Mytomann Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Jeg forstår ikke hvorfor det ikke er påbudt med karantene ved smitte. Folk som blir smittet med omikron blir jo syke selv om det er mildere enn mye annet. Er det noen som blir smittet med delta varianten nå? 2
Pakini Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 Jeg er hjemme fra jobbe nå. Testet positivt på hurtigtest hjemme søndag og mandag. Får ikke ta pcr pga jeg har 3 doser. Føler meg ikke i bra form. Kvalm, svimmel og en dundrende hodepine med feber. Har sakt til arbeidsgiver at jeg håper jeg kan komme tilbake torsdag. Siden de sier 4 dager om man har symptomer. Men må jo være i form 2
Jdz Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 Mytomann skrev (12 minutter siden): Jeg forstår ikke hvorfor det ikke er påbudt med karantene ved smitte. Folk som blir smittet med omikron blir jo syke selv om det er mildere enn mye annet. Er det noen som blir smittet med delta varianten nå? Men det er jo ikke påbudt med karantene for andre, tilsvarende luftveisinfeksjoner heller? 2
Gjest Optimo Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 Litt merkelig at isolasjon ved smitte er droppet helt. Nei, vi har ikke det mot andre luftveisinfeksjoner, men det er jo heller ikke mange andre sykdommer som smitter like lett som denne. Vi går virkelig inn for at alle skal bli syke omtrent samtidig.
Værre Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 Optimo skrev (21 minutter siden): Litt merkelig at isolasjon ved smitte er droppet helt. Nei, vi har ikke det mot andre luftveisinfeksjoner, men det er jo heller ikke mange andre sykdommer som smitter like lett som denne. Vi går virkelig inn for at alle skal bli syke omtrent samtidig. Dette er planen til FHI og Helsedirektoratet. Alle skal bli smittet nå mens vaksinene fortsatt har god effekt mot alvorlig sykdom. Studier viser at uvaksinerte som får omikron kun får immunitet mot omikron. Mens fullvaksinerte får immunitet mot omikron, delta, beta og alfa. 1
Babushka Skrevet 15. februar 2022 #7 Skrevet 15. februar 2022 https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=85485 For syk for en drøy uke siden og syk igjen nå?? Det må vel være samme sykdomsforløp, fir det er vel ikke mulig å bli smittet på ny så kort tid etter?
Babushka Skrevet 15. februar 2022 #8 Skrevet 15. februar 2022 Jdz skrev (39 minutter siden): Men det er jo ikke påbudt med karantene for andre, tilsvarende luftveisinfeksjoner heller? De er heller ikke på langt nær like smittsomme.
Mezzosoprena Skrevet 15. februar 2022 #9 Skrevet 15. februar 2022 Babushka skrev (18 minutter siden): https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=85485 For syk for en drøy uke siden og syk igjen nå?? Det må vel være samme sykdomsforløp, fir det er vel ikke mulig å bli smittet på ny så kort tid etter? Ja, det samme tenkte jeg. 2
rosemarin Skrevet 15. februar 2022 #10 Skrevet 15. februar 2022 (endret) Babushka skrev (3 timer siden): https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=85485 For syk for en drøy uke siden og syk igjen nå?? Det må vel være samme sykdomsforløp, fir det er vel ikke mulig å bli smittet på ny så kort tid etter? Haha ja hun er jo neppe syk igjen, hun er bare ikke blitt frisk enda. Mange som har plaget som kommer og går i ukesvis etter smitte edit, så Dagbladet hadde overskriften «smittet igjen», men går man inn på hennes insta så står det jo bare At hun har fått tilbakefall og kaller det «langtidssyk».. Dagbladet altså Endret 15. februar 2022 av rosemarin 3
coralgol Skrevet 15. februar 2022 #11 Skrevet 15. februar 2022 Pakini skrev (3 timer siden): Jeg er hjemme fra jobbe nå. Testet positivt på hurtigtest hjemme søndag og mandag. Får ikke ta pcr pga jeg har 3 doser. Føler meg ikke i bra form. Kvalm, svimmel og en dundrende hodepine med feber. Har sakt til arbeidsgiver at jeg håper jeg kan komme tilbake torsdag. Siden de sier 4 dager om man har symptomer. Men må jo være i form Så rart, jeg fikk ta pcr på tre doser
Pakini Skrevet 15. februar 2022 #12 Skrevet 15. februar 2022 coralgol skrev (55 minutter siden): Så rart, jeg fikk ta pcr på tre doser Jeg ringte koronatlf, fikk beskjed om at siden jeg hadde 3 doser, så fikk jeg ikke. For passet ville ikke gjøre noe forskjell.
Lady T Skrevet 16. februar 2022 #13 Skrevet 16. februar 2022 Babushka skrev (18 timer siden): https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=85485 For syk for en drøy uke siden og syk igjen nå?? Det må vel være samme sykdomsforløp, fir det er vel ikke mulig å bli smittet på ny så kort tid etter? De skriver jo smittet for andre gang. Mars 2020 og forrige uke..
rosemarin Skrevet 16. februar 2022 #14 Skrevet 16. februar 2022 Lady T skrev (46 minutter siden): De skriver jo smittet for andre gang. Mars 2020 og forrige uke.. Da må de ha endret saken for dedet stod ikke det i saken i går. MeN uansett er ikke karantene det samme som at man har vært smittet. Men samma det. Teit sak
hello Skrevet 16. februar 2022 #15 Skrevet 16. februar 2022 Værre skrev (19 timer siden): Dette er planen til FHI og Helsedirektoratet. Alle skal bli smittet nå mens vaksinene fortsatt har god effekt mot alvorlig sykdom. Studier viser at uvaksinerte som får omikron kun får immunitet mot omikron. Mens fullvaksinerte får immunitet mot omikron, delta, beta og alfa. Kilde? 1
Anbefalte innlegg