AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #21 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva er det den nesesprayen gjør for deg som ikke en saltvannsspray kan gjøre? Anonymkode: cb8b2...a1f Saltvann funker ikke i det hele tatt! Anonymkode: d97d6...6b4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #22 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Får den hos fastlegen. Synes bare det var komisk at du nevnte spesialist. Fikk det til å høres ut som du fikk nesespray kun en spesialist kan skrive ut 😅 Anonymkode: bb038...931 Det var ikke jeg som skrev at jeg fikk den av spesialist, nei. Sjekk AB-koden litt nøyere neste gang. Anonymkode: 41779...701
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #23 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har vært avhengig i 20 år. Skikkelig kjipe greier,men MÅ ha for å få sove. Anonymkode: b0f90...b01 Jeg har vært avhengig i 11 år. Klarer faen ikke slutte. Våkner om natta og er pottetett, får knapt puste, tørr som en ørken i munnen og har ikke sjans til å sove før jeg får åpnet nesa. Veldig irriterende med folk som ikke forstår seg på dette som begynner å gnåle om tigerbalsam under nesa, saltvannsspray og hele den pakka der... Det fungerer ikke! Nesa er steike, potte tett og fysisk avhengig av nesespray for å kunne åpne seg. Det lengste jeg har klart å gå med tett nese er 7 timer. Var FULLSTENDIG tett i 7 timer. Hodepine fra helvete, abstinenser, jeg begynte å grine. Det var for noen år siden. Har siden da alltid hatt med meg nesespray uansett hvor jeg går... Anonymkode: 284b3...aa0 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #24 Skrevet 16. februar 2022 strokenfroken skrev (På 15.2.2022 den 16.40): Jeg bestemte meg for å slutte, ja det blir dyrt etterhvert og ødelegger jo nesens naturlige funksjon men det som var verst for meg var å kjøpe det. Måtte til butikker jeg ikke ofte var på for å kjøpe for følte meg så flau så bestemte meg for å slutte etter noen år avhengig. Nå har jeg vært en uke uten på dagen, jeg sprayer kun i høyre nesebor da jeg skal sove så skal avenne venstre først så høyre når det blir bra. Også bruker jeg saltvann og mentolathum under nesa av og til. Så jeg lurer på deres erfaringer? Noen her som har vært avhengig og klart å slutte? Del gjerne. Jeg trenger noen positive historier. Jeg bruker bare menthol da for jeg blir så tørr i nesa av vanlig otrivin, men kan det være lurt å bytte om disse? Jeg vurderer å kjøpe barne nesespray også men usikker. Så del erfaringer 😄 Brukt nesespray i nesten 20 år ett par ganger jeg klarte å slutte helt før jeg begynte igjen-sluttet for snart ett år siden og er bå nesten bra, litt nesetetthet innimellom, men ikke så tett at det plager meg. Begynte som du å trappe ned for så å ta annethvert nesebor, så gå over til barnenesespray, annethvert nesebor. Så begynte jeg på kortisonspray. Har vel brukt 6-7 mnd på hele den nedtrappingen hvor jeg til slutt kuttet ut alt. Kommer nok an på hvor lenge du har vært avhengig hvor fort du klarer å kutte helt ut. Mannen min fikk hjelp hos ønh-lege hvor han fikk en eller annen kur og spesialisten der sa at man blir fortere avhengig av nesespray enn heroin -så det sier jo litt😅 Lykke til! Anonymkode: 65bc1...505
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #25 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Viktig å få med at du fikk det av spesialist? 😅Kunne kjøpt det reseptfritt på apoteket. Anonymkode: bb038...931 Det vet ikke jeg noe om. Jeg fikk det av spesialist. Hvordan skal jeg vite at det kan kjøpes reseptfritt? Jeg fikk det på resept. Anonymkode: 85350...434 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #26 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Får den hos fastlegen. Synes bare det var komisk at du nevnte spesialist. Fikk det til å høres ut som du fikk nesespray kun en spesialist kan skrive ut 😅 Anonymkode: bb038...931 Du kan synes det er så komisk du bare vil. Og jeg skrev ikke at den bare fås hos spesialist- jeg skrev at JEG hadde fått den der. Jeg er bare ansvarlig for hva jeg sier. Ikke for hva du forstår. Anonymkode: 85350...434 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #27 Skrevet 19. januar 2023 Drar opp tråden igjen 😊 Dere som har klart å slutte, hvordan gjorde dere det? Anonymkode: 21363...566
flusa Skrevet 19. januar 2023 #28 Skrevet 19. januar 2023 Prøv den menthol sticken man får kjøpt på europris. Den funker bedre enn vanlig nesespray.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå