Gå til innhold

Hvilken Melodi Grand Prix sang husker du best og er din favoritt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må si det for min del er den tyske sangen som vant i 1982; Ein Bisschen Frieden av Nicole. Hun var bare 17 år da hun opptrådte helt til sist under det årets Grand Prix, men Vest-Tyskland rakte inn seieren med det som senere er blitt en klassiker og aldri glemt av mange.

Enkelt og melodiøs låt som er lett å like. Jeg var bare i begynnelsen av tenårene den gangen den vant, men jeg husker den så godt ennå, 40 år senere.

Post gjerne video av din favoritt her!

Anonymkode: 53a54...ae0

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nocturne fra 1995. Ingen andre har vært i nærheten, hverken før eller siden. Den sangen var for god for Eurovision. Den var kunst. 

Anonymkode: f228c...61e

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 16.43):

Nocturne fra 1995. Ingen andre har vært i nærheten, hverken før eller siden. Den sangen var for god for Eurovision. Den var kunst. 

Anonymkode: f228c...61e

Samme her. Liker den fortsatt veldig godt 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble snytt for seieren fordi Europa heller stemte på en artist med stort PR-team og en sørgelig historie men en middels god låt. 

Anonymkode: 9d201...e8c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han ble snytt for seieren fordi Europa heller stemte på en artist med stort PR-team og en sørgelig historie men en middels god låt. 

Denne var bra!😄 Hvilket år var dette? 

Anonymkode: 86b96...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne var bra!😄 Hvilket år var dette? 

2019 så jeg der ja😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 15.39):

Jeg må si det for min del er den tyske sangen som vant i 1982; Ein Bisschen Frieden av Nicole. Hun var bare 17 år da hun opptrådte helt til sist under det årets Grand Prix, men Vest-Tyskland rakte inn seieren med det som senere er blitt en klassiker og aldri glemt av mange.

Enkelt og melodiøs låt som er lett å like. Jeg var bare i begynnelsen av tenårene den gangen den vant, men jeg husker den så godt ennå, 40 år senere.

Post gjerne video av din favoritt her!

Anonymkode: 53a54...ae0

Er SÅ enig med deg.  Norge har bare møla i år som ellers.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk på akkurat dette her om dagen, og for meg blir det Sveriges bidrag Euforia. Den var nemlig på radioen her om dagen og den er så bra

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mahmood one love ❤️ Veldig glad for at han endelig er med på å presentere Italia i år ☺️

Anonymkode: b19a1...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Denne er kanskje den sangen jeg husker best, Italia er virkelig blitt Eurovision-landet, de er aldri dårlige.

Den absolutte favoritten noensinne er Lane Moje. Jeg håper de store Balkanballadene kommer tilbake

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...