AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Jeg har gått på dridase i et år nå, og dette har vert livsendrende. Jeg er får det meste preget i hendene, men har også i armhuler og føtter. Jeg har nå blitt nøtt til å gå bort fra dridase fordi en ny studie viser at medikamentet kan resultere i tidlig alzheimer. Har vært kontakt med to hudleger og begge sier at dridase ikke er et langvarig medikament pga. dette. Dette er enormt frustrende med tanke på effekten det har hatt. Lurer på om andre er i samme situasjon, og må gå av dridase? Noen som har funnet løsninger på dette? mann-18 Anonymkode: 5ae00...726
partytre Skrevet 5. mars 2022 #2 Skrevet 5. mars 2022 Fikk du ingen bivirkninger? Hvor mye tok du per dag? Og tok du det jevnlig, eller bare før du skulle noe? Hvor fort virker det etter at pilla er tatt?
Jonassar Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 partytre skrev (På 5.3.2022 den 13.59): Fikk du ingen bivirkninger? Hvor mye tok du per dag? Og tok du det jevnlig, eller bare før du skulle noe? Hvor fort virker det etter at pilla er tatt? I hverdager bruker jeg 5mg (1 tablett), men i helger og andre dager der jeg skal noe på kveldstid så bruker jeg 10mg (2 tabletter). Bivirkninger er minimale, men blir litt tørr i munnen når jeg bruker 2 tabletter. Virkningen av en tablett starter ish en time etter, og vil si jeg får full effekt etter ca 2,5 time. Bruker hver dag ja! Har nå fått lov til å gå på medikamentet et halvt år til, men etter det må jeg over på en annen form for behandling.
partytre Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Jonassar skrev (23 timer siden): I hverdager bruker jeg 5mg (1 tablett), men i helger og andre dager der jeg skal noe på kveldstid så bruker jeg 10mg (2 tabletter). Bivirkninger er minimale, men blir litt tørr i munnen når jeg bruker 2 tabletter. Virkningen av en tablett starter ish en time etter, og vil si jeg får full effekt etter ca 2,5 time. Bruker hver dag ja! Har nå fått lov til å gå på medikamentet et halvt år til, men etter det må jeg over på en annen form for behandling. Takk for svar! Så man kan altså bare ta en-to piller før man skal noe, og trenger ikke å ta pillene hver dag for å opprettholde effekten? Spør fordi jeg har gått på Egazil i 5 år, det funker supert. Men det er leveringsproblemer på det nå, så må nok gå over til Dridase. På pakningsvedlegget til Egazil står det ca samme som med Dridase, at man skal ta det jevnt hver dag/morgen og kveld osv, men jeg har bare tatt to piller en time før jeg skal noe, og ingen piller de dagene jeg ikke gjør noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå