Gå til innhold

Sank symfysemålet deres når barnet la seg med hodet ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk plutselig en nedgang i symfysemål etter barnet la seg med hodet ned, er det bare tilfeldig?

Anonymkode: 42bb4...f7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt har økt hver gang, selv etter han la seg med hodet ned.

Anonymkode: 01cf9...e09

Skrevet

Fortsatte å øke som normalt.

Skrevet

😢

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😢

Men det trenger ikke å være noe galt av den grunn! Var det jordmor som målte? Fikk du ikke tilbud om videre oppfølging?

Symfysemålet til moren min gikk plutselig i feil retning da hun skulle ha broren min, og jordmoren var ikke fornøyd, så hun ble sendt til ekstra ultralyd hvor alt så fint ut. Broren min kom ut og var helt frisk, og nå er han 18, fortsatt helt frisk 😊

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det trenger ikke å være noe galt av den grunn! Var det jordmor som målte? Fikk du ikke tilbud om videre oppfølging?

Symfysemålet til moren min gikk plutselig i feil retning da hun skulle ha broren min, og jordmoren var ikke fornøyd, så hun ble sendt til ekstra ultralyd hvor alt så fint ut. Broren min kom ut og var helt frisk, og nå er han 18, fortsatt helt frisk 😊

Jo, må tilbake til ekstra kontroll, men synes det er vondt å gå å vente. 

Skrevet

Mitt sank (altså, det var ikke mindre men det hadde ikke økt etter kurven) rundt uke 28, pga at fastlegen hadde målt meg istede for jordmor og de målte visst litt forskjellig. Da ville jordmor ha meg på ekstra sjekk 2 uker senere for å se at det økte som det skulle etter hennes målinger, og det gjorde det. Symfysemål er ganske upresist har jeg skjønt og om de mistenker at det er noe galt så sendes man til kontroll på sykehuset :) Jeg ble også nervøs da hun sa hun ville sjekke en ekstra gang men det var det ingen grunn til, alt fint. Så ville stolt på at det er ok siden du ikke er henvist til noe annet ❤️ 

(Det sammenfalt ca med når baby la seg med hode ned og jeg gikk biiiittelitt ned fra akkurat på gjennomsnittskurven til rett under da hvis man ser på alle målingene mine fra da til nå i uke 40, men så lite at jeg tror det bare var tilfeldig)

Anonymkode: bfe31...1c1

• Liker 1
Skrevet

Mitt sank betraktelig (fra like under 50 percentilen til under 2,5 percentilen) uten at barnet hadde snudd seg eller noe. Tre andre målte i tillegg til jordmor. Ultralyd kontroll med to uker i mellom viste et stort barn i vekst og ingen grunn til bekymring :) men, grunnen til at målet sank er uvisst og kunne rett og slett komme av at jeg er relativt høy og barnet ligger langt bak 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 8e7bc...a80

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg fikk ikke økning som forventet etter to uker på symfysemålet på slutten. Jordmor ble bekymret og jeg fikk time på sykehuset for ekstra ultralyd en uke etterpå. Men jeg ble så nervevrak av å vente så jeg dro til privat ultralyd før det. Alt var fint. Barnet lå bare veldig langt ned. 

• Nyttig 1
Skrevet

Mitt sank/droppet litt på kurven i uke 36, det var første gang det ble notert at hodet var festet. Helt normal frisk og fin baby :)

Anonymkode: 2e3ee...31d

• Nyttig 1
Skrevet

Tusen takk for svare❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...