Gå til innhold

La seg selv smitte av covid? Gravid, rett for smitte ved termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har en kompis som har fått påvist covid, og han er bare så vidt litt forkjøla. Vi er begge vaksinerte med to doser, og jeg er høygravid. Det myndighetene legger opp til nå er jo at alle skal smittes, noe jeg synes er helt greit, men jeg er redd for at jeg og samboer skal få det akkurat når jeg skal føde, for da må jeg jo sikkert være alene på sykehuset, og det ser jeg skikkelig mørkt på fordi jeg allerede er ganske redd for å føde. Det er jo bare et spørsmål om tid før vi blir smittet uansett, så er det så ille å oppsøke smitte nå i god tid før fødsel? Vet at man kan bli smittet flere ganger, men nylig gjennomgått infeksjon gjør jo sjansen for det mindre. Og er det ikke bedre for babyen også at vi får det nå, fremfor at vi smitter han når han har kommet ut? 

Anonymkode: 5adf0...030

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I overskriften skal det stå redd, ikke rett.

Skrevet

Hadde ikke gjort det. Unødvendig risiko å påta seg selv. Er selv i uke 40 og krysser fingrene..

Anonymkode: 7e2e6...fe7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke gjort det. Unødvendig risiko å påta seg selv. Er selv i uke 40 og krysser fingrene..

Anonymkode: 7e2e6...fe7

Vil jo egentlig ikke bli smittet, men sjansen er jo høy og økende siden smittetallene er skyhøye. Det er bare et spørsmål om tid, sånn egentlig. Og en ting til, er ikke baby tryggere i magen hvor han kan få flere antistoffer fra meg om jeg blir smittet, fremfor å kanskje bli smittet når han er nyfødt, uten å ha fått noen antistoffer mot covid siden jeg tok dose to i november?

Skrevet

Har ikke noe godt svar, men tenker på akkurat det samme.. er høygravid og regner jo med å få det før eller siden :(

Anonymkode: d8b1e...949

Skrevet

Jeg har også to vaksiner og trodde at jeg ble lett forkjølet noen dager, men neida...

Jeg ligger rett ut siden 29 januar med muskelverk, hodepine, redusert smak/luktesans og null matlyst og slapp.

Ingenting å trakte etter

Anonymkode: 9b183...ea4

• Liker 2
Skrevet

Sykehuset her lokalt har åpnet for at covid smittede partnere får være med på fødsel. Har du sjekket nye regler hos ditt sykehus? Hadde ikke tatt sjansen på å smitte meg selv med covid som høygravid! Mange som har tatt både 2 og 3 doser får feber, noe man bør unngå som gravid. 

Anonymkode: c1a46...a92

• Liker 1
  • Opprett ny...