Gå til innhold

Hvilken Melodi Grand Prix sang husker du best og er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si det for min del er den tyske sangen som vant i 1982; Ein Bisschen Frieden av Nicole. Hun var bare 17 år da hun opptrådte helt til sist under det årets Grand Prix, men Vest-Tyskland rakte inn seieren med det som senere er blitt en klassiker og aldri glemt av mange.

Enkelt og melodiøs låt som er lett å like. Jeg var bare i begynnelsen av tenårene den gangen den vant, men jeg husker den så godt ennå, 40 år senere.

Post gjerne video av din favoritt her!

Anonymkode: 53a54...ae0

• Liker 4
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nocturne fra 1995. Ingen andre har vært i nærheten, hverken før eller siden. Den sangen var for god for Eurovision. Den var kunst. 

Anonymkode: f228c...61e

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 16.43):

Nocturne fra 1995. Ingen andre har vært i nærheten, hverken før eller siden. Den sangen var for god for Eurovision. Den var kunst. 

Anonymkode: f228c...61e

Samme her. Liker den fortsatt veldig godt 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Han ble snytt for seieren fordi Europa heller stemte på en artist med stort PR-team og en sørgelig historie men en middels god låt. 

Anonymkode: 9d201...e8c

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han ble snytt for seieren fordi Europa heller stemte på en artist med stort PR-team og en sørgelig historie men en middels god låt. 

Denne var bra!😄 Hvilket år var dette? 

Anonymkode: 86b96...918

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne var bra!😄 Hvilket år var dette? 

2019 så jeg der ja😅

Skrevet

Anonymkode: 46442...e4e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 15.39):

Jeg må si det for min del er den tyske sangen som vant i 1982; Ein Bisschen Frieden av Nicole. Hun var bare 17 år da hun opptrådte helt til sist under det årets Grand Prix, men Vest-Tyskland rakte inn seieren med det som senere er blitt en klassiker og aldri glemt av mange.

Enkelt og melodiøs låt som er lett å like. Jeg var bare i begynnelsen av tenårene den gangen den vant, men jeg husker den så godt ennå, 40 år senere.

Post gjerne video av din favoritt her!

Anonymkode: 53a54...ae0

Er SÅ enig med deg.  Norge har bare møla i år som ellers.

• Liker 1
Skrevet

Tenkte faktisk på akkurat dette her om dagen, og for meg blir det Sveriges bidrag Euforia. Den var nemlig på radioen her om dagen og den er så bra

• Liker 1
Skrevet

Anonymkode: c8114...fde

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mahmood one love ❤️ Veldig glad for at han endelig er med på å presentere Italia i år ☺️

Anonymkode: b19a1...7d7

Skrevet

Euforia,  den tyrkiske Every way that I can(?) og Fairytale

• Liker 1
Skrevet

Fairytale, jeg var helt hekta. Fikk jo nok til slutt da, men den var unik. 

• Liker 2
Skrevet

"Shir Habatlanim"!

Anonymkode: 0744c...639

Skrevet

Anonymkode: 965d5...b42

• Liker 1
Skrevet

Denne er kanskje den sangen jeg husker best, Italia er virkelig blitt Eurovision-landet, de er aldri dårlige.

Den absolutte favoritten noensinne er Lane Moje. Jeg håper de store Balkanballadene kommer tilbake

• Liker 1
Skrevet

Måneskin ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...