diddi Skrevet 14. oktober 2002 #1 Skrevet 14. oktober 2002 Jeg overnattet hos forloveren min dagen før. Vi koste oss med å lese gjennom talen min, og lakke negler. Om morgenen tok forloveren min trikken til frisøren, for å få lagd en "bunadsflette", og jeg dro innom blomsterdama for å hente roser til håret. Da fikk jeg endelig slappet av, for de var i akkurat den oransjfargen jeg ønsket. Så tuslet jeg ned til frisøren (Jan Einar hos Adam og Eva på Aker brygge). Forloveren min kjente ham, og han var veldig flink. Vi hadde det veldig gøy, og ei som het Tone la make up. Hun var flink. Jeg så skikkelig flott ut! (Etter brudgommens utsagn!) :D Jeg fikk festet det lange sløret (shiffong), og vi tok taxi tilbake til forloveren, for å spise og kle på oss. Det ble akkurat med tid. Hår + make up hadde tatt ca 1,5 time. Samboeren til forloveren min hadde pyntet bilen, en gammel "padde" (Citrøen DX). Den var råflott. Vi ankom kirken 2 min for sent! Og der ventet mamma utenfor. Ja, det ble slik at hun fulgte meg opp gulvet. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for at blikket mitt skulle være festet på mannen min. Men jeg ble gående og smile til gjestene. Mannen min hadde hatt tårer i øynene, og han var så kjekk der han sto. Vielsen var kjempeflott. Vi hadde trompet til orgelet ved både inngang, utgang og salmer. Mannen til en venninne er en svært dyktig fiolinist, og spilte både et stykke (Ved Rondane) med orgel og et alene. Også reiste han seg uder det siste verset av siste salmen, og sto i sidegangen og dro til på fiolinen sammen med trompet og orgel. Da fikk jeg frysninger av hvor vakkert det var. Sønnen vår på 2 satt på tantes fang hele vielsen. Han var nok litt skremt og samtidig facinert. Etterpå dro vi opp til fotografen på Bærums verk. Jeg er spent på hvordan bildene blir. Men det dryppet et par regndråper i sløret (akkurat slik det skal være? ) Så bar det opp til Kleivstua på Krokskogen. Det var en praktfull utsikt, og høstfargene var på sitt beste. Maten var helt fantastisk. sjøkrepsehaler og spinat innbakt i filodeig med sesamfrø breiflabb marinert i hvitløk og ingefær. Servert med ristet kantarell og sqash. Sprøstekt andebryst med morkelsky, pastinakpure, grønnsaker og Annapoteter. Mørk og hvit sjokolademousse på tynn nøttebunn, med bringebærsorbet. Også masse vin til. Her var det nok en del som fikk for mye!! (Noen få forstår ikke helt dette med at bryllup ikke er en vanlig vennefest. Men det er jo deres problem.) Talen gikk veldig bra. Spesielt da jeg dro frem "Heldiggrisen Babe i byen" som er oppfølgeren til en video jeg og min mann så da vi nettopp hadde truffet hverandre. (Før vi ble sammen). Mye latter og moro. Og brudgommen holdt en rørende, artig osv tale. Han fikk meg til å le, rødme og til nesten å gråte. (Til og med noen av vennene hans hadde sittet med tårer i øynene!) Det var passe med sanger, og vi satt med en fantastisk utsikt utover Tyrifjorden og over til Nordefjell. Mer enn en gang måtte jeg ta en slurk av rødvinen og kjenne på den gode stemingen. Så var det kaffe og avec i gamledelen. Dvs. der peisene var. Og det var så skjønt med kaffe og konjakk foran peisen. Så ble det polonaise. Kjempegøy. Folk lot seg rive med, og det var veldig artig. Også for min skrøpelige mormor, som hadde benket seg til ved dansegulvet. Der fikk hun med seg det meste. Vi hadde leid inn Top Hat, som var anbefalt her på KG. Og det var veldig bra. Det hadde vi allerede hørt hos Bjørg Grete, da vi gikk der på dansekurs for å lære valsen. Hun hadde selv brukt dem. Og jeg anbefaler dem gjerne videre. Dansen satt som et skudd. Vi var så flinke. Og etter at vi hadde danset den alene, så myldret det på gulvet. Da danset alle med borddamen sin. Kjempeflott!! :D Så var det en lite salutt, og åpning av bryllupskaken. Og deretter var festen i gang. Vi gikk for fri bar, og det var ikke hva som gikk i baren som kostet. Nei, det var all rødvinen ved bordene, som var blitt skjenket veldig raust!! Utpå kvelden tro venneparet mitt til med fiolinen igjen, og leste og spilte historien om felespilleren i Hallingdal som hindret slagsmål ved bryllup. (Husker ikke helt hva det stykket heter.) Men det var rørende at de spilte det for oss. Vi deltok i festen helt til siste slutt, og overnattet på Kleivstua sammen med mange andre av gjestene. Morgenen etter var det en fantastisk frokost, til lett snødrev utenfor. Det var som et eventyr. Og under bryllupsreisen (overraskelsen for meg var jo hvor vi skulle), til Barcelona, så poppet det inn SMS-er om hvor flott bryllupet hadde vært. (Når noen sier at det er det fineste bryllupet de har vært i, så lurer jeg jo på hvor mange de har vært i! Og da var det ei som straks kunne melde at hun hadde vært i MANGE!! ) Det var jo nettopp dette vi ønsket: god mat og drikke, glade gjester (bordplasseringen var meget vellykket!!), fantastisk atmosfære på stedet og naturen i sin beste prakt. Og for ikke å snakke om å danse til levende musikk, ved et stort panoramavindu, der lysene fra veien langt der nede er alt du ser, samt stjerne himmelen der oppe. ÅÅÅÅÅÅÅ så lykkelig jeg er.
Unn_T Skrevet 14. oktober 2002 #3 Skrevet 14. oktober 2002 Gratulerer kjempemye!!! :D Høres ut som om det var vellykket, og at dere koste dere!! Lykke til videre i ekteskapet
Stinemor Skrevet 14. oktober 2002 #4 Skrevet 14. oktober 2002 Henger meg på og gratulerer sååååå mye jeg også!!!!!! Stor klem fra Stinemor
monja Skrevet 14. oktober 2002 #5 Skrevet 14. oktober 2002 Gratulerer masse masse med en store dagen!! Klemmer fra Monja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå