AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Hei, jeg jobber på sykehjem og nå har kommuneoverlegen sendt ut mail om at vi foreløpig skal fortsette med munnbind. Han kunne gi noe tidsperspektiv så nå er det munnbind på ubestemt tid! Og grunnen er «for sikkerhets skyld»!! Kjenner jeg blir så forbanna! Altså ingen pårørende som flyr inn og ut på besøk må bruke munnbind! Og for sikkerhets skyld? Altså det er mye vi burde begynne med da, hvis alle tiltak skal begrunnes med «for sikkerhets skyld»!! Hvor lenge kan kommuneoverlegen kreve dette av oss?? Anonymkode: 80ff4...4cf
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 Dette bør du ta opp med fagforeningen. Anonymkode: 5c5eb...a24 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 Arbeidskjøper kan kreve bruk av munnbind så lenge det ses på som nødvendig. Var en tråd her om dette for bare et par-tre dager siden hvor noen fant fram lovmessig begrunnelse. Anonymkode: 23b95...2ca 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 Vi må også det, men det gjelder alle besøkende og pårørende også. Jeg synes det er bra, med så mye smitte det er nå, og veldig høyt sykefravær. Anonymkode: 15e6f...766 12
Mezzosoprena Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 Helt ærlig - innen helsevesenet er dette bare lurt. Her jeg bor og har min far på sykehjem, bruker de ansatte munnbind og vi besøkende må ha munnbind når vi er det. Det er da ikke noe problem? 17 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 Dette er da ingenting å bråke over, det er bare lurt. Som ansatt går du mellom alle pasientene, du sprer lettere smitte enn pårørende som er på besøk til sine. Munnbind forebygger også smitte mellom de ansatte, ikke bare mellom ansatt og pasient. Dette ligger til arbeidsgivers styringsrett, så de kan de kreve så lenge de vil. Hva er problemet egentlig? Du får finne deg en annen jobb da vet du. Anonymkode: 01b27...919 7 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #7 Skrevet 15. februar 2022 Det må vi også da vi blir definert som helsepersonell. Og ærlig talt, jeg tenker det er lurt mtp det skyhøye sykefraværet vi har. Hvis vi kan hindre at ennå flere må være hjemme så gjør vi det i stedet for å springe som noen tullinger fordi vi er for få på jobb. Jeg orker ikke tanken på mer overtid enn det allerede har... Anonymkode: 4c60b...b57 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #8 Skrevet 15. februar 2022 Vi må ikke. Er en lettelse uten. Anonymkode: 2c7a9...3c5 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #9 Skrevet 15. februar 2022 Hvis man ikke takler munnbind så har man valgt feil yrke mener jeg. Anonymkode: 5ee38...59b 8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #10 Skrevet 15. februar 2022 Jeg hadde ikke tatt det av meg hvis vi fikk lov. Må beskytte pasienten. Vil vente til den verste omikronbølgen er over. Anonymkode: 38a7d...16c 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #11 Skrevet 15. februar 2022 Den nesten religiøse troen på munnbind er noe av det merkeligste som har kommet ut av denne pandemien. Anonymkode: c3526...62f 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #12 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hei, jeg jobber på sykehjem og nå har kommuneoverlegen sendt ut mail om at vi foreløpig skal fortsette med munnbind. Han kunne gi noe tidsperspektiv så nå er det munnbind på ubestemt tid! Og grunnen er «for sikkerhets skyld»!! Kjenner jeg blir så forbanna! Altså ingen pårørende som flyr inn og ut på besøk må bruke munnbind! Og for sikkerhets skyld? Altså det er mye vi burde begynne med da, hvis alle tiltak skal begrunnes med «for sikkerhets skyld»!! Hvor lenge kan kommuneoverlegen kreve dette av oss?? Anonymkode: 80ff4...4cf Det er vanlig, alle i din bransje gjør det. Anonymkode: a8a8c...012
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #13 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis man ikke takler munnbind så har man valgt feil yrke mener jeg. Anonymkode: 5ee38...59b Enig med dette. Du skriver som at munnbind er en overdrivelse og noe vi ikke trenger, men du som er i et helseyrke burde vite bedre. Det er ikke bare for å skåne pasientene sine men også for å forhindre et høyere sykefravær enn dere klarer med. Ser jo at mentaliteten til de aller fleste er sånn at pandemien nå er over, men smittetallene tilsier jo at munnbind er greit å bruke. Så hvorfor ikke? Anonymkode: 679e1...ab9 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #14 Skrevet 15. februar 2022 Det er da veldig mye et sykehjem skulle begynt med hvis alt skal være «for sikkerhets skyld»!!! Dette er latterlig skal jeg si dere. Pårørende med unger på slep som løpet rundt i avdelingene og ingen tiltak i det hele tatt -KUN at ansatte må gå med munnbind. Det har virkelig ingenting for seg! Anonymkode: 80ff4...4cf 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #15 Skrevet 15. februar 2022 Ville jeg bruke munnbind på jobb hver dag så hadde jeg blitt anestesisykepleier da! Det er ikke noe som burde brukes på sykehjem for sikkerhetsskyld. Mange hører dårlig, mange demente blir engstelige. Ansatte glemmer å drikke. Det er jo bare latterlig maktsymbolikk av ledelsen på rådhuset som sikkert slipper å bruke munnbind! Anonymkode: 80ff4...4cf 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #16 Skrevet 15. februar 2022 Vi jobber med risikogrupper. I løpet av pandemien har jeg dessverre sett flere besteforeldre dø av/med covid, og de som tror at de "sovnet stille inn" tar feil. Munnbind er et lite offer. Anonymkode: 15e6f...766 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #17 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, jeg jobber på sykehjem og nå har kommuneoverlegen sendt ut mail om at vi foreløpig skal fortsette med munnbind. Han kunne gi noe tidsperspektiv så nå er det munnbind på ubestemt tid! Og grunnen er «for sikkerhets skyld»!! Kjenner jeg blir så forbanna! Altså ingen pårørende som flyr inn og ut på besøk må bruke munnbind! Og for sikkerhets skyld? Altså det er mye vi burde begynne med da, hvis alle tiltak skal begrunnes med «for sikkerhets skyld»!! Hvor lenge kan kommuneoverlegen kreve dette av oss?? Anonymkode: 80ff4...4cf På OUS går vi med munnbind fortsatt. Det er dritt, men vi jobber i helsevesenet og må beskytte pasientene Anonymkode: 561a4...df7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #18 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville jeg bruke munnbind på jobb hver dag så hadde jeg blitt anestesisykepleier da! Det er ikke noe som burde brukes på sykehjem for sikkerhetsskyld. Mange hører dårlig, mange demente blir engstelige. Ansatte glemmer å drikke. Det er jo bare latterlig maktsymbolikk av ledelsen på rådhuset som sikkert slipper å bruke munnbind! Anonymkode: 80ff4...4cf Finn deg en annen jobb det du ikke jobber med sårbare mennesker. Anonymkode: 59659...1bd 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #19 Skrevet 15. februar 2022 Teatrica skrev (3 timer siden): Helt ærlig - innen helsevesenet er dette bare lurt. Her jeg bor og har min far på sykehjem, bruker de ansatte munnbind og vi besøkende må ha munnbind når vi er det. Det er da ikke noe problem? Ikke et problem? Seriøst, det et et stort problem! Jeg har kroniske luftveisplager fordi jeg gispet etter luft 5 timer om dagen. Prøv å stå i et dusjfuktig bad på 38grader og hjelp tunge pasienter med dusj, påkledning, forflytning osv… Eller tenk deg de gamle med nedsatt hørsel og syn, forvirret og med demens.. de har ikke sett et ansikt på 2 år!! De hører ikke hva vi sier, og de har ikke sett et smil, de klarer ikke å skille oss fra hverandre. Ikke klarer vi å småprate med dem heller, for vi har nok med å puste. Pasientene er fullvaksinert, og så er personalet. Pårørende vet vi ingen ting om, de løper ut og inn uten restriksjoner. Trenger ikke engang å holde seg unna når de har korona. Nei, tviler på at man vinner mer enn man taper på å bruke munnbind. Er jammen ikke sikker på at det får ned sykefraværet heller, for personlig blir ikke spesielt frisk og opplagt av å bruke munnbind. Anonymkode: 20224...606 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #20 Skrevet 16. februar 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Ikke et problem? Seriøst, det et et stort problem! Jeg har kroniske luftveisplager fordi jeg gispet etter luft 5 timer om dagen. Prøv å stå i et dusjfuktig bad på 38grader og hjelp tunge pasienter med dusj, påkledning, forflytning osv… Eller tenk deg de gamle med nedsatt hørsel og syn, forvirret og med demens.. de har ikke sett et ansikt på 2 år!! De hører ikke hva vi sier, og de har ikke sett et smil, de klarer ikke å skille oss fra hverandre. Ikke klarer vi å småprate med dem heller, for vi har nok med å puste. Pasientene er fullvaksinert, og så er personalet. Pårørende vet vi ingen ting om, de løper ut og inn uten restriksjoner. Trenger ikke engang å holde seg unna når de har korona. Nei, tviler på at man vinner mer enn man taper på å bruke munnbind. Er jammen ikke sikker på at det får ned sykefraværet heller, for personlig blir ikke spesielt frisk og opplagt av å bruke munnbind. Anonymkode: 20224...606 Hvis du gisper etter luft pga munnbind, så har du hatt fått tak i noe rare bind, eller så har du såpass alvorlige helseproblemer at arbeidsgiver skulle tilrettelagt. Dette er ikke et argument for at folk som jobber i posisjoner som TS på generell basis ikke burde ha på munnbind. Munnbind er noe som har vært benyttet i helsevesenet i mange, mange år. Hvorfor har kirurger på munnbind, bare for gøy? Nei. Nei, tviler på at de som tviler på munnbind egentlig vet hva de snakker om, og heller bare snakker basert på personlige prefreanser. Anonymkode: b0886...fd6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå