Gå til innhold

Avis vil dekke mobbesaken min, holde meg anonym?

Anbefalte innlegg

Gjest Knutern201
Skrevet

Fikk forespørsel fra en lokalavis i dag om st de vil dekke mobbesaken min i avisa. Jeg vurderer å gå til sak mot skola som aldri tok det på alvor. Jeg bor i en by hvor alle kjenner alle, og de sa at jeg kan holde meg anonym om jeg ønsker det, hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det.

Mobbingen førte til at jeg gjorde alt for å være så usynlig som mulig.  Alt jeg vil er å leve et rolig og anonymt liv, og i et lite samfunn ville jeg blitt gjenkjent, noe som ikke er forenelig med det livet jeg vil ha.  Jeg velger å ikke stikke nakken frem, og legge den lagelig til for flere hugg.

Men hva du bør gjøre vet bare du.  Det som er riktig for meg er ikke nødvendigvis riktig for seg.

Anonymkode: c278b...90b

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Knutern201 skrev (4 minutter siden):

Fikk forespørsel fra en lokalavis i dag om st de vil dekke mobbesaken min i avisa. Jeg vurderer å gå til sak mot skola som aldri tok det på alvor. Jeg bor i en by hvor alle kjenner alle, og de sa at jeg kan holde meg anonym om jeg ønsker det, hva tenker dere?

Er det flere med? Du var jo ikke alene om å bli mobbet, hva med at alle går sammen? 

Hva med mobberen, blir han anonym? 

Gjest Knutern201
Skrevet
Just now, Dævendøtte said:

Er det flere med? Du var jo ikke alene om å bli mobbet, hva med at alle går sammen? 

tror det kun blir meg som stiller i avisa; men kan prøve å få kontakt med de andre også. Mobber stiller nok ikke, og vet ikke om jeg skal nevne navnet hans heller. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Knutern201 skrev (1 minutt siden):
Dævendøtte skrev (2 minutter siden):

tror det kun blir meg som stiller i avisa; men kan prøve å få kontakt med de andre også. Mobber stiller nok ikke, og vet ikke om jeg skal nevne navnet hans heller. 

Du kan ikke nevne navnet hans uten at han kan forsvare seg i hvert fall. 

Og er du anonym, kan du i hvert fall ikke utlevere andre. 

Men du er tøff som står fram uansett om du er anonym eller ikke, hva med å ta kontakt med mobberen sammen med avisa? Kanskje dere kan komme fram til noe som kan bli bra i framtida? 

Skrevet

Er det i en lokalavis, er det vel bare tidsspørsmål før en skjønner hvem det er snakk om og hvilken sak det er uansett... 

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Hadde ikke orket all sladeren og ryktene man vet kommer på små plasser. 

Anonymkode: 4d1c4...2d9

• Liker 1
Skrevet

Kan være gode penger i dette dersom du har rett til oppreisning fra skolen/kommunen. På en annen side kan det bli en del stigma og snakk i bygda. Jeg ville enten kjørt 100% på med saken, navn og alt og tatt det til retten, eller holdt munn og unngått å bli en snakkis i nærmiljøet. Det du har blitt utsatt for er uansett forferdelig, så håper det finnes en løsning!

Anonymkode: 625d7...84b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan være gode penger i dette dersom du har rett til oppreisning fra skolen/kommunen. På en annen side kan det bli en del stigma og snakk i bygda. Jeg ville enten kjørt 100% på med saken, navn og alt og tatt det til retten, eller holdt munn og unngått å bli en snakkis i nærmiljøet. Det du har blitt utsatt for er uansett forferdelig, så håper det finnes en løsning!

Kanskje mulighet for å flytte etterpå også.

Anonymkode: 3b3b8...3f6

Skrevet
Knutern201 skrev (8 timer siden):

Hvis de kan dekke den på en ok måte, og det betyr noe for deg å stå fram, så synes jeg du skal gjøre det. 

Mobbing er et stort problem og du er ikke alene om å ha opplevd det, og det er folk som opplever det i dag. Jeg tenker at mobbing har så lite konsekvenser for mobberne selv. Hvis noen kjenner seg igjen i saken, så er det vel bra? Det er jo ikke du som er synderen her. 

Det kan bety mye for mange, og noen vil oppleve det ubehagelig. Med rette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt enig! Og eventuelt flytte senere.

Lykke til!🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...