Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er redd for å få covid før fødselen ( 4uker og 3 dager til termin) og siden smitten florerer nå etter gjenåpningen har sjefen sagt det er greit at jeg fortsetter m hjemmekontor. Dvs at det er ganske stille på dagene- og siden jeg har øreklokker på teamsmøtene så er det kun en monolog barnet hører, det samme når jeg skravler m folk i telefonen.. kan det være skadelig for barnet når det kun er min stemme det hører?? 

Anonymkode: 42efc...4f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 2f81c...5c5

• Liker 3
Skrevet

Fosteret hører vel fars stemme også? 

Anonymkode: 846b7...d22

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er redd for å få covid før fødselen ( 4uker og 3 dager til termin) og siden smitten florerer nå etter gjenåpningen har sjefen sagt det er greit at jeg fortsetter m hjemmekontor. Dvs at det er ganske stille på dagene- og siden jeg har øreklokker på teamsmøtene så er det kun en monolog barnet hører, det samme når jeg skravler m folk i telefonen.. kan det være skadelig for barnet når det kun er min stemme det hører?? 

Det som er skadelig er om du er mye redd/engstelig/stresset. Uro og nervøsitet påvirker barnet. Og om du ikke har det bra fysisk og psykisk. Siden du har det bra på hjemmekontor så er nok det helt fint t

Anonymkode: 5b432...85a

Skrevet

Hvordan kan det være skadelig å kun høre din stemme???

Anonymkode: 24c90...c3d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvordan kan det være skadelig å kun høre din stemme???

Lite stimuli/ inputt..

Skrevet

Min lege skrev anbefaling til arbeidsgiver om at jeg bør har hjemmekontor helt frem til termin, så regner med at det ikke er noen fare. Som andre her påpeker er stress og «for mye» verre for baby.

Du hører vel på noe musikk/ser på tv innimellom? Dette er jo også lydinntrykk 😊 Har forøvrig hørt at musikk er veldig bra for baby i magen!

Anonymkode: d12d7...5aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Lite stimuli/ inputt..

Joda, skjønner at lite stimuli kan påvirke, men at det er skadelig for barnet er å dra det langt. Dessuten er det jo ikke sånn at fosteret hører kun hennes stemme dag inn og ut i 9 mnd? Regner med den får stimuli ellers uten at ts tenker over det…

Skrevet

Nei, om ikke annet tror jeg fosteret foretrekker ro og litt mindre stressende forhold 😂

Anonymkode: 2f423...f3f

Skrevet

Nei. Fosteret hører ikke så tydelig det som foregår på utsiden, selv om det hører noe og blir kjent med morens og kanskje farens og søskens stemmer. Og det er skikkelig bråkete inni livmoren, så han eller hun har mye å høre på uansett :) 

Det er nok ikke så uvanlig at det er lite bråk og stemmer rundt den gravide moren de siste ukene før fødsel heller. Jeg var sykemeldt fra min relativt fysiske jobb i den perioden i mitt forrige svangerskap, og kom meg nesten ikke ut av døra. 

Anonymkode: f2f99...2dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...