehagen har han ikke lenger kontakt med, selv om de går på samme skole. Anonymkode: 32202...9fc 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #11 Skrevet 15. februar 2022 Det er vel ikke uvanlig å begynne på skolen uten venner fra barnehagen i samme klasse, så det ville jeg ikke bekymret meg så mye for, iallfall siden det virker som dere har en sosial gutt som lett får venner siden han har såpass mange venner allerede i bhg. Ville derfor gått for 2 eller 3. Om dere vil flytte langt så er det jo bedre å gjøre det før skolestart enn etter. Anonymkode: d015c...77c
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #12 Skrevet 15. februar 2022 Jeg begynte på skolen uten en eneste jeg kjente fra bhg. Gikk kjempe fint og fikk fort venner. Så viss dere uansett vurdere å flytte "hjem" senere, gjør det nå så han kan etablere nye vennskap der Anonymkode: 73d7d...bfb
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #13 Skrevet 15. februar 2022 Nummer tre uten tvil! Det høres absolutt ut som det lureste, dersom dere tror at dere ønsker å flytte dit i fremtiden uansett. Da følger han en klasse gjennom hele barneskolen. Anonymkode: d2806...6f6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #14 Skrevet 15. februar 2022 Jeg var i samme dilemma, og startet en fb gruppe året før hun startet på skolen: «20.. barna på … skole». Jeg kjente én annen forelder og la henne til, plutselig vokste gruppen og vi ble kjent med flere. Vi møttes noen ganger før skolestart og barnet mitt kjente noen før skolestart. Anbefales! Anonymkode: 27fc9...c8b 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #15 Skrevet 16. februar 2022 Takk for alle svar nr 3 frister mest, og vi kan få ledig hos allerede i mai Anonymkode: 49418...bb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå