Gå til innhold

Hvilke byer i Russland har du vært i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke byer i Russland har du vært i? 

Hvilke attraksjoner i byen er verdt å ta turen til?

Anonymkode: a2699...014

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ulan Ude, koselig by, University of Buryatia var pent, ellers ingenting å se, med mindre man kombinerer med tur til Baikal-innsjøen.  Var ogå innom Kjakhta, Povorot, og Orongoi. 

• Liker 2
Skrevet

St.Petersburg ❤

Anonymkode: d966e...ba4

• Liker 2
Skrevet

Moskva, St.Petersburg og Yekatrinburg. Elsker Russland!!!! Fantastisk land å besøke, så mye spennende historie og kultur!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har vært i Murmansk og sett etter petroglyfer midt på vinteren.

Anonymkode: 2206f...e6b

Skrevet
Zurazurafina skrev (25 minutter siden):

Moskva, St.Petersburg og Yekatrinburg. Elsker Russland!!!! Fantastisk land å besøke, så mye spennende historie og kultur!

Har hørt at Yekaterinburg er veldig kul 🙂

Skrevet

St.Petersburg, fantastisk by med ballett, Vinterpalasset, blodskirken, masse historie og vakre bygninger. Vandre elvelangs, spis rar mat og drikk litt vodka. 
Arkhangelsk, sliten industriby, men spennende likevel. 

• Liker 1
Skrevet

St. Petersburg og områdene rundt. St. Petersburg er helt fantastisk, mine favoritter er alle de flotte palassene, jeg kan vandre der i timevis og blir aldri lei. Er masse flotte kirker og bygg ellers i byen og, og det er også verdt å få med seg ballettforestillinger. 

Anonymkode: 10f14...135

Skrevet

Moskva, St. Petersburg, Irkutsk og Perm. Jeg liker Moskva veldig godt, for meg føles den mer russisk enn St. Petersburg, som har veldig mye arkitektur som er inspirert av vestligere Europa. Elsker å gå nedover Arbat i Moskva og høre på sangere osv, Gorkij-parken er også fin. Kreml og den røde plass. Har sett Lenin i mausoleet.

Irkutsk var fin, da kan man dra inn til Bajkal-sjøen på dagstur.

For meg er det et must å få med meg opera eller ballett når jeg er rundt omkring i Russland. Russere har lett tilgang på stor kunst. Har også vært i Minsk (Hviterussland) og Kiev (Ukraina).

Anonymkode: b42a9...a20

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 16.59):

Eller du har vært på kino og sett Sovekupe nr 6😅

Anonymkode: 2a287...78a

Skrevet

Moskva, St. Petersburg, Nikel og Murmansk :)

Anonymkode: 2a287...78a

Skrevet

Moskva, Samara, St.Petersburg. 

Anonymkode: d2c6e...669

Skrevet

St Petersburg og Novgorod. 

Anonymkode: 8e352...264

Skrevet

Vil folk anbefale å dra alene til Russland som dame? Tenker Moskva eller St. Petersburg. Jeg har vært mye rundt i verden alene, men føler at Russland er litt skummelt. Men har veldig lyst til å dra.

Anonymkode: e84e1...c1d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vil folk anbefale å dra alene til Russland som dame? Tenker Moskva eller St. Petersburg. Jeg har vært mye rundt i verden alene, men føler at Russland er litt skummelt. Men har veldig lyst til å dra.

Selvfølgelig! ☺️ Hvorfor er det «skummelt? Fordi norsk media skriver det? 😁 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Spørs litt hvor. Moskva og St.Petersburg bør være greit. Men du kan oppleve en del kjip service og frekke folk i butikk og rundt omkring, og da er det så godt å være flere, så man kan le av det sammen med noen når man går ut av butikken. Jeg hadde nok ikke dratt alene dit, pga at jeg blir fort i dårlig humør når noen behandler meg dårlig.

Jeg har vært endel i Russland, og snakker russisk. Tok med meg mannen min på en restaurant i Irkutsk. De NEKTET å gi meg menyen, Det var BARE ham de ville snakke med, han var jo mannen, og de kunne ikke gi en dame menyen. Selv om han ikke snakket russisk, og de ikke snakket engelsk. De så knapt på meg, engang, selv om jeg prøvde å forklare at jeg måtte få menyen, for mannen min snakket ikke russisk. Jeg ble så irritert og SUR, men prøvde å ikke ødelegge restaurantopplevelsen. En kvinne skal vel ikke se prisene, når mannen skal betale. Men bare vær forberedt på at du kan møte litt spesielle folk/situasjoner, så går det nok bra...

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spørs litt hvor. Moskva og St.Petersburg bør være greit. Men du kan oppleve en del kjip service og frekke folk i butikk og rundt omkring, og da er det så godt å være flere, så man kan le av det sammen med noen når man går ut av butikken. Jeg hadde nok ikke dratt alene dit, pga at jeg blir fort i dårlig humør når noen behandler meg dårlig.

Jeg har vært endel i Russland, og snakker russisk. Tok med meg mannen min på en restaurant i Irkutsk. De NEKTET å gi meg menyen, Det var BARE ham de ville snakke med, han var jo mannen, og de kunne ikke gi en dame menyen. Selv om han ikke snakket russisk, og de ikke snakket engelsk. De så knapt på meg, engang, selv om jeg prøvde å forklare at jeg måtte få menyen, for mannen min snakket ikke russisk. Jeg ble så irritert og SUR, men prøvde å ikke ødelegge restaurantopplevelsen. En kvinne skal vel ikke se prisene, når mannen skal betale. Men bare vær forberedt på at du kan møte litt spesielle folk/situasjoner, så går det nok bra...

Så uenig i dette. Har aldri opplevd noe lignende 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så uenig i dette. Har aldri opplevd noe lignende 

Da er du heldig!

Vi har (inngift) familie i Russland, og har besøkt dem noen ganger. Husker da vi var på en butikk i en liten by midt i landet, og den butikkansatte stønnet høyt og himlet med øynene da min mor skulle betale, mulig at hun ikke hadde helt nøyaktig beløp, men at kassadamen måtte veksle noen småpenger, ikke noe stort. Min mor spurte min russiske svigerinne hvordan de tålte denne behandlingen når de var ute og gjorde daglige gjøremål. Hun trakk på skuldrene - ja, det er slik, men vi er så vant til det. :) Det hadde ikke gått i Norge, med den kundeservicen...

Da jeg bodde i en annen russisk by selv, der det ikke var selvbetjeningsbutikker men det gamle systemet der du måtte stå i kø for å få pekt ut hva du skulle ha, og så i en ny kø for å betale, og så i en ny kø for å hente ut varene, hendte det jeg ikke orket å kjøpe alt jeg skulle ha, da de ansatte syntes det var så plagsomt å måtte hente ENDA en vare fra hyllene bak seg. Sukking, stønning og sure blikk... :) Men ting har vel forandret seg og blitt litt mer moderne, dette var for noen år siden.

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig! ☺️ Hvorfor er det «skummelt? Fordi norsk media skriver det? 😁 

Ja, kanskje jeg har fått et inntrykk av media. Men hvis det er fint å reise til storbyene alene, kan det godt være jeg tar meg en tur snart så lenge det funker med korona. Har en del ekstra flypoeng å bruke opp og veldig lyst til å se Moskva, men hadde liksom planer om å dra med han som nå er eksen og ble litt avhengig av å tenke at jeg trengte en mann. Det er en teit tanke, for jeg har vært i mange land i verden helt alene.

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 16.59):

Eller vært på kino i Norge?

Anonymkode: 8f63b...8ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...