Gå til innhold

Korona - når var du sykest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk positiv test i går og startet symptomer på søndag.. Når var dere dårligst? Gjerne de som har hatt det nylig og antageligvis omikron..

Anonymkode: 8d828...4ff

Skrevet

Hadde feber på fredag. Ellers ingen symptomer. Testet ikke positivt før søndag. Uvaksinert 

Anonymkode: 49d66...8f9

• Liker 1
Skrevet

Dagen før testen slo ut positivt. Litt vondt i halsen, bitte litt hode pine og litt frysen. Varte en kveld, dagen etter var det så og si over. Vaksinert med 2 doser

Anonymkode: 9cc14...675

Skrevet

Var dårligst på dag to og tre etter symptomer og positiv test kom på dag en.  Da var det feber, pottetett og blikkboks hoste. 

Anonymkode: 81473...5ee

Skrevet

Dag to etter symptomstart og positiv test. Veldig dårlig. Men har vært svært redusert etter isolasjonstiden og orker lite i hverdagen.

Anonymkode: 289b8...3b6

Skrevet

Dag 1 (og positiv test) tett nase

Dag 2 tett nase

Dag 3 tett nase

Dag 4 spy og diare

Dag 5 litt tett nase

Anonymkode: c0ad9...f16

Skrevet

Takk for svar dere! Jeg var, foreløpig, dårligst i går, bedre i dag. Sønnen min fikk det torsdag og var dårligst fredag. Spent på hva jeg kan forvente meg🙈

-ts

Skrevet

Dag 1 : hodepine og hanglet litt (morgen)

Dag 2 : Kjempe dårlig, frostrier, muskelsmerter, høy feber (kveld) 

Dag 3 : Samme som dag 2 (positiv test den morgenen)

Dag 4 : Dårlig hele dager

Dag 5 og 6: Slækk, men oppegående

Dag 7,8 og litt 9: Diaré, kraftige magesmerter og kvalme

Symptomene startet for under 2 uker siden, så er ganske nylig.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fikk positiv test i går og startet symptomer på søndag.. Når var dere dårligst? Gjerne de som har hatt det nylig og antageligvis omikron..

Nylig og antakeligvis omikron, ja. Jeg var verst på dag 2, 3 og 4. Dag 1 var det bare milde symptomer typ litt sår hals hvor man lurer på om man er i ferd med å bli syk, men dag 2 ble jeg slått helt ut med muskelverk i hele kroppen og frysninger. Dag 3 kom også utmattelsen og dag 4 kom den rennende nesen. Det var nok de verste dagene. Fra dag 5 forsvant muskelverket og utmattelsen og jeg hadde noe hoste og rennende nese i 3-4 dager til. Så var det over. Fikk negativ selvtest på dag 1, men positiv selvtest på dag 2. Jeg tipper det måtte være litt mer uttalte symptomer for å slå ut på selvtesten. Aldri hatt feber.

Endret av Drizzt
Skrevet

Var vanlig forskjøla dag 1-4. Sengeliggende store deler av dag 5 med intens hodepine og uggen i hele kroppen. Fin igjen på dag 6 når jeg skulle ut av isolasjon. Hadde i slutten av januar.

Skrevet

Opplever dere svinging i formen, slik som det var i starten? At man kunne bli lurt og tro at man var bedre, men så ble man dårlig igjen?

• Liker 4
Skrevet

Fikk kløende utslett torsdag kveld, forsvant i løpet av lørdag. Våknet med rar/gruggete hals søndag, fikk da svak positiv test. Mot søndag kveld slo det skikkelig til med feber, vondt i hodet, hoste og generelt dårlig form. Var slik noen dager, så fikk jeg også muskelvondt og vondt i halsen. 

På dag 4 eller 5 etter positiv test gikk feberen over, men fortsatt mye vondt i hodet og veldig utmattet. 

Ble bedre på lørdag og søndag (dag 6 og 7), trodde derfor det var over. Men søndag kveld fikk jeg økende hodepine og dårlig form igjen. Prøvde meg på jobb mandag (dag 8), men måtte dra hjem fra jobb utover dagen. Ble i helt elendig form, skikkelig hodepine, kvalme, utmattelse og faktisk noe vondt i halsen, hes, snufsete og nøs mye. 

Er på dag 10 nå, var litt bedre i går, men i dag er hodepinen verre igjen og jeg klarer nesten ingenting. Kjenner det fortsatt litt i halsen og har litt hoste. Temperaturen har gått litt opp, men er ikke direkte feber. 

Så aner ikke hva som skjer, trodde det skulle være over til nå og ikke bli verre igjen. Føler meg så slapp og alt er ett ork. 

Har to doser vaksine. 

Skrevet

Dårligst på dag 2. Hodeverk, tørrhoste, svimmel, leddplager og sliten.

• Liker 1
Skrevet

Ble i elendig form noen timer etter positiv test. Testet mandag morgen og følte meg helt fin. På ettermiddagen lå i fosterstilling og spydde, kaldsvettet i feber, spenningshodepine og verk i hele kroppen. Dette varte i halvannet døgn. Orker knapt gå frem og tilbake til do. Kjente meg elendig. Nå er kvalmen og feberen borte og erstattet med hoste og slik i halsen. Det er ingen ting i forhold. Nå kan jeg spise, bevege meg og orke å snakke med ungene. 

Skrevet

Står oppi det nå. Littegrann hodepine i går kveld. I dag:

Frostrier, hodepine, 115 i puls og nedsatt saturasjon på 92%. Har det faktisk helt jævlig. tok siste boosterdose for noen mnd siden. Tydeligvis svekket effekt. Håper det går over til søndag. 

Skrevet

Positiv test Mandag. Var i veldig fin form hele dagen.

Tirsdag og i dag har vært helt jævlige, med feber, vondt i kroppen og kvalme….ligget for det meste…spent på morgen dagen…

• Hjerte 1
Skrevet

Begynte med kløe i halsen onsdag kveld, ble litt hei torsdag morgen og smått hoste utover torsdagen. Fikk positiv test torsdag ettermiddag. Hadde litt feber opp og ned fredagen. Så kom snørr på lørdag og jeg var så og si fin søndag. Bare litt hes igjen som rester. Har 2 vaksinedoser.

Skrevet

Jeg følte meg småsjuk i flere dager før jeg testet positivt. Så ble jeg plutselig bedre i et døgn før det begynte for alvor med høy feber, muskelsmerter, halsvondt, tørrhoste og kvalme. Nå er jeg på dag 5 etter positiv test, får fortsatt feber hver natt, har hodepine, muskelsmerter, kraftig forkjølelse og en brennende følelse i brystet.

Jeg tror mine kraftige symptomer henger sammen med at jeg fikk en massiv dose smitte da jeg tok vare på mitt covidsyke barn som nøs meg rett i ansiktet flere ganger. Faren kom ikke hjem før ungen var bedre, og han har fått det mye lettere. Jo mer smitte man eksponeres for, jo verre.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Følte meg litt sjuk et par dager så tok en hurtigtest som viste positivt. Samme kveld så fikk jeg litt feber og leddsmerter, men ikke noe ille. Våkna derimot noen timer senere med helt sjuke frostrier og smerter i hele kroppen, måtte faktisk krype på toalettet 😅 og febermåleren viste 40.7 i feber. Hadde 3 dager med over 40 i feber der jeg var helt utslått og bare sov, før jeg heldigvis kom meg til hektene igjen. Sliter fortsatt 3 uker etterpå med hoste, høy puls og tung pust. Har 3 doser og ingen underliggende sykdom.

• Nyttig 2
  • Opprett ny...